  • 1. Data: 2007-10-11 13:22:44
    Temat: Czy taka umowa jest wazna?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Mam podpisana umowe o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z firma
    (maly osiedlowy dostawca internetu), w ktorej ja wystepuje jako
    konsument.

    Do umowy dolaczony jest regulamin, ktory jest integralna czescia tej
    umowy.
    W regulaminie tym, w jednym z punktow czytamy: "Do zawierania umów z
    klientami są upoważnieni: [wymienione sa dwie osoby]".

    Na mojej umowie natomiast w pozycji "podpis przedstawiciela operatora"
    jest podpis (czytelny) zupelnie innej osoby (nie wymienionej w
    regulaminie).

    Pytanie do grupy: czy taka umowa jest wazna?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-10-11 14:01:02
    Temat: Re: Czy taka umowa jest wazna?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafal M pisze:

    > czy taka umowa jest wazna?

    Art. 103 §1 kc.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-10-11 14:11:43
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 11 Paź, 16:01, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Art. 103 §1 kc.

    Ok dzieki
    czytajac dalej:
    § 2. Druga strona może wyznaczyć osobie, w której imieniu umowa
    została zawarta, odpowiedni termin do potwierdzenia umowy; staje się
    wolna po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.

    Co to jest odpowiedni termin? Czyli np skladam pisemko gdzie prosze o
    potwierdzenie umowy w ciagu 7 dni (czy moge dac krotszy termin?) i
    jesli w tym czasie nie otrzymam takiego potwierdzenia to umowa staje
    sie niewazna?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2007-10-11 14:18:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafal M pisze:

    > Co to jest odpowiedni termin?

    Rozsądny, tak żeby druga strona miała szansę odpowiedzieć w normalnym
    toku czynności.

    > jesli w tym czasie nie otrzymam takiego potwierdzenia to umowa staje
    > sie niewazna?

    Tak.

  • 5. Data: 2007-10-11 14:23:49
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Tak.

    A jak firma nie przedstawi pełnomocnictwa w odpowiednim terminie, a w
    razie sporu sądowego powie, że umowa jest ważna, ponieważ podpisujący
    upoważnienie jak najbardziej posiadał, to czy umowa jest ważna?
    (nieważność bez potwierdzenia wymaga tego, aby podpisujący działał bez
    umocowania, co w tym przypadku nie miałoby miejsca).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-10-11 14:28:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jak firma nie przedstawi pełnomocnictwa w odpowiednim terminie, a w
    > razie sporu sądowego powie, że umowa jest ważna, ponieważ podpisujący
    > upoważnienie jak najbardziej posiadał, to czy umowa jest ważna?

    Jak może powiedzieć coś takiego, skoro z postu autora wynika że z
    regulaminu wynika kto może ja zawrzeć w imieniu firmy. Plus wezwanie to
    potwierdzenia i firma nic nie może. Przegrywa każdy spór.

  • 7. Data: 2007-10-11 14:29:43
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jak może powiedzieć coś takiego, skoro z postu autora wynika że z
    > regulaminu wynika kto może ja zawrzeć w imieniu firmy. Plus wezwanie to
    > potwierdzenia i firma nic nie może. Przegrywa każdy spór.

    Czy osoba wymieniona w regulaminie jako upoważniona do podpisu może
    dać pełnomocnictwo kolejnej osobie do zawarcia umowy?

  • 8. Data: 2007-10-11 15:35:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy osoba wymieniona w regulaminie jako upoważniona do podpisu może
    > dać pełnomocnictwo kolejnej osobie do zawarcia umowy?

    Kup sobie kc i najpierw poczytaj. A potem zadawaj pytania o ile nie ma
    na nie odpowiedzi wprost w przepisach.

    Art. 106 kc.

  • 9. Data: 2007-10-11 19:50:54
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Kup sobie kc i najpierw poczytaj. A potem zadawaj pytania o ile nie ma
    > na nie odpowiedzi wprost w przepisach.

    Pytanie było tylko naprowadzeniem. Może się bowiem okazać, ze osoba,
    która podpisała umowę faktycznie miała do tego pełnomocnictwo. Tym samym
    nie będzie miał zastosowania art. 103kc, bowiem ten artykuł dotyczy
    pełnomocników działających bez umocowania.

  • 10. Data: 2007-10-12 16:34:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Pytanie było tylko naprowadzeniem. Może się bowiem okazać, ze osoba,
    > która podpisała umowę faktycznie miała do tego pełnomocnictwo.

    To wiec pytanie nie było na temat.
    Z wątku nie wynikało by osoba wymieniona w regulaminie miał upoważnienie
    do dawania dalszych pełnomocnictwo.
    Rozumiem że sugerujesz że ktoś może mieć pełnomocnictwo od mocodawcy
    wbrew treści regulaminu ustanowionego przez tego mocodawcę. Nie może tak
    być bo z regulaminu wynika coś innego, co wyklucza udzielenie
    pełnomocnictwa do zawierania tej umowy innym osobom. By udzielić
    pełnomocnictwa komuś innemu trzeba by najpierw zmienić regulamin.