  • 1. Data: 2005-05-10 17:45:10
    Temat: Problem z Allegro
    Od: Kira <c...@-...pl>

    To znowu ja, z nastepnym pytaniem... ;)

    Mam sobie konto na Allegro, od dluzszego juz czasu zreszta.
    Korzystalam z niego baaaardzo sporadycznie, ze 2 razy costam
    sprzedalam, ze 3 razy kupilam. No ale mialam.

    W zeszlym tygodniu probowalam sie na nie zalogowac bo znow
    mnie naszlo zeby cos kupic -- i niespodzianka: system mnie
    informuje, ze nie zgadza mu sie uzytkownik albo haslo. No
    to ja do przypominacza hasel. Wpisuje dane, system pyta mnie
    o nazwisko panienskie matki, wpisuje -- i niespodzianka 2:
    niepoprawne. Mooooze jakas literowke tam mialam, chociaz
    raczej jestem sklonna sie zakladac o duze sumy ze nie.

    No wiec pisze sobie do Allegro ze sytuacja taka i taka, i co
    ja mam z tym teraz zrobic i co wlasciwie jest nie tak?

    Po paru dniach (!) dostaje lakoniczna odpowiedz, ze nie ma
    mozliwosci odzyskania konta i mam sie zarejestrowac jeszcze
    raz od poczatku.

    Uznalam ze czniam ich, nie bede przeciez prosic zeby byli
    laskawi na mnie zarabiac, wiec wyslalam im info ze w takiej
    sytuacji zycze sobie usuniecia konta. Powolalam sie przy
    tym na fakt, ze przetwarzaja i przechowuja w koncu moje
    dane, ktore powinnam miec mozliwosc w dowolnym momencie
    zmienic lub usunac, a tej mozliwosci nie mam bo oni ani nie
    wiedza co sie stalo, ani nie przewiduja takiej mozliwosci.

    Z tego, ze e-mail nie jest korespondencja oficjalna to ja
    sobie sprawe zdaje, jutro taka sama informacje puszcze im
    poleconym na pismie z autografem.

    Poniewaz jednak jak na razie raczej olewaja mnie prostym
    sikiem przez lewe ramie, mam pytanko:

    Co z nimi dalej zrobic? Zwlaszcza, jesli odmowia usuniecia
    mi tego konta -- bo ja juz sobie z nimi zadnych zwiazkow
    miec nie zycze i kropka, w nosie mam taka wspolprace.

    Czy oni aby przypadkiem nie lamia prawa mowiac mi, ze sie
    moge w nos pocalowac ale dostepu do wlasnych danych mi nie
    dadza? Mam niejasne wrazenie, ze chyba tak byc nie powinno.

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

    Kira

  • 2. Data: 2005-05-11 07:22:47
    Temat: Re: Problem z Allegro
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > moge w nos pocalowac ale dostepu do wlasnych danych mi nie
    > dadza? Mam niejasne wrazenie, ze chyba tak byc nie powinno.

    Pewnie ktos sie wlamal na twoje konto i mozliwe ze narobia balaganu u
    ciebie (niezaplacone prowizje, sprzedawanie bubli, oszukiwanie). Na
    twoim miejscu bym mocno walczyl o to konto.
    Allegro bedzie sie pozniej od Ciebie upominac prowizji a nie od nich, bo
    maja twoj adres.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 3. Data: 2005-05-11 08:52:45
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Kira napisał(a):

    > To znowu ja, z nastepnym pytaniem... ;)

    jak juz sugerowano moze sprobuj inaczej, moze zglos prawdopodobienstwo
    skradzenia konta i to ich bardziej zainteresuje

  • 4. Data: 2005-05-11 09:08:14
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz [Wed, 11 May 2005 09:22:47 +0200]:

    > Pewnie ktos sie wlamal na twoje konto i mozliwe ze narobia
    > balaganu u ciebie (niezaplacone prowizje, sprzedawanie bubli,
    > oszukiwanie). Na twoim miejscu bym mocno walczyl o to konto.

    Nie podejrzewam zeby ktos mi sie na to konto wlamal, z jednego
    prostego powodu -- musialby dokonac zmian maila i hasla, a info
    o takich zmianach przyszloby mi na dotychczasowy adres.

    Walczyc o konto nie zamierzam, jak mowilam nie bede prosila
    przeciez Allegro zeby byli tak dobrzy i na mnie zarabiali.
    Nie to nie, bez laski, nie oni jedni na swiecie.

    Chodzi mi wylacznie o przebicie sie przez betonowa sciane
    i zmuszenie ich do usuniecia tego konta. Nic poza tym.

