  • 1. Data: 2003-02-13 15:34:50
    Temat: Ks.Wieczysta
    Od: m...@s...pl

    Mam takie pytania : W jaki sposób można sprawdzić, czy współmałżonek posiada
    własną nieruchomość? (zachodzi prawdopodobieństwo, że ten ma takową). Ale skoro
    w ich małżeństwie panuje wspólność ustawowa, to nie oznaczałoby to, że taka
    nieruchomość również będzie należeć do majątku wspólnego? (no chyba, że jest
    ona przepisana na zupełnie inną osobę..)
    Czy w tym przypadku, współmałżonek ma prawo do ewentualnego wglądu do Księgi
    Wieczystej takiej nieruchomości? Mam nadzieję, że w miarę czytelnie to
    przedstawiałam..
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-02-13 16:28:07
    Temat: Re: Ks.Wieczysta
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <m...@s...pl> wrote in message
    > Mam takie pytania : W jaki sposób można sprawdzić, czy współmałżonek
    posiada
    > własną nieruchomość?

    Przeijrzeć wszystkie księgi wieczyste w Poslce? :-)

> [...]
    jest
    > ona przepisana na zupełnie inną osobę..)

    Jeśli zaostała nabyta podczas twania małżeństwa i nie w drodze darowizny,
    zapisu itp to owszem - nalezy do majątku wspólnego.

    > Czy w tym przypadku, współmałżonek ma prawo do ewentualnego wglądu do
    Księgi
    > Wieczystej takiej nieruchomości?

    Nie tylko małżonek - księgi są jawne.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-13 16:28:20
    Temat: Odp: Ks.Wieczysta
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2ggpv$19b$...@a...news.tpi.pl...
    > Jeśli zaostała nabyta podczas twania małżeństwa i nie w drodze darowizny,
    > zapisu itp to owszem - nalezy do majątku wspólnego.

    nawet gdy np. kupiono swojej dochodzącej ukochanej i ona figuruje na akcie?

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-13 18:01:33
    Od: m...@s...pl

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:b2ggpv$19b$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > nawet gdy np. kupiono  swojej dochodzącej ukochanej i ona figuruje na akcie?

    Droga Sandro - dokładnie chodzi o taką osobę.... To co wtedy?

  • 5. Data: 2003-02-13 19:52:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <m...@s...pl> wrote in message

    > Droga Sandro - dokładnie chodzi o taką osobę.... To co wtedy?

    To nabywcą jest ukochana-dochodząca, a nie mąż, prawda? Ale fajnie, że
    kobieta od razu wyczuwa o co chodzi, a facet nie : macie przebiegłość w
    genach :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-13 20:37:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2gsoc$pcj$...@a...news.tpi.pl...
    > To nabywcą jest ukochana-dochodząca, a nie mąż, prawda?

    tak zgadza się Marcinku i nic na to się nie poradzi...

    Ale fajnie, że
    > kobieta od razu wyczuwa o co chodzi, a facet nie : macie przebiegłość w
    > genach :-)

    :-)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-14 12:50:06
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b2gsoc$pcj$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > tak zgadza się Marcinku i nic na to się nie poradzi...

    Mmmm... Ale Ty ladnie do mnie mówisz - jakby to bylo dzisiaj, to bym
    pomyslal, ze z okazji Walentynek ;-)))))))

    Depi.