  • 1. Data: 2004-09-19 21:12:41
    Temat: sąd w TV
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Witam !

    Zastanawia mnie pewne zjawisko medialne. W zagranicznych kanałach
    telewizyjnych (głownie niemieckojęzycznych) bardzo popularne są programy -
    symulacje procesów sądowych. Wystarczy około 16-17 - tej przelecieć pilotem
    po tych kałach, by mieć ogólny zarys przebiegu procesu w danym kraju.
    Czemu nasza telewizja, czy to państwowa czy to prywatna nie wprowadziła
    takich programów, IMHO bardzo pożytecznych w uwagi na bardzo niski poziom
    wiedzy prawniczej społeczeństwa ? Liczę na jakieś cenne uwagi.

    ---
    Pzdr

  • 2. Data: 2004-09-19 21:12:49
    Temat: Re: sąd w TV
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Tomasz napisał(a):
    > Czemu nasza telewizja, czy to państwowa czy to prywatna nie wprowadziła
    > takich programów, IMHO bardzo pożytecznych w uwagi na bardzo niski poziom
    > wiedzy prawniczej społeczeństwa ?

    A Werdykt to pies? :/

    --
    eh... wysluzyl sie juz stary sig moj przez dokladnie caly rok...
    znudzil mi sie...

  • 3. Data: 2004-09-19 21:43:11
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał:

    > nasza telewizja, czy to państwowa czy to
    > prywatna nie wprowadziła takich programów, IMHO bardzo pożytecznych w
    > uwagi na bardzo niski poziom wiedzy prawniczej społeczeństwa ? Liczę
    > na jakieś cenne uwagi.

    Werdykt na Tele5 z mr.Pociejem w roli glownej ;-)
    [ jakis czas temu wkrecil sie do Rozmow w Toku jako ekspierd ]
    strasznie wydumane te programy ( i nasz i ichnie)

    --
    Psychik

  • 4. Data: 2004-09-19 21:46:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy około 16-17 - tej przelecieć pilotem
    > po tych kałach, by mieć ogólny zarys przebiegu procesu

    ... wydalania ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2004-09-19 22:07:56
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Drwal <z...@d...sie> w poscie ciksoo$vdq$...@o...icpnet.pl
    napisal, co nastepuje:

    > A Werdykt to pies? :/

    - werdykt to parodia symulacji - chyba wzorowany na procedurze wloskiej :) -
    swego czasu bylo cos takiego bodajze na Polsacie - to bylo juz na wzor
    naszej rodzimej procedury. Nie pamietam nazwy tego cyklu, ale byl calkiem
    fajny.
    Byla tez (ale to juz z gatunku fabuolarnego) taka polska mini-telenowela
    "Zespol adwokacji", ze Stockingerem, Zolkowska, Michnikowskim - bardzo fajny
    serial, z ktorego sporo mozna bylo sie nauczyc :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 6. Data: 2004-09-19 22:26:06
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    SDD napisał(a):
    > Uzytkownik Drwal <z...@d...sie> w poscie ciksoo$vdq$...@o...icpnet.pl
    > - werdykt to parodia symulacji - chyba wzorowany na procedurze wloskiej :) -

    zapewne masz wciaz w pamieci ten werdykt z polonii 1 - jak to pierwszy
    raz obejrzalem to wylem ze smiechu poprostu... o malu brzuch mi nie
    peknal :)

    > swego czasu bylo cos takiego bodajze na Polsacie - to bylo juz na wzor
    > naszej rodzimej procedury. Nie pamietam nazwy tego cyklu, ale byl calkiem
    > fajny.

    mi jakos nie podszedl, jak zreszta 99% produktow Polsatu.

  • 7. Data: 2004-09-19 22:58:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    news:cil124$7fm$1@opal.icpnet.pl napisal, co nastepuje:

    > mi jakos nie podszedl, jak zreszta 99% produktow Polsatu.

    No moze nie byla to superprodukcja, ale mniej wiecej oddawala realia
    procesu - a swoja droga, gdyby wszystkie rozprawy byly tak szybko i sprawnie
    przeprowadzane :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2004-09-20 05:01:48
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Drwal" <z...@d...sie> napisał w wiadomości

    > A Werdykt to pies? :/

    Ten Werdykt do nie symulacja, lecz parodia procesu. Z prawdziwym nie ma nic
    wspólnego. IMHO jest szkodliwy, gdyż u niektórych widzów tworzy błędne
    wyobrażenie sądu (podobnie jak amerykańskie filmy).
    ---
    Pzdr

  • 9. Data: 2004-09-20 05:07:42
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "SDD" :

> [...]
    fajny
    > serial, z ktorego sporo mozna bylo sie nauczyc :)

    Był w Polsacie, widziałem jeden odcinek, był ciekawie zrobiony i faktycznie
    był oparty o polski proces, nawet chyba pewne role grane były przez
    prawników. Ale szybko zniknął z ekranu. Stąd moje pytanie, czyżby Polacy nie
    byli zainteresowani tego typu programami ?

    "Zespół adwokacki" był sympatycznym serialem, ale scen sądowych sobie nie
    przypomina (z wyjątkiem dialogów na korytarzu warszawskiego sądu). Zupełnie
    fikcyjna była rola aplikantki, która w sposób super błyskawiczny zrobiła
    aplikację.
    ---
    Pzdr.

  • 10. Data: 2004-09-20 05:17:39
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 07:07:42 +0200, Tomasz napisał/napisała:
    > fikcyjna była rola aplikantki, która w sposób super błyskawiczny zrobiła
    > aplikację.

    pewnie wiedziala gdzie isc na "rozmowe" :>

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze tez jestem Quirkyalone :> *
    GG: 70701