  • 71. Data: 2018-08-28 12:28:03
    Temat: Re: Czy to już prostytucja?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 12:21:54 +0200, Olin napisał(a):

    > miejscowościach na Podlasiu. Poczytaj sobie choćby o Radziłowie; może coś
    > do Ciebie dotrze.
    > https://pl.wikiquote.org/wiki/Pogrom_w_Radzi%C5%82ow
    ie

    Nie trzeba zresztą długo szukać, żeby znaleźć więcej:
    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2016/02/01/polacy-
    mordowali-nie-tylko-w-jedwabnem-trzy-pogromy-ktorych
    -powinnismy-sie-wstydzic/#3

    Mnie szczególnie przypadło do gustu zdanie:
    "Jedna z kluczowych postaci antyżydowskich zajść w Rajgrodzie, nauczyciel
    Antoni L., pisał w swoich pamiętnikach, że ,,całe to zabijanie męczyło go
    psychicznie". Dla uspokojenia chadzał po egzekucjach na domówki i prowadził
    uczone dysputy z miejscowym proboszczem."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 72. Data: 2018-08-28 12:34:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 12:21, Olin pisze:

    > Obarczanie winą za wojnę, a za prześladowanie i zabijanie Żydów to chyba
    > nie całkiem to samo.

    Owszem, użyłem skrótu myślowego.

    > To drugie nie jest żadną nowością i choć - w odróżnieniu od Niemiec - nie
    > miało charakteru instytucjonalnego, trudno zaprzeczyć, ze nasz katolicki
    > lud ochoczo denuncjował i sam zabijał swych braci sztachetami, widłami i
    > czym się tylko dało. Poza Jedwabnem palono Żydów jeszcze w innych
    > miejscowościach na Podlasiu. Poczytaj sobie choćby o Radziłowie; może coś
    > do Ciebie dotrze.
    > https://pl.wikiquote.org/wiki/Pogrom_w_Radzi%C5%82ow
    ie

    Mniej więcej o tym piszę - jest zgoda niemiecko-żydowska, o winach
    Niemców cisza, a żeby żydzi mogli nadal odcinać kupony ze swojego
    wojennego cierpienia, wyciąga się na światło dzienne winy Polaków.
    Narodu, który i tak najlepiej się zachowywał w tamtej wojnie wobec
    żydów. Jakoś takich pretensji i roszczeń do Francji nie mają.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2018-08-28 12:38:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nadajesz się na oddział zamknięty.

    -----

  • 74. Data: 2018-08-28 12:49:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 12:34:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > Narodu, który i tak najlepiej się zachowywał w tamtej wojnie wobec
    > żydów. Jakoś takich pretensji i roszczeń do Francji nie mają.

    Nie wiem, jak mierzyć przyzwoitość całych narodów, ale w świetle, tego co
    czytam, Polacy wypadają doprawdy słabo. Ci, którzy im pomagali bali się
    przede wszystkim sąsiadów i często do końca życia nie mówili o swoim
    bohaterstwie.
    Skoro Polacy mordowali Żydów, historycy o tym piszą, co - jak rozumiem -
    jest "wyciąganiem na światło dzienne". Niedawno czytałem wywiad w
    Grzegorzem Motyką, który zajmuje się stosunkami polsko-ukraińskimi. Według
    niego Ukraińcy przyjmują podobną do Twojej postawę, kiedy mówi się o Rzezi
    Wołyńskiej.
    http://wyborcza.pl/alehistoria/7,121681,23635309,wol
    yn-43-prof-grzegorz-motyka-spor-o-wolyn-nie-zniknie-
    dla.html

    Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tymi roszczeniami. Czy są jakieś pozwy o
    pierzyny i domy pożydowskie?

  • 75. Data: 2018-08-28 12:52:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 12:38:59 +0200, ń napisał(a):

    > Nadajesz się na oddział zamknięty.

    Dziękuję za pogłębioną diagnozę, ale nie mogę obiecać, że skorzystam z
    sugestii.

  • 76. Data: 2018-08-28 12:56:26
    Od: n...@o...pl

    w <pm351d$gm4$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(-a):

    > Poszukaj sobie, skoro się interesujesz tematem. Zacznij od Jedwabnego,
    > bezprawnego żądania mienia bezspadkowego,

    Żądać może sobie każdy.
    Wot, propaganda żąda iluś-tam-bln za straty wojenne.

    > czy choćby zarzuty, że Polacy
    > "niedostatecznie" chronili żydów.

    Tutaj akurat jakąś część racji mają.

  • 77. Data: 2018-08-28 12:56:47
    Od: n...@o...pl

    w <pm35ml$hbo$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(-a):

    > Napiszę bardziej łopatologicznie - obarczanie Polaków winą, a przede
    > wszystkim odpowiedzialnością za żydowskie cierpienia podczas II wojny
    > światowej.

    Jakieś linki?

  • 78. Data: 2018-08-28 12:58:25
    Od: n...@o...pl

    w <pm38fb$k08$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(-a):

    > Mniej więcej o tym piszę - jest zgoda niemiecko-żydowska, o winach
    > Niemców cisza,

    Cisza, bo Niemcy przyznają się do wszystkiego.
    To o czym gadać? Wałkować dla wałkowania?
    Bo jakiś motłoch chciałby, aby Żydzi cały czas mieli pretensje do Niemców?

  • 79. Data: 2018-08-28 13:00:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 12:49, Olin pisze:
    > Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tymi roszczeniami. Czy są jakieś pozwy o
    > pierzyny i domy pożydowskie?

    Nie ma pozwów, bo nie ma ku temu podstawy prawnej. Są naciski, aby takie
    bezspadkowe mienie bezprawnie dać żydom. Na tym między innymi polega
    amerykańska ustawa JUST 447.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2018-08-28 13:08:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 13:00:53 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie ma pozwów, bo nie ma ku temu podstawy prawnej. Są naciski, aby takie
    > bezspadkowe mienie bezprawnie dać żydom. Na tym między innymi polega
    > amerykańska ustawa JUST 447.

    Nasz rząd nie po to wstawał z kolan, żeby respektować jakieś tam
    amerykańskie ustawy, najpewniej pisane żydowską ręka, przeto można
    spokojnie korzystać z zastawy po dziadkach.
    Pan Misiewicz Nauki i Szkolnictwa Wyższego głosi, że suweren wyroki
    Trybunału Sprawiedliwości UE ma w dudzie, a co dopiero jakieś tam jankeskie
    prawa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek