  • 21. Data: 2002-03-10 22:53:39
    Temat: Re: Czy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstówz grup dyskusyjnych na strone www.
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Czy Internet na pewno jest uważany przez orzecznictwo za równoważny
    > "prasie, radiu i telewizji"? W końcu nie każdy kto zrobi stronę może się
    > nazywać medium, tylko podmiot określony ustawą ma do tego prawo.

    Nie jest w ogole uwazany.
    Prasa to tytul prasowy, zarejestrowany zgodnie z procedura.
    Radio, telewizja, to podmiot gospodarczy, ktory uzyskal licencje, gdy
    taka jest wymagana.

    Ale tutaj miedzynarodowa definicja niebalnej tworczosci internetowej.
    Kto zdobedzie ponad 300 punktow ten moze od dzisiaj nazywac sie tworca
    inteernetowym.

    http://www.flingthecow.com/flash/

    Grupa pl.jacek, zalozona w celu dyskutowania tematu zawierania i
    udzielania slubow przez internet
    zostala zdominowana przez Eugena z Texasu.
    Eugene jest uznawany za tworce internetowego, jakkolwiek jego posty sa
    banalne,
    ale wykazal ze potrafi przez wiele miesiecy samotnie zmagac sie z
    materia internetowa i ciagle pisac na grupe alt.jacek, prezentujac
    ciagle nowa banalna tworczosc, ktora w calosci stala nie niebanalna.

    grupa usenetowa
    alt.jacek

    Jacek, ICC, IGC

  • 22. Data: 2002-03-10 23:05:03
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-10 23:45, Użytkownik Gwidon S. Naskrent napisał:
    > Czy Internet na pewno jest uważany przez orzecznictwo za równoważny
    > "prasie, radiu i telewizji"? W końcu nie każdy kto zrobi stronę może się
    > nazywać medium, tylko podmiot określony ustawą ma do tego prawo.

    Którą ustawą i w którym paragrafie?

    pozdrawiam
    Arek

  • 23. Data: 2002-03-11 12:01:40
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Sun, 10 Mar 2002 23:45:49 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> wrote:

    >Czy Internet na pewno jest uważany przez orzecznictwo za równoważny
    >"prasie, radiu i telewizji"? W końcu nie każdy kto zrobi stronę może się
    >nazywać medium, tylko podmiot określony ustawą ma do tego prawo.

    Co do polskiego orzecznictwa sadow to nie wiem, bo na pewno nie ma
    wiele orzeczen analogizujacych tradycyjne media (TV, radio) z
    internetem, ale przeciez internet jest jak najbardziej funkcjonalnym
    odpowiednikiem telewizji czy radia w zakresie przekazywania
    roznorakiej informacji. Internet ma identyczna funkcjonalnosc co
    telewizja czy prasa, a strony WWW identyczna funkcjonalnosc co
    poszczegolne programy telewizyjne. Jedyna roznica to kwestia
    techniczna przekazu, a w wypadku internetowych przekazow
    streamingowanych (radio internetowe, telewizja internetowa) roznica ta
    jest juz minimalna.
    Dla mnie jest calkowicie oczywiste, ze osoba wystawiajaca jakiekolwiek
    tresci na niezabezpieczonej stronie www czyni to z mysla o ich
    calkowitym upublicznieniu i musi byc traktowana jako wypowiedz
    publiczna na rowni z wypowiedzia w radiu, prasie czy telewizji.
    W sumie ta dyskusja jest jednak troch jalowa tak samo jak jalowe i
    calkowicie bezcelowe sa proby poddania internetu jakielkowiek
    szczegolowej jurydykcji badz to miedzynarodowej badz tez poszczegolnej
    legislacji krajowej. W tak wielkim medium jakim jest internet musimy
    sie liczyc z upadkiem jakielkowiek ochrony "mniejszych" praw
    osobistych czy wlasnosciowych z zakresu prawa autorskiego.
    Do sprawy trzeba podejsc z dystansem i pomyslec czy warto zawracac
    sobie 4 litery za kazdym razem, gdy ktos w mniejszym lub wiekszym
    stopniu pozbawi nas jakiegos prawa. Nie masz szans na jakiekolwiek
    legislacyjne uregulowanie tych praw w internecie, a nawet jesli, to
    momentalnie polegnie z chwila proby ich wykonania. Ale to, ze internet
    opiera sie prawu nie znaczy, ze nie mozna zamiast prawem regulowac
    jego zycia zdrowym rozsadkiem, czego i sobie i grupowiczom zycze :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \_____ b...@g...org ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \___ http://www.divx.com.pl ___/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \_ http://www.grudziadz.org _/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 24. Data: 2002-03-11 12:10:54
    Od: Stowarzyszenie Twórców Internetowych <b...@s...org.pl>

