  • 1. Data: 2004-09-19 22:01:25
    Temat: Dałem się oszukać. Czy odzyskam pieniądze?
    Od: "Pawel B." <b...@w...pl>

    Witam.

    Niestety dałem się porządnie oszukać. :( Opiszę sprawę w miarę
    obrazowo, i poproszę o pomoc/opinie.
    Kolega mojej dziewczyny powiedział mi, iż jego znajomy ma załatwić
    dobrą pracę na stanowisku informatyka. Aktualnie jestem w czasie
    studiów, więc nie mam jeszcze dużych szans na zdobycie dobrej pracy. Z
    pieniędzmi krucho, więc taka okazja była nie do odrzucenia. Było jedno
    "ale" - facet chciał 400 zł za "załatwienie papierka". No i ja głupi
    poświęciłem zaoszczędzone pieniądze. No i zaczęły się schody.
    Cała sprawa ciągnie się już od 2 miesięcy, i facet cały czas mnie
    zbywa. Ciągle coś mu wypada, brakuje czasu, itp... Za każdym razem gdy
    przyjeżdżam wszystko ma być załatwione następnego dnia. Straciłem
    już nadzieję na realność tej oferty, ale na razie nie daję po sobie
    poznać. Dodatkowym minusem w sprawie jest fakt, iż pieniądze były
    przekazywane "z ręki do ręki", nie mam żadnej umowy, ale świadkiem
    przekazania była moja dziewczyna i ów kolega, który mi to polecił.
    Zdaję sobie sprawę z tego, że moje szanse są nikłe, ale chciałbym
    zawalczyć. W ostateczności zgłoszę to na Policję, może następnym
    razem, gdy kogoś oszyka zainteresują się nim.

    --
    Pawel B.

    [przy odpowiadaniu usun 1979 z adresu]

  • 2. Data: 2004-09-19 22:19:37
    Temat: Re: Dałem się oszukać. Czy odzyskam pieniądze?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Pawel B. napisał:

    > Zdaję sobie sprawę z tego, że moje szanse są nikłe, ale chciałbym
    > zawalczyć. W ostateczności zgłoszę to na Policję, może następnym
    > razem, gdy kogoś oszyka zainteresują się nim.

    Zawalczyć? Przyznać się policji do próby przekazania korzyści majątkowej
    (łapówki) za kumoterskie załatwienie pracy? (tylko że biorący łapówkę
    okazał się oszustem)

  • 3. Data: 2004-09-19 22:33:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cil0lq$o0j$5@news2.ipartners.pl...

    > Zawalczyć? Przyznać się policji do próby przekazania korzyści majątkowej
    > (łapówki) za kumoterskie załatwienie pracy? (tylko że biorący łapówkę
    > okazał się oszustem)

    Top niekoniecznie musiała być łapówka. może po prostu kwota za pośrednictwo.
    Zauważ, ze krąg osób mogących przyjąć korzyść majątkową jest ograniczony
    prawnie. Inaczej sklepowa też by było skorumpowana dając kiełbasę za
    pieniądze. Ja tu raczej się umowy dopatruję. Umowy pośrednictwa w
    załatwieniu pracy.

  • 4. Data: 2004-09-19 22:48:34
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > prawnie. Inaczej sklepowa też by było skorumpowana dając kiełbasę za
    > pieniądze. Ja tu raczej się umowy dopatruję. Umowy pośrednictwa w

    o ile pośrednik rzeczywiście mógł coś załatwić i o ile nie złożył
    takiej samej propozycji 50 innym osobom :)

    marik

  • 5. Data: 2004-09-19 22:53:48
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik marik <k...@p...com> w poscie
    news:cil2c5$so6$1@inews.gazeta.pl napisal, co nastepuje:

    > o ile pośrednik rzeczywiście mógł coś załatwić i o ile nie złożył
    > takiej samej propozycji 50 innym osobom :)

    No to wtedy lepiej - jesli chodzi o ukaranie oszusta (a gorzej jesli chodzi
    o zaspokojenie roszczen :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 6. Data: 2004-09-20 06:03:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    [ciach]

    mozesz jeszcze, jak wiesz do kogo, udac sie z tym problemem do zwierzchnika
    tego oszusta, jest pewna szansa ze kolo bedzie mial smrod w robocie albo
    nawet z niej wyleci, w niektorych firmach nie lubia cwaniactwa, szczegolnie
    jak nic z tego nie maja :)

  • 7. Data: 2004-09-20 06:47:33
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    > zawalczyć. W ostateczności zgłoszę to na Policję, może następnym
    > razem, gdy kogoś oszyka zainteresują się nim.

    Najpierw nagraj na dyktafon rozmowę z nim (oczywiście, żeby było go dobrze
    słychać i żeby jasno wychodziło z tego, na co mu dałeś te pieniądze). Potem
    mógłbyś zrobić tak jak napisał szerszen, albo go tym postraszyć :)

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 8. Data: 2004-09-20 08:55:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 00:19:37 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > Zawalczyć? Przyznać się policji do próby przekazania korzyści majątkowej
    > (łapówki) za kumoterskie załatwienie pracy? (tylko że biorący łapówkę
    > okazał się oszustem)

    od kiedy łapówka przekazana osobie nie będącą funkcjonariuszem publicznym
    jest łapówką? :) Po prostu zapłacił za wykonanie usługi która nie została
    zrealizowana.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-09-20 09:59:54
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > od kiedy łapówka przekazana osobie nie będącą funkcjonariuszem publicznym
    > jest łapówką? :) Po prostu zapłacił za wykonanie usługi która nie została
    > zrealizowana.

    jakiej uslugi?? Od kiedy mozna pobierac pieniadze za posrednictwo pracy??
    Jest to nic innego jak zwykle oszustwo

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 10. Data: 2004-09-20 11:27:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 11:59:54 +0200, castrol naskrobał(a):

    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > jakiej uslugi?? Od kiedy mozna pobierac pieniadze za posrednictwo pracy??
    > Jest to nic innego jak zwykle oszustwo

    Oszustwo by było tylko i wyłącznie wtedy gdyby w chwili przyjmowania
    pieniędzy sprawca wprowadzał w błąd pokrzywdzonego. Czyli należało by mu
    udowodnić że już wtedy był swiadomy tego że nie wykona usługi za którą
    otrzymał pieniądze - co jest praktycznie nierealne. Teraz sprawca może być
    jedynie odpowiedzialny za wykonywanie usług bez wymaganych uprawnień (tj.
    licencji dla pośrednictwa pracy) oraz bezprawnego pobrania pieniedzy za
    usługę. Oczywiście pod warunkiem że uda mu się w ogóle udowodnić że
    obiecywał 'prace' a nie np. porozmawiąć w tej sprawie z panią Asią z działu
    kadr.