  • 1. Data: 2011-04-18 16:25:40
    Temat: przedawnienie składki OS samochodowego
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jakiś czas temu miałem ubezpieczony samochód w l4 (strzeżcie się tego
    gówna...).
    W 2007 roku samochód został sprzedany i opłacona została rata ostatniej
    składki, na co mam dowody.
    L4 został o tym poinformowany pisemnie i telefonicznie, niestety dowodów po
    ponad 4 latach na to nie mam.
    Nagle się odezwał do mnie jakiś sęp pt. presco i żąda składki wraz z
    odsetkami.
    Ile jest czasu na przedawnienie takich wierzytelności?
    Dodam, że l4 nigdy mnie nie informowało o jakichkolwiek długach, presco
    wysłało jeden list polecony na zły adres, pomylona klatka, ale listonosz
    wrzucił do mojej skrzynki (mam wrzut zaordynowany), list zwykły był
    zaadresowany na poprawny adres.
    Dzięki z góry za info.
    Przem

  • 2. Data: 2011-04-18 17:34:42
    Temat: Re: przedawnienie składki OS samochodowego
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 18-04-2011 18:25, Przemek pisze:
> [...]
    > odsetkami.
    > Ile jest czasu na przedawnienie takich wierzytelności?

    3 lata od terminu wymagalnosci (terminu zaplaty raty na polisie). Jezeli
    byl on w 2007, to sprawa raczej* przedawniona.

    *) jezeli nie bylo przerwania/zawieszenia biegu przedawnienia, a z posta
    wynika ze nie bylo.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-18 18:19:07
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-18 18:25, Przemek pisze:
> [...]
    > wysłało jeden list polecony na zły adres, pomylona klatka, ale listonosz
    > wrzucił do mojej skrzynki (mam wrzut zaordynowany), list zwykły był

    nie napisałeś, za jaki okres żądają tej składki, bo może się okazać, że
    nie doszło do przedawnienia...

    --
    pzdr
    ahimsa

  • 4. Data: 2011-04-18 18:39:51
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    ahimsa nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > nie napisałeś, za jaki okres żądają tej składki, bo może się okazać, że
    > nie doszło do przedawnienia...

    Nie mam pojęcia, bo nikt mnie o jakimkolwiek długu nie informował. Domyślam
    się, że następnej po tej zapłaconej, czyli płatność lipiec 2007, a koniec
    ochrony ubezpieczeniowej, jeśli zakładamy, że jakakolwiek była, mimo że
    samochód sprzedany, to to lipiec 2008.
    Przem

  • 5. Data: 2011-04-18 18:42:44
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    elephanto nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > 3 lata od terminu wymagalnosci (terminu zaplaty raty na polisie). Jezeli
    > byl on w 2007, to sprawa raczej* przedawniona.

    Zakładam, że wymagalność jest w momencie "wystawienia" polisy, a to
    określili na lipiec 2007.

    > *) jezeli nie bylo przerwania/zawieszenia biegu przedawnienia, a z posta
    > wynika ze nie bylo.

    Poprosiłem grzecznie o dowód na skuteczne doręczenie informacji o
    jakimkolwiek długu. I l4, i windykatora, ale już mam przygotowane pisemko do
    prokuratury o próbę wyłudzenia.
    Przem

  • 6. Data: 2011-04-18 19:12:27
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 18-04-2011 20:42, Przemek pisze:
    > elephanto nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    >
    > Zakładam, że wymagalność jest w momencie "wystawienia" polisy, a to
    > określili na lipiec 2007.

    Konkretny termin platnosci konkretnej raty. Jezeli np. bylo platne w
    dwoch ratach, to beda dwa terminy przedawnienia dla kazdej z nich osobno.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-18 19:38:44
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    elephanto nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Konkretny termin platnosci konkretnej raty. Jezeli np. bylo platne w dwoch
    > ratach, to beda dwa terminy przedawnienia dla kazdej z nich osobno.

    Ja nigdy nie dostałem żadnej raty/polisy do zapłacenia.
    Podejrzewam, że l4 sobie ubzdurało, że nie wypowiedziałem im umowy ani nie
    poinformowałem, że samochód jest sprzedany, albo zgubili w swoim budrelu te
    informacje. Jako, że "nie mieli" takiej informacji, to uznali że istnieje
    ochrona ubezpieczeniowa i sobie wystawili polisę na następny rok i ścigają
    mnie o jej zapłacenie. O tyle domyślam się o co chodzi, bo kiedyś miałem do
    czynienia z ubezpieczycielami i wiem, że jak za późno wypowiesz umowę OC a
    ubezpieczysz się w innej firmie, to i tak cię ścigają za składkę za następny
    rok w starej firmie i to zgodnie z prawem. Część z nich odpuszcza, ale l4
    jest tak pazerny, że ciągną do oporu. Mechanizm dobrze znany, w tym
    przypadku o tyle sk%^&syński, że nigdy mnie nie poinformowali, że mam
    jakikolwiek dług i go sprzedali sępom.
    O tyle jest szansa, że nie ma drugiej raty, że bez zgody czy wnioslu klienta
    nie mogą sobie rozłożyć płatności na raty, a skoro nie wiedziałem o tym, że
    wystawili jakąś polisę tym bardziej nie mogłem o nią wnioskować.
    Przem

  • 8. Data: 2011-04-18 19:55:11
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-18 21:38, Przemek pisze:

> [...]
    > Podejrzewam, że l4 sobie ubzdurało, że nie wypowiedziałem im umowy ani
    > nie poinformowałem, że samochód jest sprzedany, albo zgubili w swoim

    często tak jest.

> [...]
    > klienta nie mogą sobie rozłożyć płatności na raty, a skoro nie
    > wiedziałem o tym, że wystawili jakąś polisę tym bardziej nie mogłem o

    na Twoim miejscu chyba bym poczekała na ewentualny nakaz zapłaty z sądu.
    przynajmniej będziesz wiedzieć, jakimi dokumentami dysponują.

    tylko uważaj z dłuższymi wyjazdami i odbieraniem korespondencji.

    --
    pzdr
    ahimsa