  • 1. Data: 2011-04-19 06:45:44
    Temat: sprzedaz mieszkania a US
    Od: tadek <t...@g...com>

    witam,

    sprzedalem mieszkanie zakupione w grudniu 2006 (umowa podpisana w
    banku), meldunek od 08.2007.
    srodki ze sprzedazy zostana przeznaczone na zakup/wykonczenie nowego
    mieszkania (w 100%).

    W US bronic sie przed podatkiem: ulga meldunkowa czy faktem, ze srodki
    wydam na nowe mieszkanie?

  • 2. Data: 2011-04-19 10:42:56
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania a US
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-04-2011 08:45, tadek rzecze:

    > W US bronic sie przed podatkiem: ulga meldunkowa czy faktem, ze srodki
    > wydam na nowe mieszkanie?

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale ta alternatywa jest pozorna.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-04-19 11:10:20
    Od: tadek <t...@g...com>

    On 19 Kwi, 12:42, Dominik & Co
    <d...@c...invalid> wrote:
    > W dniu 19-04-2011 08:45, tadek rzecze:

    > Nie wiem, czy zauważyłeś, ale ta alternatywa jest pozorna.
    >
    > --
    > Dominik (& kąpany)
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

    tzn?

  • 4. Data: 2011-04-19 11:34:49
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-04-2011 13:10, tadek rzecze:

    > tzn?

    Łopatologicznie? Nie masz _do wyboru_ ulgi meldunkowej
    lub ulgi "wydatki na cele mieszkaniowe", w danym okresie
    obowiązuje _jedna z nich_. Która? Weź akt notarialny,
    sprawdź datę kupna (nie datę "umowy z bankiem" ani
    datę meldunku- datę od kiedy _Ty_ zostałeś właścicielem
    mieszkania). Później już z górki- jaka ustawa i jakie
    ulgi obowiązywały w tym czasie.

    A zresztą, masz na talerzu, dobry humor mam:
    http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-04-19 11:58:49
    Od: tadek <t...@g...com>

    On 19 Kwi, 13:34, Dominik & Co
    <d...@c...invalid> wrote:
> [...]
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

    skoro akt sporzadzono 10.01.2007 tak wiec pozostaje opcja nr 2 (ulga
    meldunkowa)....pytanie co urzad powie, na temat ustanowienia odrebnej
    wlasnosci lokalu (w listopadzie 2010).

  • 6. Data: 2011-04-19 12:16:08
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-04-2011 13:58, tadek rzecze:

    > skoro akt sporzadzono 10.01.2007 tak wiec pozostaje opcja nr 2 (ulga
    > meldunkowa)....pytanie co urzad powie, na temat ustanowienia odrebnej
    > wlasnosci lokalu (w listopadzie 2010).

    Jeśli nabyłeś w 2007 taki twór jak "spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu", to przekształcenie w odrębną własność nic nie zmienia
    (pierwsza z brzegu interpretacja:
    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-dochodowy-od-os
    ob-fizycznych/Zrodla-przychodow/Przychody-ze-sprzeda
    zy-nieruchomosci/226440-nabycie-nieruchomosci-odrebn
    a-wlasnosc-lokalu-zbycie-nieruchomosci.html).

    Bardziej martwiłbym się tym, że przy uldze meldunkowej co
    "inteligentniejsze" US twierdziły, że z ulgi wyłączony jest grunt,
    a co więcej, należy samodzielnie go wycenić (sic!).
    Tu przykładowe wymądrzanie na ten temat:
    http://nieruchomosci.wieszjak.pl/podatki/73346,Ulga-
    meldunkowa-nie-obejmuje-gruntow.html
    i przykładowa interpretacja:
    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-dochodowy-od-os
    ob-fizycznych/Zwolnienia-przedmiotowe/222940-grunty-
    sprzedaz-nieruchomosci-ulga-meldunkowa-zwolnienia-pr
    zedmiotowe.html

    Co śmieszniejsze, inne US stwierdzały, że jest to jedna nieruchomość
    i łącznie podlega pod zwolnienie.

    Tu stosowne opinia prawna:
    http://ekspertax.pl/index.php/podatki/podatki-dochod
    owe/219-ulga-meldunkowa-dotyczy-budynku-i-gruntu.htm

    Ot, cały burdel pt Polska.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-04-19 12:34:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/19/2011 6:58 AM, tadek wrote:

    > skoro akt sporzadzono 10.01.2007 tak wiec pozostaje opcja nr 2 (ulga
    > meldunkowa)....pytanie co urzad powie, na temat ustanowienia odrebnej
    > wlasnosci lokalu (w listopadzie 2010).

    nic
    znajdziesz nawet w internecie opinie, ze przeksztalcenie wlasnosci nie
    jest nabyciem.