  • 1. Data: 2007-11-21 14:13:38
    Temat: Samochód w spadku
    Od: "QuiGonMaster" <p...@w...pl>

    Witam!
    Mój zmarły Ojciec pozostawił 4 letni samochód, nie mam rodzeństwa, mama chce
    żebym go wziął dla siebie.
    Jakie formalności powinienem załatwić? Czy czeka mnie normalne postępowanie
    spadkowe?
    Czy można to załatwić w prostszy sposób?
    Czy w tej chwili mogę używać tego samochodu(ubezpieczenie opłacone do
    05-2008)?
    Dodam że Ojciec zmarł nagle i nigdy nie spisywał testamentu.

    --
    QuiGon

  • 2. Data: 2007-11-21 14:47:16
    Temat: Re: Samochód w spadku
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "QuiGonMaster" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie formalności powinienem załatwić? Czy czeka mnie normalne postępowanie
    > spadkowe?

    postepowanie spadkowe musi sie odbyc, i im szybciej tym lepiej dla was

    > Czy w tej chwili mogę używać tego samochodu(ubezpieczenie opłacone do
    > 05-2008)?

    tak, mozesz, w tej kwestii nie ma najmniejszego problemu

    jesli niczego w postepowaniu spadkowym nie pozmieniacie, ty i mama zostaniecie
    wlascicielami samochodu, potem moze w darowiznie przekazac ci swoja czesc, nie
    jest to opodatkowane pod warunkiem ze zglosicie to do us

  • 3. Data: 2007-11-21 17:22:18
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > postepowanie spadkowe musi sie odbyc, i im szybciej tym lepiej dla was

    > tak, mozesz, w tej kwestii nie ma najmniejszego problemu

    Ponieważ postępowanie spadkowe z uprawomocnieniem + skarbowe to jednak parę
    miesięcy nie zapomnij o opłaceniu OC.

  • 4. Data: 2007-11-21 17:35:35
    Od: "QuiGonMaster" <p...@w...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ postępowanie spadkowe z uprawomocnieniem + skarbowe to jednak
    > parę miesięcy nie zapomnij o opłaceniu OC.

    Dziękuję wszystkim odpowiadającym.

    QuiGon