  • 1. Data: 2004-01-16 18:22:46
    Temat: DG nie zgloszona w ZUS
    Od: "Gonzo" <gonzolek[wytnij_to]@poczta.onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Co grozi przedsiebiorcy ktory nie dopelni obowiazku zgloszenia dzialalnosci
    gospodarczej w zus??
    I co najlepiej zrobic zeby uniknac ewentualnych nieprzyjemnosci??
    Dodam rowniez, ze dzialalnosc zostala rozpoczeta w lutym 2003 r.

    Z gory dzieki za rady.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-17 00:12:09
    Temat: Re: DG nie zgloszona w ZUS
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Co grozi przedsiebiorcy ktory nie dopelni obowiazku zgloszenia
    dzialalnosci
    > gospodarczej w zus??

    Kara śmierci?

    latet

  • 3. Data: 2004-01-17 01:03:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W artykule 1...@h...spray.net.pl,
    niejaki(a): latet z adresu <n...@n...pl> napisal...
    > dzialalnosci
    >
    > Kara śmierci?

    Raczej wniosek do Sądu grodzkiego bo to jest wykroczenie. O ile nie
    zatrudnia pracowników, bo wówczas popełnia przestępstwo.

  • 4. Data: 2004-01-17 11:59:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Gonzo" <gonzolek[wytnij_to]@poczta.onet.pl> napisał:

    >I co najlepiej zrobic zeby uniknac ewentualnych nieprzyjemnosci??
    Zgłosić oczywiście, zapłacić zaległe składki + odsetki (bo cały czas
    rosną :-P)

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-01-17 12:41:36
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "latet" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > dzialalnosci
    >
    > Kara śmierci?
    >
    > latet
    Re : Napisać "google" > ubezpieczenia społeczne > ustawa i w ten oto wielce
    wyczerpujący dla "przedsiębiorcy" sposób dotrzeć do dokumentu zwanego
    "Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych". Następnie po kolejnych wielce
    uciążliwych czynnościach odszukać rozdział 11 tejże ustawy. W miarę
    istniejących możliwości i posiadanych predyspozycji przeczytać art. 98 :
    Art. 98. 1. Kto, jako płatnik składek albo osoba obowiązana do działania w
    imieniu płatnika:

    1) nie dopełnia obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne w
    przewidzianym przepisami terminie,

    2) nie zgłasza wymaganych ustawą danych lub zgłasza nieprawdziwe dane albo
    udziela w tych sprawach nieprawdziwych wyjaśnień lub odmawia ich udzielenia,

    3) udaremnia lub utrudnia przeprowadzenia kontroli,

    4) nie dopełnia obowiązku wypłacania świadczeń z ubezpieczeń społecznych
    albo wypłaca je nienależnie i zasiłków finansowanych z budżetu państwa,

    5) nie prowadzi dokumentacji związanej z obliczaniem składek oraz z wypłatą
    świadczeń z ubezpieczeń społecznych,

    6) nie dopełnia obowiązku przesyłania deklaracji rozliczeniowych oraz
    imiennych raportów miesięcznych w przewidzianym terminie, podlega karze
    grzywny do 5 000 złotych.

    2. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza się czynów określonych w ust. 1
    przy opłacaniu składek lub dokonywaniu wpłat z innych tytułów, do których
    poboru obowiązany jest Zakład.

    Rozumiem, że podana metoda może niekiedy być wielce skomplikowana, ale
    innej niestety nie znam.

    AR

  • 6. Data: 2004-01-17 12:54:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej R. wrote:

    [...]

    > Rozumiem, że podana metoda może niekiedy być wielce skomplikowana, ale
    > innej niestety nie znam.
    >
    > AR

    A ja znam...(choc nie stosuje)

    Pisze sie: