  • 1. Data: 2004-01-16 18:29:24
    Temat: Działalność zgodnie z wpisem do ewidencji?!
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Od dawna nurtuje mnie jeden temat. Jakie do jasnej anielki przepisy
    nakazują prowadzenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną
    wyłącznie w zakresie przewidzianym we wpisie do ewidencji?

    Szlag mnie trafia, bo u mnie w UM za cholerę nie chcą przyjąć ogólnego
    stwierdzenia, np. "handel detaliczny". Zmieniałem już ten wpis dwa razy w
    ciągu bardzo krótkiego czasu, płacąc za to za każdym razem, i do cholery,
    trzeci raz już nie mam zamiaru. No chyba, że muszę, ale na razie dłubanie
    po aktach prawnych nic nie wykazało.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-01-16 21:55:09
    Temat: Re: Działalność zgodnie z wpisem do ewidencji?!
    Od: b...@o...pl

    > Szlag mnie trafia, bo u mnie w UM za cholerę nie chcą przyjąć ogólnego

    a u mnie mozna miec: handel detaliczny i hurtowy towarami ...:P
    dziwni ludzie u Ciebie
    pozdr
    Marcin

  • 3. Data: 2004-01-16 22:21:00
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <1...@n...onet.pl>, b...@o...pl wrote:

    > a u mnie mozna miec: handel detaliczny i hurtowy towarami ...:P
    > dziwni ludzie u Ciebie

    No, ale co ja poradzę na nich? Na formularzu jest instrukcja zabraniająca
    takiego sformułowania, jakie podałeś (niemal dokładnie w tym samym
    brzmieniu) ;)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-01-16 22:34:56
    Od: "beny" <b...@d...pl>

    jo

    ja mam usługi informatycznie oraz handel i usługi wszelkich branż :)

    pozdro

    Beny

    --------------------------------------
    Design .: http://fi.net.pl :.
    Webhosting .: http://d4.pl :.

  • 5. Data: 2004-01-17 00:00:42
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > No, ale co ja poradzę na nich?

    no wiesz? to pewnie jest tak samo jak z niektorymi interpretacjami US. w jednym
    cos jest legalne a w drugim nie. a moze udaj sie do ustawy i poszukaj. i pokaz
    kobiecie w UM i walcz. walcz jak lew:)

    pozdr
    marcin

  • 6. Data: 2004-01-17 00:22:10
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    mam inne pytanko - czy osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza moze rowniez
    pracowac na umowy o dzielo i zlecenie? np. dzialalnosc zakladam na sprzedaz
    marchewki, natomiast pisanie programow komputerowych rozliczam jako umowe o
    dzielo

  • 7. Data: 2004-01-17 00:35:46
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <1...@n...onet.pl>, bd wrote:

    > no wiesz? to pewnie jest tak samo jak z niektorymi interpretacjami US. w jednym
    > cos jest legalne a w drugim nie. a moze udaj sie do ustawy i poszukaj. i pokaz
    > kobiecie w UM i walcz. walcz jak lew:)

    No właśnie nie potrafię znaleźć jakiegkolwiek aktu prawnego, który
    regulowałby te sprawy, podobnie jak aktu, w którym byłaby mowa, że
    zakres działalności z wpisu mnie do czegokolwiek zobowiązuje.

    Ale to niestety nie znaczy, że takie coś nie istnieje ;)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-01-17 09:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, pasjonat wrote:

> [...]
    >+ marchewki, natomiast pisanie programow komputerowych rozliczam jako umowe o

    AFAIK & IMO - tak.

    Znane mi warunki są następujące:
    - "pisania" nie masz w zakresie DG; BTW - aktualne przepisy podatkowe
    jasno rozwikłały zeszłoroczne (i przedzeszłoroczne :)) problemy
    z możliwością interpretacji 1-os. DG jako "umowy osobistej"
    Powyższy punkt rozwiązuje kolizje z przepisami PDG, o statystyce
    (GUS -> REGON :)) oraz część podatkowych
    - "pisania" nie wykonujesz "dla ludności". Po częsci wynika to z ww.
    warunku - ale trochę inaczej ujętego: przyjmuje się że z powodów
    podatkowych jeśli coś zrobisz "dla ludności" to to jest DG: aczkolwiek
    zapisu nigdzie nie ma, to jakoś nie słychać żeby ktoś czepiał się
    o "działalność uboczną" :) nie wpisaną do ewidencji (bo działalności
    podstawowe w liczbie do 3 trzeba zgłosić go GUS :)) - przyjmuje się
    "przez domniemanie" że jak coś robisz i deklarujesz że "to w DG"
    to to JEST "w DG" :), natomiast działalność "dla ludności" jest DG
    *bez* twojej deklaracji... (podobnie jak np. ścinanie drzew :>
    na własnej działce ! - jako przedsiębiorca zapłacisz "opłatę",
    a "osoby nie będące przedsiębiorcami" są zwolnione).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-17 12:07:39
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > zakres działalności z wpisu mnie do czegokolwiek zobowiązuje.
    >
    > Ale to niestety nie znaczy, że takie coś nie istnieje ;)

    Twoj problem wynika stad, ze probujesz znalezc.... zamiast
    wpisac co uwazasz i poprosic, by mile panie (ktore maja rodzine i dzieci
    i tez nie chca stracic pracy) rozpatrzyly to zgodnie z KPC,
    czyli wydaly stosowna decyzje Z UZASADNIENIEM.

    (inforacja na formularzu nie jest zrodlem prawa w RP)

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-01-17 13:16:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bub87v$ope$13@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

> [...]
    > i tez nie chca stracic pracy) rozpatrzyly to zgodnie z KPC,
    > czyli wydaly stosowna decyzje Z UZASADNIENIEM.

    Coś w tym jest... :) Ciekawe, czy płaci się za zmianę wpisu, czy za
    wniosek...
    --
    Samotnik