  • 1. Data: 2003-02-13 15:52:34
    Temat: Czyż nie dobija się koni?
    Od: p...@p...onet.pl

    witam
    otóż chcę poruszyć następującą sprawę będąc w ostatnim weekendzie na wsi u
    mojej rodziny ,zastałem takowy przypadek ,otóż lezy tam zwierze dokładnie
    holenderska krówka, która od 4 tygodni nic nie je ,leży ta krówka a raczej same
    jej kości ledwo żywa ,ja gdy to zobaczyłem byłem w szoku agonia i cierpienie,
    to zwierze wygląda koszmarnie można sobie wyobrazić jak wygląda nic nie jedząc
    przez miesiąc i tu mam pytanie moja rodzina chciała aby weterynarz jej ulżył i
    ją jakoś uśpił , ten natomiast zaczął się śmiać ,najpierw ją leczył trzy
    tygodnie wstrzykując jej rozmaite medykamenty oczywiście nic nie
    pomogło ,krówka ma powikłania poporodowe i nie wstała już od czasu
    porodu ,teraz biedna umiera w strasznych mękach bo z głodu ,nic nie chce jeść.
    Weterynarz powiedział że jej nie może uśpić bo wówczas ubezpieczyciel nie
    wypłaci odszkodowania ,gdyż głowa krowy pójdzie do analizy ,i tu mam pytanie
    czy rzeczywiście tak jest czy to zwierze musi tam leżeć i zdychać z głodu w
    mękach? Czy nie można nic zrobić?
    z góry dziękuję za jakieś informacje .

  • 2. Data: 2003-02-14 14:15:28
    Temat: Re: Czyż nie dobija się koni?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    pytanie
    > czy rzeczywiście tak jest czy to zwierze musi tam leżeć i zdychać z głodu

    Komu ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania? Na jakiej podstawie? Przecież
    to absurd.
    Można skontaktować się z TOZ (proponuję wejście na ich stronę- www.toz.pl)
    Właściciele mogą złożyć tam skargę na weterynarza.

    Ustawa o ochronie zwierząt
    Art. 4
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    2) humanitarnym traktowaniu zwierząt - rozumie się przez to traktowanie
    uwzględniające potrzeby zwierzęcia i zapewniające mu opiekę i ochronę,

    3) KONIECZNOŚCI BEZZWŁOCZNEGO UŚMIERCENIA - rozumie się przez to OBIEKTYWNY
    stan rzeczy stwierdzony w miarę możliwości, przez lekarza weterynarii,
    polegający na tym, że zwierzę może dalej żyć jedynie cierpiąc i znosząc ból,
    a moralnym obowiązkiem człowieka staje się skrócenie cierpień zwierzęcia,

    7) okrutnych metodach w chowie i hodowli zwierząt - rozumie się przez to
    działania lub zaniechania człowieka prowadzące w sposób oczywisty do zmian
    patologicznych w organizmie zwierzęcia (somatycznych lub psychicznych),
    zwłaszcza w postaci skutków znoszenia dotkliwego bólu, przymuszania do
    określonego zachowania się (uległości) głodem, pragnieniem, działaniem prądu
    elektrycznego (z wyjątkiem używania pastuhów elektrycznych, treserów oraz
    urządzeń elektrycznych służących do przepędu zwierząt) bądź innymi zabiegami
    tego rodzaju, w szczególności karmienie i pojenie zwierząt przemocą,

    8) okrutnym traktowaniu - rozumie się przez to wymienione w ustawie
    przypadki znęcania się nad zwierzętami oraz inne postępowanie właściciela
    bądź innej osoby, prowadzące do skutków porównywalnych ze skutkami znęcania
    się,

    art. 5
    Każde zwierzę wymaga humanitarnego traktowania.
    Art. 33
    1. Uśmiercanie zwierząt może być uzasadnione wyłącznie:

    1) potrzebą gospodarczą,

    2) względami humanitarnymi,

    3) koniecznością sanitarną,

    (...)

    2. Jeżeli zachodzą przyczyny, o których mowa w ust. 1 pkt. 2-5, zwierzę może
    być uśmiercone za zgodą właściciela, a w braku jego zgody, na podstawie
    orzeczenia lekarza weterynarii. Ustalenie właściciela i uzyskanie jego zgody
    nie dotyczy zwierząt chorych na choroby zwalczane z urzędu.

    ///UWAGA: PONIŻEJ MASZ OSOBY, KTÓRE MOGĄ STWIERDZIĆ KONIECZNOŚĆ
    NATYCHMIASTOWEGO UŚMIERCENIA ZWIERZĘCIA DLA SKRÓCENIA JEGO CIERPIEŃ (JEST
    TAM POLICJANT, STRAŻNIK GMINNY, CZY INSPEKTOR TOZ). CZYLI W ZASADZIE MOŻNA
    ZWRÓCIĆ SIĘ O POMOC DO POLICJI, KTÓRA JUŻ POWINNA WETERYNARZA DOPROWADZIĆ DO
    PORZĄDKU///.

    3. W przypadku konieczności bezzwłocznego uśmiercenia, w celu zakończenia
    cierpień zwierzęcia, potrzebę jego uśmiercenia stwierdza lekarz weterynarii,
    inspektor Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce lub innej organizacji
    o podobnym statutowym celu działania, funkcjonariusz Policji, straży
    miejskiej lub gminnej, Straży Granicznej, pracownik Służby Leśnej lub Służby
    Parków Narodowych, strażnik Państwowej Straży Łowieckiej, strażnik łowiecki
    lub strażnik Państwowej Straży Rybackiej.

    4. W sytuacji, o której mowa w ust. 3, dopuszczalne jest użycie broni palnej
    przez osobę uprawnioną. ///CZYLI W ZASADZIE NAWET TEN POLICJANT MOŻE KROWĘ
    PO PROSTU ZASTRZELIĆ///

    Pozdrawiam,

    MArta

  • 3. Data: 2003-02-14 15:10:07
    Temat: Odp: Czyż nie dobija się koni?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2itm9$t1a$...@a...news.tpi.pl...

    to wszystko co piszesz o ustawie jest słusze i jestem w pełni za ...

    > Komu ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania?

    właścicielowi pazernemu ...

    Na jakiej podstawie?

    na podst. warunków ubezpieczenia ...

    Przecież

  • 4. Data: 2003-02-15 14:33:05
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > właścicielowi pazernemu ...
    >
    > Na jakiej podstawie?
    >
    > na podst. warunków ubezpieczenia ...

    Rozumiem, że chodzi o sytuacje oszustw ubezpieczeniowych. Kiedy właściciel
    stwierdza, że finansowo bardziej niż leczyć zwierzę, opłaca mu się je zabić
    i wziąć ubezpieczenie.
    Tu natomiast chodziło o zwierzę nieuleczalnie chore, które miało zostać
    zabite z przyczyn humanitarnych. Lekarz powinien był to stwierdzić, w razie
    czego mogli rzecz zgłosić wcześniej ubezpieczycielowi, a nie czekać ponad
    miesiąc na śmierć zamęczonego zwierzaka.
    Pozdrawiam,
    MArta