  • 1. Data: 2003-12-22 10:44:49
    Temat: Czy to jest sprawiedliwy wyrok?
    Od: "SomebodyElse" <m...@p...onet.pl>

    Interesuje mnie ocena co do takiego wyroku:
    ----
    3 lata pozbawienia wolności skazał Sąd Rejonowy (...) oskarżonego o
    spowodowanie wypadku drogowego, w którym zginęła 11-letniej dziewczynka,
    ucieczkę z miejsca wypadku i nieudzielenie pomocy żyjącemu jeszcze dziecku.
    Ponadto oskarżony ma zakaz prowadzenia samochodu prze 3 lata. Sąd zasądził
    także 5 tys. zł nawiązki dla rodziny dziewczynki i koszty sądowe.
    ----

    jaka kara grozi za w/w przestępstwo w/g KK?

    całośc na http://info.onet.pl/845594,11,item.html
    PS.celowo pominąłem informację o oskarżonym..

  • 2. Data: 2003-12-22 11:28:53
    Temat: Re: Czy to jest sprawiedliwy wyrok?
    Od: "Brodek" <b...@W...gazeta.pl>

    SomebodyElse <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Interesuje mnie ocena co do takiego wyroku:

    Trudno się wypowiadać, co do kary więzienia. Na pewno ważne jest, że jest
    bezwzględna.

    Zakaz prowadzenia pojazdów przez 3 lata to moim zdaniem mało. Osobiście
    uważam, że jazda po pijaku, ucieczka z miejsca wypadku, prowadzenie bez
    uprawnień itp. powinny być karane bezwzględnym zakazem prowadzenia pojazdów na
    co najmniej 5-10 lat a recydywa - dożywotnią utratą i bezwzględnym więzieniem.
    Na drogach ginie rocznie 6-7 tysięcy ludzi!!!

    5 tys. złotych nawiązki to oczywiście - w moim poczuciu przyzwoitości - kpina..

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2003-12-22 13:17:19
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "SomebodyElse" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42df.00000ccd.3fe6cb20@newsgate.onet.pl...
> [...]
    |
    | jaka kara grozi za w/w przestępstwo w/g KK?
    |
    | całośc na http://info.onet.pl/845594,11,item.html
    | PS.celowo pominąłem informację o oskarżonym..

    I celowo pomienals informacje ze byl jeszcze jedna sprawca ktory potracil
    dziwczynke, ale jego danych nie udalo sie ustalic wic w ogole nie odpowiadal
    ?

    A.

  • 4. Data: 2003-12-22 13:57:20
    Od: m...@p...onet.pl

    > I celowo pomienals informacje ze byl jeszcze jedna sprawca ktory potracil
    > dziwczynke, ale jego danych nie udalo sie ustalic wic w ogole nie odpowiadal
    > ?

    Jak pisałem tego posta nie było jeszcze tej informacji ale nawet jakby była
    to jakie to ma znaczenie? w/g sądu:
    a)"W wyniku najechania dziewczynka doznała licznych i poważnych obrażeń głowy,
    które przyczyniły się do jej zgonu"
    b)"oskarżony nie zatrzymał się i nie udzielił ofierze pomocy"
    c)złożył fałszywe zeznanie: "oparciu o opinie biegłych, sąd nie dał wiary
    wyjaśnieniom."
    więc jeszcze raz: jaka w/g KK grozi za coś takiego kara?

    PS. TNIJ POSTY!!!!

    pozdrawiam
    SomebodyElse

  • 5. Data: 2003-12-22 14:17:37
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > c)złożył fałszywe zeznanie: "oparciu o opinie biegłych, sąd nie dał wiary
    > wyjaśnieniom."

    _wyjaśnieniom_ - w uproszczeniu: oskarżony może kłamać

    KH

  • 6. Data: 2003-12-22 14:41:38
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości
    > _wyjaśnieniom_ - w uproszczeniu: oskarżony może kłamać

    W kontekście tego, że oskarżonym jest ksiądz wydaje się to ciekawe
    stwierdzenie.
    Zwróć przy tym uwagę, że SE na zarzut Arka, że nie podano o kogo chodzi...

    Pzdr
    Brodek

  • 7. Data: 2003-12-22 19:21:00
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Brodek wrote:
    > 5 tys. złotych nawiązki to oczywiście - w moim poczuciu przyzwoitości - kpina..

    Maksymalna taka nawiązka to 7600, więc nie jest taka mała..

    KG

  • 8. Data: 2003-12-23 06:54:21
    Od: "Brodek" <b...@W...gazeta.pl>

    kam <k...@p...onet.plX> napisał(a):
    > Maksymalna taka nawiązka to 7600, więc nie jest taka mała..

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że ta nawiązka to kpina..

    Pzdr
    Brodek

  • 9. Data: 2003-12-23 16:28:46
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Brodek wrote:
    > Co nie zmienia postaci rzeczy, że ta nawiązka to kpina..

    nie zmienia...
    szkoda, że sąd nie skorzystał z innych mozliwości

    KG

  • 10. Data: 2003-12-24 13:22:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    > więc jeszcze raz: jaka w/g KK grozi za coś takiego kara?

    Za wypadek komunikacyjny ze skutkiem śmiertelnym i ucieczkę z
    miejsca zdarzenia przy założeniu że sprawca był trzeźwy formalnie
    rzecz biorąc grozi:
    - od 9 miesięcy do 12 lat pozbawienia wolności jako kara zasadnicza
    (art. 177 § 2 k.k. w zw. z art. 178 k.k.)
    - zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres od 1 do 10 lat
    - nawiązka w wysokości od trzykrotnego do stukrotnego najniższego
    wynagrodzenia w czasie orzekania w pierwszej instancji (na rzecz
    instytucji lub organizacji społecznej, do której zadań lub statutowych
    celów należy świadczenie pomocy osobom poszkodowanym w
    wypadkach komunikacyjnych) - art. 47a k.k. w zw. art. 48 § 3 k.k.
    - możliwe jest też podanie wyroku do publicznej wiadomości (art. 178 §
    2 k.k.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info