  • 121. Data: 2006-06-07 10:05:08
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e640d8$oap$1@inews.gazeta.pl...

    > Miał prawo.
    > Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie
    > wykonał.
    > Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i nie masz prawa
    > do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli posiadasz go w wersji
    > elektronicznej.
    > Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie
    > wykonał.

    a ja mam wątpliwości do twojego toku rozumowania... niby jest zgodny z
    prawem ale...

    jeśli fotograf nie życzyłby sobie reprodukowania zdjęcia to mógłby nie dawać
    pliku, przekazanie pliku sugeruje, że fotograf uważa, że swoje zarobił i
    koniec, na pewno pomocne było by gdyby taką adnotację umieścił czy to na
    dokumencie pisemnym czy na płytce z plikiem.

  • 122. Data: 2006-06-07 10:23:50
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64rp9$bo$2@inews.gazeta.pl
    > akala wrote:
    >>
    > A korzystałeś?
    > I czytasz co tam się wyświetla po kolei? Szczególnie na temat praw do
    > zdjęcia, którego kopie wykonujesz?

    zrozum człowieku, że zdjęcie mojej gęby zrobione zgodnie z "przepisami biura
    dowodów osobistych" nie jest dziełem w rozumieniu ustawy.
    Ja zamówiłem fotkę swojej gęby ,żapłaciłem i fotka i moja gęba jest
    moja.takiego zdjęcia nie możan wcale porównywać do zdjęć które by ten
    fotograf wykonywał w/g "własnego przepisu /pomysłu/" - to zanczy udał by się
    w plener robił zdjęćia pataszków ,kwiatków itp,gdyby robił prtrety osób itp
    to takie zdjęćia objęcte są ochrona praw autorskich.
    W tym konkretnym przypdaku .o którym dyskutujemu, przyczyną odmowy
    wykonania takich odbitek może być :
    1.cicha umowa między zakładmi o nie "podbieraniu sobie " klientów.
    2.cena, jedna obitka 10,5 x 15,5 kosztuje 1zł lub ponozęj 1 zł i zlecający
    ma 4 zdjęcia ,a jedno zdjęcie do dowodu kosztuje znacznie drożej bo chyba
    kilka złi okło 3zł to wtedy za 4 obbitki zlwecający musiał by zapłacić
    12zł - jest powód do odmowy robienia takich odbitek
    3 względy techniczne ,o których wspominałem wcześnie.
    Jestem ciekawy gdyby temu "stróżówi" praw autorskich przynieść tylko to
    co "Jacek_Placek/ pytający/ otrzymał w zakłądzie w którym robił sobie
    zdjęcie /bez komputerowgo przetwarzania/ i powiedział by mu zrobili w tym
    "kodaku" 4 obitki, to napewno by miał zrobione i zapłacił by 12 lub 15 zał i
    nie było by żadnego problemu.

    akala

  • 123. Data: 2006-06-07 11:10:26
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Witam
    > Mam pytanie do grupowiczów, czy w punkcie usługowym Kodak express
    > mają prawo odmówić wykonania usługi?...

    Maja, pozwala na to prawo Buca.

    Bucem jest w tym wypadku wlasciciel / laborant ktory
    to prawo sobie wymyslil. Nalezy jego prawo uszanowac
    i zrobic jak radzi Arek Stopa. Nie zaszkodzi oczywiscie
    poinformowac buca o fakcie odejscia do konkurencji.

  • 124. Data: 2006-06-07 11:30:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> napisali:

    > Żadne błedne. Cennik usług jest takową.

    Nie jest.

    . KRZYZAK ############ UWAGA! ################.
    . Skierniewice ####################################.
    ......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl ..

  • 125. Data: 2006-06-07 11:42:33
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jakub Jewuła porozsypywal nastepujace haczki:
    > Maja, pozwala na to prawo Buca.
    > Bucem jest w tym wypadku wlasciciel / laborant ktory
    > to prawo sobie wymyslil. Nalezy jego prawo uszanowac
    Pozowole sobie zwrocic uwage na pewien szczegol - nie mieszkamy w
    bucolandzie a w Polsce i obowiazuje polskie prawo a nie prawo buca
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 126. Data: 2006-06-07 11:57:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzysztof Wolny wrote:

    > jakie systemu i na jakiej podstawie rozrozniaja?
    >
    > czy kopiowanie nie jest stworzeniem nowego pliku (create) i zapisaniem
    > do niego zawartosci oryginalu (write) ?

    Nie jest. Jest oddzielną prcedurą systemu operacyjnego i jest czymś
    innym niż tworzenie pliku, zapisywanie do pliku (write), dopisywanie
    (append). Z pozoru to samo, ale nie.
    Nawet DOS to rozróżniał, Novell również.
    Windows rozróżnia, write i append, ale nie create. Przynajmnije na
    poziomie praw użytkownika dających się ustawić. Co jest w środku
    wiundowsa nie wiem.
    Natomisat w przypadku plików wykonywalnych możesz ustawić execute.
    Plik uda ci się uruchomić jako program, ale nie możesz go przeczytać.

    Execute i read też są innyumi operacjami, mimo, że w obu przypadkach
    musisz otworzyć i przeczytać zawartośc pliku.

  • 127. Data: 2006-06-07 12:00:46
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek Dyjor wrote:
> [...]
    > zarobił i koniec, na pewno pomocne było by gdyby taką adnotację umieścił
    > czy to na dokumencie pisemnym czy na płytce z plikiem.

    Nie musi umieszczać informacji, która z definicji zawarta jest w ustawie.

  • 128. Data: 2006-06-07 12:03:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    akala wrote:
> [...]
    >
    > zrozum człowieku, że zdjęcie mojej gęby zrobione zgodnie z "przepisami biura
    > dowodów osobistych" nie jest dziełem w rozumieniu ustawy.

    Oczywiście, że jest. Jest nią kompozycja zdjęcia niezależnie od tego do
    czego to zdjęcie zostało zrobione.

    > Ja zamówiłem fotkę swojej gęby ,żapłaciłem i fotka i moja gęba jest
    > moja.
    Oczywiście fotka jest. Pytanie teraz co dalej z tą fotką wolno ci zrobić.

> [...]
    > w plener robił zdjęćia pataszków ,kwiatków itp,gdyby robił prtrety osób itp
    > to takie zdjęćia objęcte są ochrona praw autorskich.
    Tutaj też był jego pomysł jak ustawić oświetlenie, parametry zdjęcia,
    twoje ustawienie.
    Niczym się takie zdjęcie nie różni od innych wykonanych przez fotografa.

    Nie miałby zrobione.

  • 129. Data: 2006-06-07 12:04:48
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:

    > Yyyyy... To jak robię zdjęcia na wycieczce z grupą przyjaciół, to sam nie
    > będę mógł złożyć zlecenia? Bo aparat przechodził z rąk do rąk i każdy
    > pstrykał... Mamy sobie zrobić wycieczkę do labu?
    > Zona też nie będzie mogła zanieść płytki sama, bo ja robiłem zdjęcia?

    > Chyba mi się to nie podoba ;)

    Mi się tez nie podoba, ale formalnie rzecz biorąc tak własnie jest.
    To oni zrobili zdjęcia.

  • 130. Data: 2006-06-07 13:33:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e66f5i$37e$4@inews.gazeta.pl...

    > Nie musi umieszczać informacji, która z definicji zawarta jest w ustawie.

    może poświęć minutę i zrozum co napisałem...

    dodam tylko że gdybyś chciał taktować zdjęcia dowodowe jako sztukę to każde
    musiałoby być podpisane przez fotografa... ;-)