  • 111. Data: 2006-06-07 06:56:12
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    witek wrote:

    > Nie jest absurdalny. A wręcz większość rzeczy idzie w tym kierunku.
    > Ba.

    Z tym, że większość rzeczy idzie w tym kierunku, zgadzam się jak
    najbardziej. Tyle, że jest to ABSURDALNY kierunek.

    JaromirD

  • 112. Data: 2006-06-07 07:12:39
    Od: w...@p...fm (Witold Barłóg)

    On 2006-06-06, at 15:02, Jacek_Placek wrote:

    > Witam

    (...)

    > Wgrałem pliki na kartę SD w dwóch formatach jpg i tiff (do wyboru)
    > i zaniosłem do punktu Kodak Expres w Sosnowcu (pod dworcem
    > kolejowym), aby mi to wywołali. Oczywiście kartę przyjęjli dali
    > kwitek i polecono mi się zgłosić za godzinę po odbiór. Kiedy już
    > przyszedłem pan w punkcie powiedział, że nie zrobi mi tej odbitki.
    > Tłumaczył, że nie może i koniec. Zaczął wciskać mi kity, że mają
    > jakiś program i takiej odbitki nie da się zrobić. Ja mu na to, że
    > jego nie powinna obchodzić treść tego zdjęcia,że ja chcę tylko
    > odbitkę 10x15, bo może ja te

    (...)

    faktycznie mógł nie mieć programu, który mógłby to otworzyć -
    przeważnie w takich punktach stosuje się programy obsługujące kolory
    w RGB, jeżeli pliki były przygotowane w CMYK-u to ich nie otworzą -
    po prostu tańsze programy graficzne (lub nawet darmowe) mają tylko
    RGB, z CMYK-a drukuje się w profesjonalnych drukarniach

    Witek
    INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b

  • 113. Data: 2006-06-07 07:21:14
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Miał prawo.
    > Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie wykonał.
    > Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i nie masz prawa do dalszej
    reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli
    > posiadasz go w wersji elektronicznej.
    > Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie wykonał.

    Zdjęcie to nie jest program komputerowy - wiec dlaczego nie podchodzi to pod przepisy
    o dozwolonym użytku na własne potrzeby?
    Umieszczenie zdjęcia DO albo paszporcie to nie jest ani publilkacja anie czerpanie
    korzysci! Mógł nawet je skopiować i dać
    koleżance jeśli tylko pozostaje z nią w stosunku (towarzyskim).

    A.

  • 114. Data: 2006-06-07 07:26:33
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 06 Jun 2006 16:31:57 -0500, witek napisał(a):

    > Jakby posiadał, to nie pisałby na grupie, że mu zakład odmówił wykonania
    > odbitek.

    A myślisz że jakby sobie sam zrobił te zdjęcia i złożył to zakład by mu
    je zrobił bez wahania?

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 115. Data: 2006-06-07 07:34:02
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 6 Jun 2006 22:58:13 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mam cały szereg zdjęć, na których jestem i sam je robiłem. Chadzałem
    > sporo sam po górach. Aparat umieszczało się na jakimś pieńku lub
    > kamyczku. I co? Pieniek ma prawa autorskie? A może leśniczy?

    Prawa autorskie ma ten kto zdjęcie skomponował - czyli aparat
    ustawił lub ustawić kazał - możesz dać aparat dziewczynie
    i powiedzieć dokładnie jak ma sfotografować - i mimo że to ona
    naciśnie spust, to Ty będziesz autorem tego zdjęcia i twoje będą
    prawa do niego (dziewczyna co najwyżej się upomni o zapłatę za swoją
    "pracę" ;-))

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 116. Data: 2006-06-07 07:41:05
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić? Czy
    > ja za każdym razem , kiedy chce zdjęcie formatu legitymacyjnego muszę się
    > fotografować, płacąc za to 18zł?
    --------------------------
    Niestety, w tej branży jest wielu takich, co mają nas klientów
    za baranów i uważają, że coś im się od nas należy. Najlepsze
    co możesz zrobić, to zabrać swój portfel i udać się z tym i całą
    resztą swoich zdjęć do normalnych ludzi, co zresztą bez zbędnych
    dyskusji uskuteczniłeś, i co polecam wszystkim klientom takich
    baranów.

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa(małpka)cso.pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: http://www.stopa.cso.pl/
    Warmińskie Towarzystwo Fotograficzne: http://www.wtf.art.pl

  • 117. Data: 2006-06-07 08:04:10
    Od: Krzysztof Wolny <ka.wu_o_el_en_yUSUN_TO@gie_em_a_i_el.ce_o_em>

    witek napisał(a):

    > Gdyby w plikach był atrybut pamiętajacy, czy plik został utworzonny, a
    > jego zawartość zapisana (create, write), czy też plik został skopiowany
    > (copy), to ewidentnie widziałbyś wówczas różnicę.
    > Co niektóre systemy operacyjne coś takiego właśnie rozróżniają.

    jakie systemu i na jakiej podstawie rozrozniaja?

    czy kopiowanie nie jest stworzeniem nowego pliku (create) i zapisaniem do
    niego zawartosci oryginalu (write) ?

    Krzysztof Wolny

    [ http://rtfm.bsdzine.org ][ http://tiny.pl/g776 ]

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych ludzi ?

  • 118. Data: 2006-06-07 08:55:07
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

> [...]
    > prostu tańsze programy graficzne (lub nawet darmowe) mają tylko RGB, z
    > CMYK-a drukuje się w profesjonalnych drukarniach

    No właśnie CMYK do drukarni, a do Labu RGB :)

    NIkt przy zdrowych zmysłach nie idzie do Labu z plikem CMYK :)

    --
    Krzysiek M.

  • 119. Data: 2006-06-07 08:58:36
    Od: Pawel Arczewski <p...@w...pl>

    Arek Margraf wrote:
    reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli

    Piszesz jakies koszmarne bzdury...
    Jezeli dostal zdjecia w postaci elektronicznej to zaklad ma mu zrobic i
    juz. Tak pisali uczestnicy dyskusji nie mozna tu mowic o prawach
    autorskich, zreszta nawet jak ja mam prawa autorskie do zdjecia, a daje
    je na przyklad modelce, to zdaje sobie sprawe ze moze zrobic sobie
    odbitke i wyrazam na to zgode. Co innego sprawa publikacji.
    Sam spotkalem sie z tym, ze zaklad nagral mi zdjecia do dowodu na plycie
    zebym w mogl sobie u nich czy gdziekolwiek indziej zrobic zdjecia.
    Po prostu trzeba takiemu panu podziekowac i isc gdzie indziej, co tez
    zreszta kolega slusznie zrobil,
    pozdrawiam Pawel

  • 120. Data: 2006-06-07 09:36:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>