  • 51. Data: 2007-11-22 13:30:36
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > W przypadku programów komputerowych -- tak. Wszystko ze względu na
    > fakt, że polskie prawo autorskie nie zezwala na użytkowanie programów
    > komputerowych bez ważnej licencji.

    A możesz wskazać, który artykuł kodeksu karnego narusza użytkownik
    legalnie kupionego programu, używającego go wbrew postanowieniom licencji?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 52. Data: 2007-11-22 13:43:21
    Od: jacki <c...@i...pl>

    Any User pisze:

    > A duża część błędów buffer-overflow prowadzi do możliwości uruchomienia
    > złośliwego kodu (zawartego również w tym pliku), który np. wyłączy lub
    > zmieni konfigurację Zapory Windows (czyli firewalla).

    Sugerujesz, że błędem OO jest uruchamianie plików dziwno-nieznanego
    pochodzenia na koncie administratora?

    Andrzej Jackiewicz
    jacki(at)idealan.pl

  • 53. Data: 2007-11-22 13:46:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Sugerujesz, że błędem OO jest uruchamianie plików dziwno-nieznanego
    > pochodzenia na koncie administratora?

    Nie.

    Sugeruję tylko i wyłącznie to, że wg stanu na dzisiaj, MsOffice jest na
    takie numery znacznie bardziej odporny, niż OpenOffice.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 54. Data: 2007-11-22 13:57:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    jacki <c...@i...pl> writes:

    > Cały czas marudzisz o jakiś spreparowanych plikach,

    Cały problem polega na tym, że dokumenty większości współczesnych
    pakietów biurowych mogą być programami komputerowymi, ze wszystkimi
    tego konsekwencjami.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 55. Data: 2007-11-22 14:00:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > A możesz wskazać, który artykuł kodeksu karnego narusza
    > użytkownik legalnie kupionego programu, używającego go wbrew
    > postanowieniom licencji?

    Mogę wykazać, że takie użytkowanie godzi w słuszne interesy twórcy.

  • 56. Data: 2007-11-23 06:06:30
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On 22 Nov 2007 14:28:23 +0100, Piotr Dembiński wrote:

    > W przypadku programów komputerowych -- tak. Wszystko ze względu na
    > fakt, że polskie prawo autorskie nie zezwala na użytkowanie programów
    > komputerowych bez ważnej licencji.

    Czyzby byla to swietna metoda na zawieranie jakis umow?

    Zawieramy umowe, ktorej warunki wpisujemy w licencje do programu,
    ktory dajemy klientowi i jak sie nie wywiaze z umowy, czyli zlamie
    postanowienia licencji to nie dosc, ze mozna wytoczyc normlanie
    proces cywilny, to na dodatek mozna poslac goscia za kratki, bo zlamal
    prawo?

    To dlaczego tyle programistow, firm komputerowych narzeka na
    nierzetelnych klientow, ktorzy dostaja soft i za niego nie placa?
    A dochodzenie zaplaty to droga przez meke?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 57. Data: 2007-11-23 06:25:58
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Any User napisał(a):

    > To, że używasz wersji do użytku domowego do celów zawodowych. To mniej
    > więcej tak, jakbyś do celów zawodowych po prostu używał pirata.

    bzdura

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 58. Data: 2007-11-23 06:27:37
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Any User napisał(a):

    > Stricte policyjnej może i nie, ale wiele kontroli chodzi w składzie
    > policja + ekspert z BSA.

    nie ma czegos takiego jak kontrola oporgramowania, moze odbyc sie
    przeszukanie przy wiarygodnej informacji o posiadaniu
    przedmiotow/dowodow pochodzacych z/dotyczacych przestepstwa.

  • 59. Data: 2007-11-23 06:48:54
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > nie ma czegos takiego jak kontrola oporgramowania, moze odbyc sie
    > przeszukanie przy wiarygodnej informacji o posiadaniu
    > przedmiotow/dowodow pochodzacych z/dotyczacych przestepstwa.

    Dokładnie. I zapewne jesteś zorientowany, że w przeciągu ostatnich 8 lat
    zdarzały się już takie akcje Policji+BSA:

    1. wzięcia ze sklepu komputerowego listy klientów kupujących komputer
    bez systemu operacyjnego,

    2. wzięcia listy klientów (wszystkich!) operatora sieci CATV, po
    uprzednim wykryciu dużego serwera warezowego, prowadzonego przez
    operatora tej sieci,

    po czym przejścia się do wszystkich osób z takich list, celem
    przeszukania z podejrzeniem popełnienia przestępstwa?

    Jedną z akcji z punktu 1 mam nawet potwierdzoną z pierwszej ręki -
    właściciele jednego ze sklepów w moim mieście dostali w okolicach
    2001-2002 zawiasy(!) za współudział, tj. ponad 200 posiadanych płyt i
    masowe nagrywanie.

  • 60. Data: 2007-11-23 06:50:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.11.2007 Janusz <j...@a...net.pl> napisał/a:
    > Czyzby byla to swietna metoda na zawieranie jakis umow?

    Chyba nie, bo wczesniejsze twierdzenie nie jest prawdziwe.

    --
    Marcin