  • 11. Data: 2004-09-20 11:46:36
    Temat: Re: Dałem się oszukać. Czy odzyskam pieniądze?
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 20 wrz o godzinie 00:33, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Top niekoniecznie musiała być łapówka. może po prostu kwota za pośrednictwo.
    > Zauważ, ze krąg osób mogących przyjąć korzyść majątkową jest ograniczony
    > prawnie. Inaczej sklepowa też by było skorumpowana dając kiełbasę za
    > pieniądze. Ja tu raczej się umowy dopatruję. Umowy pośrednictwa w
    > załatwieniu pracy.

    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=posrednictwo&
    status=1a
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47367,2039005.html

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-09-20 12:57:32
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/20/2004 10:55 AM, Sebol wrote:
    > Dnia Mon, 20 Sep 2004 00:19:37 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > od kiedy łapówka przekazana osobie nie będącą funkcjonariuszem publicznym
    > jest łapówką? :) Po prostu zapłacił za wykonanie usługi która nie została
    > zrealizowana.

    Patrz: Rywingate; również w sprawie oszustwa.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-09-20 14:13:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, castrol wrote:

    >+ Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał
    [...]
    >+ > Po prostu zapłacił za wykonanie usługi która nie została
    >+ > zrealizowana.
    >+
    >+ jakiej uslugi?? Od kiedy mozna pobierac pieniadze za posrednictwo pracy??

    A nie wolno. Same zalety :> (znaczy: podatku nie ma, to i służba
    najgroźniejsza w oczach opinii publicznej - czyli Urząd Skarbowy
    - nijak przyczepić się nie może :])
    Ale podjęcie się nielegalnej czynności oszustwem nie jest,
    IMHO to właśnie "tylko nielegalna czynność" :) dopiero kiedy
    się NIE WYWIĄZUJE... to mamy problem.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-09-20 15:43:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 14:57:32 +0200, Catbert naskrobał(a):

    > Patrz: Rywingate; również w sprawie oszustwa.

    zły przykład - dotyczył przekupienia urzędników państwowych - konkretnie:
    posłów, członków KWRiT i kupy innych.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 15. Data: 2004-09-20 16:49:29
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/20/2004 5:43 PM, Sebol wrote:

    > Dnia Mon, 20 Sep 2004 14:57:32 +0200, Catbert naskrobał(a):

    > zły przykład - dotyczył przekupienia urzędników państwowych - konkretnie:
    > posłów, członków KWRiT i kupy innych.

    http://www.kgp.gov.pl/statys/a230kk.htm

    Cytat dla leniwych:

    Art. 230

    Kto, powołując się na swoje wpływy w instytucji państwowej lub samorządu
    terytorialnego, podejmuje się pośrednictwa w załatwieniu sprawy w zamian
    za korzyść majątkową lub jej obietnicę,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 230a.

    § 1. Kto udziela albo obiecuje udzielić korzyści majątkowej lub
    osobistej w zamian za pośrednictwo w załatwieniu sprawy w instytucji
    państwowej, samorządowej, organizacji międzynarodowej albo krajowej lub
    w zagranicznej jednostce organizacyjnej dysponującej środkami
    publicznymi, polegające na bezprawnym wywarciu wpływu na decyzję,
    działanie lub zaniechanie osoby pełniącej funkcję publiczną, w związku z
    pełnieniem tej funkcji,

    Inne:

    To była płatna protekcja

    Rywin powinien być skazany za płatną protekcję, a nie za usiłowanie
    oszustwa i wyrok nie powinien być tak surowy - uważa, jak się
    dowiedzieliśmy nieoficjalnie, sędzia Marek Celej, przewodniczący składu,
    który orzekał w tej sprawie.

    Celej zgłosił właśnie zdanie odrębne do wyroku na Lwa Rywina.
    Przypomnijmy, prokurator oskarżał Rywina o płatną protekcję. Jednak
    stołeczny Sąd Okręgowy w kwietniowym orzeczeniu zmienił kwalifikację
    czynu i skazał oskarżonego na dwa lata więzienia za usiłowanie oszustwa.
    Zdanie odrębne do tego wyroku zgłosił przewodniczący trzyosobowego
    zawodowego składu orzekającego, sędzia Marek Celej.

    Pzdr: Catbert

  • 16. Data: 2004-09-20 18:07:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > o ile pośrednik rzeczywiście mógł coś załatwić i o ile nie złożył
    > takiej samej propozycji 50 innym osobom :)

    Bardzo słuszna uwaga. Ale wobec faktu, że pokrzywdzony nie uzgodnił z nim,
    co to za praca miała być, to cienko widzę ustalenie, że nie mógł załatwić
    pracy. Gdyby pokrzywdzonych się więcej znalazło, to oczywiście można by mu
    zarzucić 286 kk.