    Dnia 2002-03-11 13:01, Użytkownik Beerman napisał:
    [..]
    > calkowitym upublicznieniu i musi byc traktowana jako wypowiedz

    Co rozumiesz przez "całkowite upublicznienie" ???

> [...]
    > sie liczyc z upadkiem jakielkowiek ochrony "mniejszych" praw
    > osobistych czy wlasnosciowych z zakresu prawa autorskiego.

    Bzdura wierutna!

  • 25. Data: 2002-03-11 12:51:58
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Powiedział co wiedział - Panie Buzdygan bzdury to Pan wymyśla co chwila i
    opisuje je na swojej stronie..........
    Cudny

  • 26. Data: 2002-03-11 13:59:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Cudny
    > Powiedział co wiedział - Panie Buzdygan bzdury to Pan wymyśla co chwila i
    > opisuje je na swojej stronie..........

    zerkąłem na stronke www.sti.org.pl i faktycznie skarbnikiem jest tam
    niezapomniany Arnoldzik ;-)))
    od razu na "tfurcof" internetowych inaczej patrzę ;-)
    *** blad ***

  • 27. Data: 2002-03-11 14:34:59
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Mar 2002, Stowarzyszenie Twórców Internetowych wrote:

    > Którą ustawą i w którym paragrafie?

    W ustawach nie ma paragrafów - są w rozporządzeniach ;-)

    Myślę oczywiście o prawie prasowym i ustawie o RTV.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 28. Data: 2002-03-11 15:34:03
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Czy czasem nie jest tak ze usenet jest traktowany jako wypowiedz
    publiczna?

    hmmm.... a co tez to moze zmieniac jesli chodzi o utwor w znaczeniu prawa
    autorskiego?

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 29. Data: 2002-03-11 15:39:18
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Moja stronka będzie miała charakter informacyjny, będzie zbiorem porad
    które
    > często były na grupie, ale i również będzie część moich artykułów. I myśle
    > że mogę bez problemu to wykorzystać, z pewnymi wyjątkami of course.

    Z zaciekawieniem ja przejze na okolicznosc lamania praw autorskich
    (osobistych, majatkowych), ktore na przyklad przysluguja mojej skromnej
    osobie (mimo, ze zbyt wilu porad tu nie oglosilem ;)

  • 30. Data: 2002-03-11 15:45:08
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Czy Internet na pewno jest uważany przez orzecznictwo za równoważny
    > "prasie, radiu i telewizji"? W końcu nie każdy kto zrobi stronę może się
    > nazywać medium, tylko podmiot określony ustawą ma do tego prawo.

    Radiowezel zakladowy moze byc prasa jesli spelnia ustawowe kryteria - art. 7
    ust. 2 prawa prasowego :)
    "prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworza zamkniętej,
    jednorodnej całosci, ukazujace się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone
    stałym tytułem albo nazwa, numerem bieżacym i data, a w szczególnosci:
    dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe,
    biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; *** prasa sa
    także wszelkie istniejace i powstajace w wyniku postępu technicznego srodki
    masowego przekazu, *** [wyroznienie moje VaG] w tym także rozgłosnie oraz
    tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniajace publikacje periodyczne za
    pomoca druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa
    obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujace się
    działalnoscia dziennikarska,