    Any ideas?...

    Kira

  • 5. Data: 2005-05-11 09:48:55
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 10 May 2005 19:45:10 +0200, na pl.soc.prawo, Kira napisał(a):

    > To znowu ja, z nastepnym pytaniem... ;)
    >
    > Mam sobie konto na Allegro, od dluzszego juz czasu zreszta.
    > Korzystalam z niego baaaardzo sporadycznie, ze 2 razy costam
    > sprzedalam, ze 3 razy kupilam. No ale mialam.

    Nie korzystam za alegro i nie wiem jaki tam jest system operacyjny/
    prwdopodomnie linux lub Unix albo może Solaris - nie wiem/ ale,może być
    takie ustawienie ,że jest wymuszane na użytkowniku obowiązek zmiany hasła
    np.: co 3 miesiące,może być też tak ,że po przekroczeniu określonego czasu
    zmian może ddokonać tylko administrator systemu .W przypadku nie
    dokokonania takiej zmiany sytem przyjmuje ,że konto jest nie aktywne i
    likwiduje go lub gdy zmian może dokonać tylko administrator to jeżeli inna
    osoba dokonuje takiej zmiany również zostaje cłkowicie zablokowane.
    JanuszHr

  • 6. Data: 2005-05-11 10:11:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: JanuszHr [Wed, 11 May 2005 11:48:55 +0200]:

    > Nie korzystam za alegro i nie wiem jaki tam jest system
    > operacyjny [...]

    Nie no, spokojnie ;) Zaloze sie jednak, ze to nie system
    operacyjny mnie olewa, tylko jednak ludzie ;) I ja pytam
    jak z tymi ludzmi rozmawiac :) Z systemami sobie radze
    bez wiekszych problemow ;)

    Kira

  • 7. Data: 2005-05-11 11:28:59
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

> [...]
    >
    > Chodzi mi wylacznie o przebicie sie przez betonowa sciane
    > i zmuszenie ich do usuniecia tego konta. Nic poza tym.

    Jak tak, to bym sie ta sprawa nawet nie martwil.

    Pozdrawiam
    Internauta

  • 8. Data: 2005-05-11 12:24:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JanuszHr wrote:
> [...]
    > likwiduje go lub gdy zmian może dokonać tylko administrator to jeżeli inna
    > osoba dokonuje takiej zmiany również zostaje cłkowicie zablokowane.

    A co ma system operacyjny komputera do aplikacji na nim chodzącej?

  • 9. Data: 2005-05-11 21:40:44
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Kira <c...@-...pl> wrote:

    > Nie no, spokojnie ;) Zaloze sie jednak, ze to nie system
    > operacyjny mnie olewa, tylko jednak ludzie ;)

    Pewnie. Przedpiscy sie "odrobine" pozajaczkowalo - jeszcze tylko by
    brakowalo by kazdy user allegro dostawal konto shellowe na ich maszynie ;>
    Poza tym hasla na allegro nie ekspiruja - niedawno znajomy logowal sie na
    swoje po raz pierwszy od ~5 lat - zalozyl jakos tak po uruchominiu Allegro,
    potem nie korzystal, ale od kiedy ma w domu stale lacze kupowanie na
    aukcjach mu sie spodobalo.

    > I ja pytam jak z tymi ludzmi rozmawiac :)

    Tak jak pisalas - poleconym z autografem, spokojnie wezwac ich do
    usuniecia danych osobowych. JAk dmowia albo oleja - wezwac jeszcze raz z
    zagrozeniem zgloszenia do GIODO. Jesli znowu oleja - rzeczywiscie zglosic.

    > Z systemami sobie radze bez wiekszych problemow ;)

    To jest problem z Allegro. Od ~2-3 lat poczuli sie za silni i uwazaja
    ze moga robic co chca. Sam mialem wrazenie ze "gadam z automatem" po
    zawieszeniu konta, bo ktos podal podobne dane. Czlowiek czuje sie jak w
    czysto kafkowskich klimatach. Datego wlasnie liczylem na eBay.pl, ale
    niestety to co zaprezentowali to kpina, a nie konkurencja dla Allegro.
    Jedyne co zauwazylem pozytywnego to, ze od startu PL ebaya weryfikatornia
    Allegro wreszcie dyzuruje w "dzien walkowicza" czyli niedziele. Wczesniej
    ludzie zglaszali postulat ukrocenia walkow w ten dzien od dawna. Jak widac
    serwis o takich obrotach i ilosci pracownikow spokojnie mogl to olewac.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938