  • 1. Data: 2004-09-19 21:19:20
    Temat: Czy już unijne prawa?
    Od: "SabAda" <s...@o...pl>

    Witam!
    Szukałam w archiwum, ale chyba nie było nic na ten temat.
    Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją, albo może słyszał.
    Jest rodzina bez ślubu cywilnego, sam kościelny niekonkordatowy.
    Matka dzieci chce wystąpić o alimenty, bo tatuś przez 5 lat nie może
    unormować sytuacji rodzinnej. Czy jest możliwość zasądzenia i wyegzekwowania
    alimentów jeżeli ojciec przebywa za granicą (na terenie Unii) pracuje tam
    legalnie na własny rachunek?
    Może ktoś wie w jakiej instytucji można uzyskać informacje na ten temat?

  • 2. Data: 2004-09-20 05:17:29
    Temat: Re: Czy już unijne prawa?
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "SabAda"

> [...]
    > legalnie na własny rachunek?
    > Może ktoś wie w jakiej instytucji można uzyskać informacje na ten temat?

    Wystarczy, że dane państwo jest syganariuszem konwencji haskiej. Prawo UE
    nie reguluje kwestii dochodzenia alimentów. Jest Konwencja o jurysdykcji i
    wykonywaniu orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych i handlowych sporządzona
    w Lugano i Rozporządzenie Rady (WE) nr 44/2001 z o jurysdykcji oraz
    uznawaniu i wykonywaniu orzeczeń w sprawach cywilnych i handlowych, które są
    pomocne w dochodzeniu tych roszczeń.

    ---
    Pzdr