  • 1. Data: 2003-12-22 08:55:43
    Temat: Co zrobić z kobietą w ciąży - umowa na czas nieokreślony
    Od: "Ola" <k...@p...onet.pl>

    Mam małe pytanko, które z pewnością nie będzie stanowiło dużego problemu dla
    Państwa.

    Prowadzę firmę, dziewczyna, która była zatrudniona u mnie na umowę o prace na
    czas określony zaszłą w ciążę. Teraz jest na zwolnieniu lekarskim. Wiem, że nie
    muszę jej przedłużać umowy.

    Ale nie chciała bym jej robić krzywdy pozostawiając jej bez zasiłku
    macierzyńskiego.

    Proszę o radę co powinnam zrobić.
    Jakie konsekwencje może mieć dla mnie przedłużenie jej umowy i co potem z
    urlopem wychowawczym? Generalnie nie ukrywając chodzi mi o kwestie finansowe.

  • 2. Data: 2003-12-22 12:29:11
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    Nie wiem, czy teraz tak jest, ale kiedys bylo tak, ze jesli koniec umowy
    na czas okreslony przypadal na poczatek 4 miesiaca ciazy, to pracodawca
    mial obowiazek przedluzyc umowe do czasu rozwiazania. Wtedy przysluguje
    zasilek macierzynski.
    Czy teraz tak jest - nie wiem.... Ale na pewno jest to napisane w
    Kodeksie Pracy - pogooglaj troche.
    A.

  • 3. Data: 2003-12-22 12:43:06
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > czas określony zaszłą w ciążę. Teraz jest na zwolnieniu lekarskim. Wiem, że

    nie, gdyż umowa uległa przedłużeniu do dnia porodu, jezeli rozwiązanie umowy
    przypadało po 3 miesiącu ciąży.

    > Ale nie chciała bym jej robić krzywdy pozostawiając jej bez zasiłku
    > macierzyńskiego.

    będzie jej przysługiwał w przeciwieństwie do urlopu macierzyńskiego oraz
    wychowawczego.

    > Jakie konsekwencje może mieć dla mnie przedłużenie jej umowy i co potem z
    > urlopem wychowawczym?

    jeżeli przedłużysz umowę to pracowbnica pójdzie na urlop macierzyński, a potem
    będzie mogła pójśc na wychowawczy, albo wrócić do pracy.

    Paweł