  • 1. Data: 2018-08-22 06:58:16
    Temat: Niemiecki sąd (BGH) po stronie ZDF ("polskie obozy zagłady") - piszta co chceta!
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-niemiecki-sad-
    tv-zdf-nie-musi-przepraszac-na-stronie-interne,nId,2
    621490
> [...]
    > 21 sierpnia (19:45) ; Aktualizacja: 21 sierpnia (22:56)
    >
    > Wyrok sądu w Krakowie - uznający, że niemiecka telewizja ZDF musi w
    > określony sposób przeprosić na swojej stronie internetowej za użycie
    > zwrotu "polskie obozy zagłady" - nie może być egzekwowany w RFN -
    > uznał niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości (BGH).
    >
    > Postanowienia polskiego sądu nie mogą być stosowane w Niemczech, gdyż
    > byłoby to "oczywistym naruszeniem fundamentalnego prawa wolności
    > opinii oraz mediów" - głosi wydany 19 lipca wyrok, opublikowany we
    > wtorek przez niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości. [...[

    Czyli *niemieckie* opinie co do mediów w Polsce Niemcy sobie mogą?
    Ludzie, piszta co chceta w Polsce o Niemczech tylko tak żeby sądom
    w Polsce było "wyjątkowo niezręcznie" za to skazać :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-08-22 08:44:12
    Od: p...@g...com

    --Czyli *niemieckie* opinie co do mediów w Polsce Niemcy sobie mogą?
    Ludzie, piszta co chceta w Polsce o Niemczech tylko tak żeby sądom
    w Polsce było "wyjątkowo niezręcznie" za to skazać :-)

    wyrok polskiego sadu nie zostal wykonany przez ZDF a niemiecki sad klepnal ze to jest
    OK wiec teraz wystarczy spokojnie i cierpliwie poczekac na odpowiednia okazje i sie
    zrewanzowac :-)

  • 3. Data: 2018-08-22 09:03:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 23:44:12 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    jest OK wiec teraz wystarczy spokojnie i cierpliwie poczekac na odpowiednia okazje i

    To jest jedna sprawa, a druga to zakres stosowalnosci prawa.

    Niemiecka rozglosnia dziala w oparciu o niemieckie prawo, a nie
    polskie. Nie wiem jak Ziobro/PiS to sobie wyobrazal.
    Wystawi za niemieckim dziennikarzem ENA ?

    Za to sie rodzi dalsze pytanie - czy polska ambasada ma sie prawo
    obrazic w imieniu narodu i pozwac ZDF przed niemieckim sadem.

    Tak jakos symbolicznie - 500 euro odszkodowania na kazdego obrazonego
    obywatela ... :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-08-22 09:21:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > polskie. Nie wiem jak Ziobro/PiS to sobie wyobrazal.
    > Wystawi za niemieckim dziennikarzem ENA ?

    A czy "raczyłeś zauważyć" dopiero na jakim poziomie apelacji/odwołań
    niemieckie sądy uwaliły wykonalność w kraju potomków niemieckich
    nazistów tego wyroku sądu z Polski?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2018-08-22 10:46:30
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-22 o 09:21, A. Filip pisze:

    > A czy "raczyłeś zauważyć" dopiero na jakim poziomie apelacji/odwołań
    > niemieckie sądy uwaliły wykonalność w kraju potomków niemieckich
    > nazistów

    Tak, tak... pewnie odziedziczyli nazizm w genach...
    Nie to co polscy katonacjonaliści, który odziedziczyli tylko głupotę.

    > tego wyroku sądu z Polski?

    A czy raczyłeś przeczytać ze zrozumieniem post J.F., czy tak sobie
    niechcący wyciąłeś sedno?

    Niemiecki sąd uwalił wykonalność wyroku polskiego.
    (Na marginesie, podziękuj pisowi, że coraz więcej sądów normalnych
    państw będzie miało w dupie polskie wyroki)

    Więc J.F. zapytał o możliwość:
    "pozwac ZDF przed niemieckim sadem"

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2018-08-22 10:48:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Aug 2018 06:58:16 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > Czyli *niemieckie* opinie co do mediów w Polsce Niemcy sobie mogą?
    > Ludzie, piszta co chceta w Polsce o Niemczech tylko tak żeby sądom
    > w Polsce było "wyjątkowo niezręcznie" za to skazać :-)

    Czy kwestia światowych problemôw tych "polskich obozów" nie jest
    czasem w różnicy kulturowej obcych języków? Jeśli zachód mówi "
    polskie obozy" to może ma na myśli lokalizację a nie
    sprawciciela....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-08-22 11:11:18
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 10:48, Marek pisze:

    > Czy kwestia światowych problemôw  tych "polskich obozów" nie jest czasem
    > w różnicy kulturowej obcych języków?  Jeśli zachód mówi " polskie
    > obozy"  to może ma na myśli lokalizację a nie sprawciciela....

