  • 1. Data: 2022-12-09 11:52:57
    Temat: Jaką fikcją prawną przykryły USA "olanie" wyroku sądu USA 25 lat na Wiktora Buta? [Wymiana z Rosją za Brittney Griner]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Na jakiej *formalnej* podstawie prawnej But przestał odsiadywać
    prawomocny wyrok sądu USA?

    https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-brittne
    y-griner-wymieniona-za-wiktora-buta-negocjacje-z-ros
    j,nId,6460721

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-12-09 12:34:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 9 grudnia 2022 o 11:52:59 UTC+1 A. Filip napisał(a):
> [...]
    > prawomocny wyrok sądu USA?
    >
    > https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-brittne
    y-griner-wymieniona-za-wiktora-buta-negocjacje-z-ros

    Zapewne Biden go ułaskawił.
    Zapomniałeś, że dudeł ułaskawił przed prawomocnym wyrokiem, "zapominając", że
    ułaskawienie
    to tylko darowanie kary, a nie wyroku?

  • 3. Data: 2022-12-09 15:25:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A może resztę ma odsiedzieć w ZSRR.

    -----

  • 4. Data: 2022-12-09 16:36:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Dec 2022 11:52:57 +0100, A. Filip wrote:
> [...]
    > prawomocny wyrok sądu USA?
    >
    > https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-brittne
    y-griner-wymieniona-za-wiktora-buta-negocjacje-z-ros

    Widac nie trzeba podstawy. Wymiany szpiegow sa znane od dawna :-)

    Formalnie, to pewnie mogl go prezydent ułaskawic.
    Ale moze nie trzeba ułaskawiac - ciągle skazany, ot - uciekl z
    wiezienia :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-12-09 16:42:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Formalnie, to pewnie mogl go prezydent ułaskawic.
    > Ale moze nie trzeba ułaskawiac - ciągle skazany, ot - uciekl z

    I nikt mu *pod jurysdykcją USA* w tej ucieczce nie pomógł?
    Czy może zwiali razem z nim?

    "Jak nie może być lepiej to niech choć będzie śmieszniej." :-)

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2022-12-09 17:57:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2022 o 16:42, A. Filip pisze:

    > I nikt mu *pod jurysdykcją USA* w tej ucieczce nie pomógł?
    > Czy może zwiali razem z nim?

    Przecież pytałeś o fikcję prawną, to w czym masz problem ze to fikcja?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-12-10 00:13:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Formalnie, to pewnie mogl go prezydent ułaskawic.
    > Ale moze nie trzeba ułaskawiac - ciągle skazany, ot - uciekl z

    A na jakiej zasadzie odbywa się przekazanie skazanego/więźnia jego
    macierzystemu państwu, gdzie niby będzie odbywał lub kończył odbywanie
    kary? Przypadki, gdzie jakiegoś Amerykanina złapali na przemycie
    narkotyków np. w Tajlandii, odsiedzi tam kilka lat (z 20-30) po czym
    zostaje przeniesiony do Stanów i wychodzi po pół roku.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-12-13 10:24:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Dec 2022 11:52:57 +0100, A. Filip napisał(a):

> [...]
    > prawomocny wyrok sądu USA?
    >
    > https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-brittne
    y-griner-wymieniona-za-wiktora-buta-negocjacje-z-ros

    Cały Filipek z konopii. Ma bardzo wybiórcze spojrzenie na świat. Ciekawe
    czemu nie zapytał jaka fikcją prawną władze Rosji przykryły wypuszczenie
    Brittney :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-12-13 10:39:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Cały Filipek z konopii. Ma bardzo wybiórcze spojrzenie na świat. Ciekawe
    > czemu nie zapytał jaka fikcją prawną władze Rosji przykryły wypuszczenie

    Śmiesz wątpić że USA wysmażyło lepszą/solidniejszą fikcję prawną?
    <ironia> Ja wolę się uczyć (ściemniania) od najlepszych ale
    jak porównasz usańskie i ruskie fikcje prawne na tą okazję
    to mi nie przeszkadza. </ironia>

    Najbardziej litościwy opis sprawy Btittney przez Putinistan to dla mnie
    skrzętne wykorzystanie/ciułanie okazji tuż przy granicy przyzwoitości.
    Czyli ciężko nie mieć "wątpliwości co do czystości intencji" ale
    udowodnić to na poziomie jak dla sprawy karnej raczej+ trudno.
    Oczywiście ta grupa to nie sprawa karna w sądzie ale prawo w nazwie
    powinno jednak co czegoś zobowiązywać.

    --
    A. Filip