eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy uczelnia wyższa (UW) ma prawo wyciągać konsekwencje wobec poza uczelnianej (nie studenckiej) aktywności studentów? [Środa donosi]

  • 1. Data: 2018-05-15 22:45:36
    Temat: Czy uczelnia wyższa (UW) ma prawo wyciągać konsekwencje wobec poza uczelnianej (nie studenckiej) aktywności studentów? [Środa donosi]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy uczelnia ma prawo ingerować w poglądy polityczne i ich wyrażanie
    w sposób zgodny z prawem i w organizacjach zgodnych z prawem?

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,chca-ko
    nsekwencji-wobec-studentow-brali-udzial-w-neonazisto
    wskim-marszu,260266.html
    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-05-15 23:28:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 May 2018 22:45:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czy uczelnia ma prawo ingerować w poglądy polityczne i ich wyrażanie
    > w sposób zgodny z prawem i w organizacjach zgodnych z prawem?

    Ten marsz nie był zgodny z prawem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-05-16 09:03:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Ten marsz nie był zgodny z prawem.

    Bo? Bo policja ochraniała nielegalny marsz?
    Jak policja ochraniała marsz to twoje króciutkie "bo mi się tak wydaje/chce"
    nie czyni marszu nielegalnym. Podasz imię i nazwisko policyjnego przestępcy
    który odpowiada za ochronę marszu przed dzielną "antyfaszystowską" blokadą?
    Policja nie zawsze ma rację, ale powinna ją mieć przeważnie+.

    W Niemczech policja nie ochrania _legalnych_ marszów
    neofaszystów/"neofaszystów" przed agresywnymi "antyfaszystami"?
    Czy może setki policjantów ochraniają tam nielegalne marsze "faszystów"?

  • 4. Data: 2018-05-16 10:31:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 May 2018 09:03:33 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Bo?

    Bo złamali )oprócz innych) prawo o niestosowaniu środków
    pirotechnicznych w trakcie demonstracji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-05-16 20:21:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 09:03, A. Filip pisze:

    > Jak policja ochraniała marsz to twoje króciutkie "bo mi się tak wydaje/chce"
    > nie czyni marszu nielegalnym.

    Skąd pomysł, że obecność policji legalizuje zgromadzenie?

    Shrek

  • 6. Data: 2018-05-16 20:42:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Skąd pomysł, że obecność policji legalizuje zgromadzenie?
    >
    > Shrek

    Policja rutynowo _ochrania_ nielegalne zgromadzenia? WOW!
    Ochrona policji sama w sobie niczego nie przesądza ale inaczej ustawia domysły.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2018-05-16 21:12:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 20:42, A. Filip pisze:

    > Policja rutynowo _ochrania_ nielegalne zgromadzenia? WOW!

    A nie? Praktycznie każde zbiegowisko kiboli na przykład.

    > Ochrona policji sama w sobie niczego nie przesądza ale inaczej ustawia domysły.

    Ostatnio jakby na opak.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-05-16 21:29:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A nie? Praktycznie każde zbiegowisko kiboli na przykład.

    > Ostatnio jakby na opak.

    Ostatnio to najwspanialsza "wolność akademicka" ma obejmować profesorów
    marksistów ale nie studentów "faszystów".

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2018-05-16 21:57:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 21:29, A. Filip pisze:

    > Ostatnio to najwspanialsza "wolność akademicka" ma obejmować profesorów
    > marksistów ale nie studentów "faszystów".

    Zmieniasz temat.

    Shrek

  • 10. Data: 2018-05-17 02:26:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-16, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Policja rutynowo _ochrania_ nielegalne zgromadzenia? WOW!

    Ale to nie jest tak, że jak bierzesz udział w nielegalnym zgromadzeniu
    to mozna Cie pobic lub odstrzelić, albo nie udzielić potrzebującemu
    uczestnikowi pomocy. Ochrona dobra (zycie, zdrowie, ruchomości etc.), itp.

    > Ochrona policji sama w sobie niczego nie przesądza ale inaczej ustawia
    > domysły.

    Prawda, ale powyższego faktu to nie zmienia. Zresztą zgromadzenie było
    zapewne legalne bo PÓŹNIEJSZY fakt manifestowania na nim jakiś-tam
    tresci nie czyni samego zgłoszonego zgromadzenia nielegalnym. Publiczne
    manifestowanie określonych treści jest nielegalne.

    I teraz Ty, jako praworządny uczestnik takiego marszu, widząc te treści,
    i będąc swiadomym litery prawa, powinieneś przynajmniej porzucić to
    towarzystwo a nie leźć, machac kijem czy wymachiwać inną szmatą.

    --
    Marcin