  • 11. Data: 2011-04-22 08:41:36
    Temat: Re: Darowizna - czy i jak należało ją zgłosić, co dalej?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 09:51:42 +0200, spp napisał(a):

    > Bo to jest pięć lat od momentu kiedy podatnik powoła się na darowiznę. :)

    Początek przedawnienia liczy się od daty powstania obowiązku podatkowego.
    Zresztą podeprze się za kilka lat (w razie czego) wyciągiem z rachunku
    bankowego :)

  • 12. Data: 2011-04-22 09:02:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-22 10:41, Kamil pisze:

    > Początek przedawnienia liczy się od daty powstania obowiązku podatkowego.
    > Zresztą podeprze się za kilka lat (w razie czego) wyciągiem z rachunku
    > bankowego :)

    A w przypadku spadków i darowizn jest to moment w którym powoła się na
    ten fakt. Tak więc te 5 lat zacznie biec właśnie od momentu kiedy w
    przyszłości podeprze się wyciągiem bankowym. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2011-04-22 16:53:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/22/2011 2:44 AM, Kamil wrote:

    > To za 10 lat se może wychodzić ;P

    Ano może.

    > Zobowiązania podatkowe przedawniają się po latach 5.

    ale od kiedy?
    Od momentu powołania się na fakt darowizny. A to może i za 10 lat nastąpić.

    > Czyli, dostali kasę w roku 2010, rozliczenie składają do kwietnia 2011.

    nie.
    jak wyzej.
    dostali kasę w roku 2010, w roku 2012 kupili sobie samochód w roku 2018
    US zapytał się skąd mieli kasę na samochód. Ano z kasy za wesele. I
    dopiero od tego momentu biegnie 5 lat.

    > Okres przedawnienia rozpocznie bieg 1 stycznia 2012r. A zakończy swój bieg
    > 31.12.2016r.
    > Gdzie tu masz 10 lat????

    a no mam. a moze byc i znacznie dłużej.