  • 1. Data: 2007-11-21 11:57:04
    Temat: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Mam zarejestrowaną działalność gospodarczą, którą prowadzę w domu.
    Chciałbym kupić "MS Office dla użytkowników domowych" na 3 stanowiska -
    którego jednak nie zamierzam używać komercyjnie. Jednak czy w razie czego
    takie tłumaczenie przejdzie?

    Ogólnie chodzi o sytuację, że na komputerze faktycznie używanym do celów
    komercyjnych będzie również oprogramowanie bez licencji na takie
    wykorzystywanie (bo jest to zarazem komputer domowy).

    --
    Azarien

  • 2. Data: 2007-11-21 12:25:31
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 21 listopad 2007 12:57
    (autor Wiktor S.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fi16e7$nir$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Chciałbym kupić "MS Office dla użytkowników domowych" na 3 stanowiska -
    > którego jednak nie zamierzam używać komercyjnie. Jednak czy w razie czego

    A nie prościej wybrać oprogramowanie nie wymagające tłumaczenia? Nie wiem
    czemu ludzie wciąż sięgają po kontrowersyjne produkty, jak są obok
    niekontrowersyjne...

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 3. Data: 2007-11-21 13:27:25
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w

    > Nie wiem czemu ludzie wciąż sięgają po kontrowersyjne produkty, jak są
    > obok
    > niekontrowersyjne...

    Raczysz Waćpan krotochwile stroić !
    Nietrudno zrozumieć, że jest to wybór między produktem za 1800 zł z licencją
    na 1 stanowisko a tym samym produktem z licencją na 3 stanowiska za 1/10 tej
    ceny ale "dla użytkowników domowych".
    Billowi się zdaje, że każdy, kto prowadzi DG ma takie zyski jak jego firma i
    od razu może sobie kasiorą poszastać
    Jacek

  • 4. Data: 2007-11-21 13:32:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > ceny ale "dla użytkowników domowych".
    > Billowi się zdaje, że każdy, kto prowadzi DG ma takie zyski jak jego firma i

    A nie nie, jemu raczej chodziło o ten syf zwany OpenOffice.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-11-21 13:46:25
    Od: jacki <c...@i...pl>

    Any User pisze:

    > A nie nie, jemu raczej chodziło o ten syf zwany OpenOffice.

    Uzasadnij, dlaczego uważasz to za syf. Tylko konkretne argumenty poproszę.

    Andrzej Jackiewicz
    jacki(at)idealan.pl

  • 6. Data: 2007-11-21 13:54:02
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Uzasadnij, dlaczego uważasz to za syf. Tylko konkretne argumenty poproszę.

    1. Znacznie mniejsza wygoda pracy ze względu na niezgodność wielu
    elementów z pakietem będącym de facto standardem (mniejsza z tym, czy
    legalnie i na jakich konkretnie zasadach).

    2. Brak obsługi makr kompatybilnych z pakietem będącym de facto standardem.

    3. Znacznie gorsza głęboka integracja wszystkich elementów pakietu
    pomiędzy sobą, oraz z systemem operacyjnym i programami zewnętrznymi,
    np. edytorami grafiki, klientami poczty itp.

    4. Mniejsza szybkość działania od pakietu będącego de facto standardem.

    5. Mniejszy poziom bezpieczeństwa od pakietu będącego de facto
    standardem, większa ilość "błędów wieku dziecięcego".

    Wystarczy?

  • 7. Data: 2007-11-21 14:02:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Any User pisze:

    > Wystarczy?

    Jestem użytkownikiem Open Office i muszę stwierdzić, że w moim
    odczuciu programy te są bardziej toporne. I o ile do prostych pism, oraz
    do formuł w excelu typu "suma" Open Office się nadaje, o tyle w
    sytuacji, kiedy miałbym w sposób zaawansowany używać tego typu
    programów, wybrałbym produkty Microsoftu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-11-21 14:06:50
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Any User wrote:
    > Wystarczy?
    6. Idiotyczne rozwiązanie filtru w arkuszu - kompletnie wyklucza pracę
    którą wykonujemy u nas...

    P.

  • 9. Data: 2007-11-21 14:14:44
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > sytuacji, kiedy miałbym w sposób zaawansowany używać tego typu
    > programów, wybrałbym produkty Microsoftu.

    Oczywiście - nikt (łącznie ze mną) nie twierdzi, że OpenOffice nie
    nadaje się do niczego.

    Postawmy sprawę jasno: OpenOffice jest całkiem zaawansowanym pakietem -
    sporo gorszym od MsOffice, ale jednak całkiem zaawansowanym. Jego
    "gorszość" rekompensuje do pewnego stopnia różnica w cenie licencji.

    Pojawia się więc pytanie, na które każdy sobie musi odpowiedzieć
    indywidualnie: czy dla mnie różnica jakości pomiędzy MsOffice, a
    OpenOffice jest warta poniesienia kosztu różnicy cen pomiędzy nimi.

    I prawda jest taka, że dla niektórych jest warta, a dla innych nie.
    Niestety fanatycy OpenOffice o tym zapominają.

  • 10. Data: 2007-11-21 14:33:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 14:54:02 +0100, Any User napisał(a):

    > 3. Znacznie gorsza głęboka integracja wszystkich elementów pakietu
    > pomiędzy sobą, oraz z systemem operacyjnym i programami zewnętrznymi,
    > np. edytorami grafiki, klientami poczty itp.

    To jest akurat *zdecydowanie* zaleta.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/