    Według mnie masz rację, że chodzi o interpretację. Problem w tym, że
    wielu odbiorców treści o "polskich" obozach automatycznie zaszufladkuje
    to sobie w głowach jako "prowadzone przez Polaków".
    W ramach eksperymentu możnaby się pokusić o powszechne używanie w
    polskich mediach sformułowania "żydowskie" obozy śmierci - za takim
    określeniem przemawia to, że tak wielu ludzi tej narodowości zostało w
    nich zamordowanych. W sumie to nawet "izraelskie" obozy śmierci, bo
    przecież żydowskie państwo to na dzień dzisiejszy właśnie Izrael.
    Podejrzewam, że wtedy byś się szybko zapoznał z dobitnymi opiniami na
    temat różnicy kulturowej obcych języków wygłaszanymi nie tylko przez
    Polaków.
    Wielu ludzi to idioci, i niestety dlatego warto - zwłaszcza w kwestiach
    bolesnych - wyrażać się precyzyjnie.

  • 8. Data: 2018-08-22 11:38:55
    Od: p...@g...com

    --Czy kwestia światowych problemôw tych "polskich obozów" nie jest
    czasem w różnicy kulturowej obcych języków?

    Niemcy bardzo nie lubia okreslenia niemieckie obozy koncentracyjne powszechnie
    funkcjonuje neutralny termin KZ Konzentrationslager lub Nationalsozialistische (NS)
    Lager czyli oboz narodowo-socjalistyczny (w domysle nie niemiecki)

    polnische KZ oznacza (doslownie) polski oboz koncentracyjny

    https://de.wikipedia.org/wiki/Konzentrationslager

    .. Jeśli zachód mówi " polskie obozy" to może ma na myśli lokalizację a nie
    sprawciciela....

    nie zachód tylko Niemcy

    Dokumentation über die Befreiung der Konzentrationslager Ohrdruf, Buchenwald und
    Dachau hatte der Sender Majdanek und Auschwitz als ,,polnische Vernichtungslager"
    bezeichnet. Dies rügte die polnische Botschaft in Berlin, woraufhin das ZDF den Text
    in ,,deutsche Vernichtungslager auf polnischem Gebiet" abänderte.

    calkowicie niepotrzebne bylo natomiast zwlekanie z wykonaniem wyroku sadowego i
    ukrywanie go na podrzednej podstronie (niemiecka prasa jesli dostanie wyrok
    nakazujacy sprostowanie np Bild umieszcza go na glownej stronie tu ZDF zaczelo
    kombinowac i skonczylo sie na #germandeathcamps)

  • 9. Data: 2018-08-22 11:59:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-08-18 o 06:58, A. Filip pisze:

    > Czyli *niemieckie* opinie co do mediów w Polsce Niemcy sobie mogą?
    > Ludzie, piszta co chceta w Polsce o Niemczech tylko tak żeby sądom
    > w Polsce było "wyjątkowo niezręcznie" za to skazać :-)

    Ludzie, weźcie przeczytajcie albo w oryginale to orzeczenie, albo choćby
    dokładnie podlinkowany artykuł. "Federalny Trybunał Sprawiedliwości
    podkreślił, że sformułowanie użyte przez ZDF było niewłaściwe. Zaznaczył
    jednak, że kwestią, którą rozpatrywał, była dokładna treść przeprosin
    wymaganych przez polski sąd, których to ZDF nie może publikować jako
    swoich opinii".

    Według wyroku strona polska oczekuje nieproporcjonalnej kary, biorąc pod
    uwagę, że ZDF przeprosił oraz dokonał korekty tekstu." Czyli nie
    chodziło o to,ze sąd uznał właściwe te wpisy, tylko uznał za niewłaściwą
    treść ułożoną przez polski sąd, któą ZDF miał w dodatku publikować jako
    swoją opinię.

  • 10. Data: 2018-08-22 12:15:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > chodziło o to,ze sąd uznał właściwe te wpisy, tylko uznał za niewłaściwą
    > treść ułożoną przez polski sąd, któą ZDF miał w dodatku publikować jako

    Wszystko zgodne z prawem, jak w obozie :)

    --
    Liwiusz