  • 41. Data: 2005-05-11 19:51:16
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zgody a kiedy nie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d5r757$t8l$2@inews.gazeta.pl...

    > A do czego te zdjęcia szkole / w szkole były potrzebne?
    > Jeżeli zgoda była dana bo fotograf potrzebował zdjęcia do czegoś tam,
    > dyrektorka przekroczyła swoje uprawnienia.

    Musisz rozgraniczyć dwie rzeczy. prawo do wykonania tych zdjęć oraz
    prawo do ich publikacji. Jeśli fotograf nie jest osobą, która ma prawo
    przebywać w danym miejscu, to musi uzyskać zgodę administratora terenu
    na wejście. Na robienie zdjęć już nie. Natomiast do ewentualnej
    publikacji tych zdjęć jest wymagana czasem zgoda fotografowanego.
    Czasem, bo jak to fotka korytarza szkolnego z dziećmi, to nie jest
    wymagana. No i w wypadku dziecka taką zgodę dają rodzice.

  • 42. Data: 2005-05-11 19:58:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Czasem, bo jak to fotka korytarza szkolnego z dziećmi, to nie jest
    > wymagana. No i w wypadku dziecka taką zgodę dają rodzice.

    Zgadzam się, ale dyrektorce i tak sie moze oberwac, za wpuszczenie
    goscia do szkoly nie wiadomo po co.

  • 43. Data: 2005-05-11 20:03:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek wrote:

    > Zgadzam się, ale dyrektorce i tak sie moze oberwac, za wpuszczenie
    > goscia do szkoly nie wiadomo po co.

    Wiadomo po co. Chciał robic zdjęcia ;-)

    M.

  • 44. Data: 2005-05-11 20:05:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Wiadomo po co. Chciał robic zdjęcia ;-)

    Ja nie pytam po co on przyszedl, tylko po co go dyrektorka wpuściła :)

  • 45. Data: 2005-05-11 20:56:20
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie rozumiesz takiej subtelnej różnicy pomiędzy_przykładaniem_igły_ze_strzykawką do
    Twojej szyi, a wkłuciem_igły
    (szczególnie z czyjąś krwią)?
    JaC

    > Nie rozumiesz takiej subtelnej różnicy pomiędzy _robieniem_ zdjęcia, a
    _publikowaniem_ zdjęcia (szczególnie z czyimś
    wizerunkiem)?

  • 46. Data: 2005-05-11 20:57:18
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ochrona posiadania IMHO
    JaC

  • 47. Data: 2005-05-11 21:21:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 wrote:
    > Nie rozumiesz takiej subtelnej różnicy pomiędzy_przykładaniem_igły_ze_strzykawką
    > do Twojej szyi, a wkłuciem_igły
    > (szczególnie z czyjąś krwią)?

    Primo: bredzisz. W dodatku nie na temat.
    Secundo: nie umiesz poprawnie cytować, lamerze.
    Tertio: *plonk*

  • 49. Data: 2005-05-12 03:16:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> niebacznie popelnil

    > Tak.
    Jak napisałem do AL: przyjmuję, ze zdziwieniem, że nasze prawo
    zezwala na takie podglądactwo.

    > Nie tylko. Zobacz na tytuł wątku - fotografować bez zgody
    Ale użył "tym bardziej" do publikowania.
    "nie życzę sobie aby wizerunki moich dzieci
    były fotografowane bez mojej zgody
    a tym bardziej publikowane w internecie"

    --
    pozdro
    poreba

  • 48. Data: 2005-05-12 03:16:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:d5t349$hag$1@opal.futuro.pl:

    > Żaden przepis tego nie zabrania
    Ok, przyjmuję na wiarę, że podglądactwo z aparatem legalnym w PL
    jest.

    > Nie tylko. Czytaj uważniej wątek.

    Właśnie, NIE TYLKO, również.

    --
    pozdro
    poreba

  • 50. Data: 2005-05-12 08:40:35
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Mylisz się.
    Proponuję wycieczkę do najbliższego banku chociażby.
    JaC