eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy uczelnia wyższa (UW) ma prawo wyciągać konsekwencje wobec poza uczelnianej (nie studenckiej) aktywności studentów? [Środa donosi]

  • 21. Data: 2018-05-17 11:10:12
    Temat: Re: Czy uczelnia wyższa (UW) ma prawo wyciągać konsekwencje wobec poza uczelnianej (nie studenckiej) aktywności studentów? [Środa donosi]
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-17 o 10:08, A. Filip pisze:

    > A konferencja o Marksie na Uniwersytecie Szczecińskim była nielegalnym
    > propagowaniem ustroju totalitarnego? Może nie wkopuj przy okazji
    > "niezwykłej łatwości udowadniania" profesorów Marksizmu bez Leninizmu :-)

    A konferencja na temat niewolnictwa jest propagowaniem niewolnictwa?
    A nauczanie o paleniu ludzi na stosach i topieniu czarownic, to
    propagowanie palenia ludzi na stosach i zachęcanie do topienia czarownic?
    A uczenie dzieci w szkołach o Stalinie, to propagowanie stalinizmu?

    Weź się ogarnij.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2018-05-17 13:17:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 May 2018 10:08:00 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > A konferencja o Marksie

    A odróżniasz konferencję o Marksie od propagandy marksizmu?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2018-05-17 14:24:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > A odróżniasz konferencję o Marksie od propagandy marksizmu?

    <ironia> Przed udowodnieniem niewinności przez organizatora
    _z lubością_ stosuje tryb analogiczny do "GW rozpoznania faszystów".
    Wątpliwości tłumaczy się na niekorzyść oskarżanego. </ironia>

    Poza tym jesteś zapóźniony: samo UE w osobach swych wysokich
    przedstawicieli propaguje "Marksizm *bez wypaczeń* " :-)

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2018-05-17 15:19:30
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-17 o 14:24, A. Filip pisze:

    > <ironia> Przed udowodnieniem niewinności przez organizatora
    > _z lubością_ stosuje tryb analogiczny do "GW rozpoznania faszystów".
    > Wątpliwości tłumaczy się na niekorzyść oskarżanego. </ironia>

    Jeszcze raz ci tłumaczę, że między innymi dlatego uczelnie mają
    autonomię (w normalnych krajach), ponieważ inaczej nie dałoby się uczyć
    studentów o Hitlerze, Stalinie, obozach koncentracyjnych, Polakach
    wydających Żydów Niemcom, pedofilach, zbrodniach żonatych i dzieciatych
    papieży itd.

    W/g ciebie, to na każdy wykład o II WŚ powinna wpadać policja żeby
    wykładowca/uczelnia tłumaczyła się, czy przypadkiem nie propaguje
    faszyzmu? Albo na wykład z prawa podatkowego, czy przypadkiem nie
    propaguje sposobów na ukrywanie dochodów w rajach podatkowych?
    Może policję wstawić na wydział fizyki, żeby przypadkiem wykładowca nie
    wspomniał o materiałach radioaktywnych?

    Dobrze się czujesz?
    Co chcesz udowodnić? Że uczelnia ma się tłumaczyć przed policją z
    konferencji na temat Marksa, ale jakby to było o Hitlerze, to wszystko
    ok? Tak?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2018-05-17 17:10:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-05-18 o 22:45, A. Filip pisze:
    > Czy uczelnia ma prawo ingerować w poglądy polityczne i ich wyrażanie
    > w sposób zgodny z prawem i w organizacjach zgodnych z prawem?

    Ingerować nie. Ale ocenić przez pryzmat etyki i zareagować w sposób
    przewidziany w przepisach dyscyplinarnych tak.

  • 26. Data: 2018-05-17 17:20:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ingerować nie. Ale ocenić przez pryzmat etyki i zareagować w sposób
    > przewidziany w przepisach dyscyplinarnych tak.

    <ironia> Tak jak tenże Uniwersytet Warszawski w 1968? "Słuszne" wzorce
    trwają wiecznie tylko są używane w "trochę" innym kierunku? </ironia>

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2018-05-17 18:54:06
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-17 o 17:20, A. Filip pisze:

    > <ironia> Tak jak tenże Uniwersytet Warszawski w 1968? "Słuszne" wzorce
    > trwają wiecznie tylko są używane w "trochę" innym kierunku? </ironia>

    Weź w końcu wyjaśnij, o co ci tak właściwie chodzi?
    Nie zgadzasz się z tym, że uczestnictwo w marszu faszystów godzi w dobre
    imię uczelni?
    Nie zgadzasz się z tym, że uczelnia nie chce mieć studenta, który łamie
    prawo?

    Przecież uczelnia wywalając faszystę na z bity pysk z uczelni, w żaden
    sposób nie ingeruje w jego poglądy polityczne i nie zakazuje mu ich
    wyrażać. Po prostu nie chce w swoich murach hodować faszysty.

    A co ma z tym wspólnego 1968, to chyba tylko ty sam wiesz, bo ponoć
    teraz mamy wolne i demokratyczne państwo? Czy już nawet na uczelniach
    nie mamy i chcesz politycznie sterować, kogo uczelnia ma wywalić, a kogo
    nie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2018-05-18 17:43:32
    Od: f...@g...com

    użytkownik A. Filip napisał:
    > Czy uczelnia ma prawo ingerować w poglądy polityczne i ich wyrażanie
    > w sposób zgodny z prawem i w organizacjach zgodnych z prawem?
    >
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,chca-ko
    nsekwencji-wobec-studentow-brali-udzial-w-neonazisto
    wskim-marszu,260266.html

    Czasy się zmieniły, ale postępowanie podobne.

    Ciekawe któż to powiązał uczestników marszu ze studentami, jakaś sztuczna
    inteligencja czy mośki z mosadu?

    A mogli zakładać ciemne okulary jak co sprytniejsi z kodów:)

  • 29. Data: 2018-05-19 10:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2018 o 04:19, A. Filip pisze:

    > Tematu dyskusji nie zmieniam, najwyżej to już niezbyt na temat grupy *prawo*.

    Zmieniasz. Dyskutowaliśmy na temat czy obecność policji legalizuje
    zgormadzenie. Nie - ani nie wyklucza ani nie potwierdza legalności
    zgromadzenia.

  • 30. Data: 2018-05-19 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Policja rutynowo _ochrania_ nielegalne zgromadzenia? WOW!

    Ty juz w tych probach przekrecania osiągasz dno totalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie