  • 21. Data: 2007-10-13 07:47:28
    Temat: Re: Czy taka umowa jest wazna?
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 23:15:21 +0200, Johnson napisał(a):

    > Twoje zdanie jest nieistotne. Art. 106 kc.

    No i dobrze. W regulaminie jest napisane co jest napisane, natomiast
    organ, który mógł udzielić pełnomocnictwa - udzielił go innej osobie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 22. Data: 2007-10-13 07:49:57
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 23:01:25 +0200, Johnson napisał(a):

    > Czemu uważasz że nie mogę sam siebie ograniczyć? I na przykład
    > stwierdzić że konkretne umowy w moim imieniu może zawrzeć tylko ten
    > konkretny pełnomocnik? Gdzie jest taki zakaz mojego działania?

    Wewnętrznie możesz się ograniczyć, natomiast na zewnątrz będzie działał
    ten, komu udzielono pełnomocnictwa w sposób zgodny z przepisami kodeksu
    cywilnego. Nawet jeśli regulamin mówił coś innego.

  • 23. Data: 2007-10-13 14:16:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 22:59:43 +0200, Johnson napisał(a):

    > To przecież ja tak twierdze ...

    Niezbyt.

    > Osoby które mają pełnomocnictwa do tej konkretnej umowy są określone w
    > regulaminie.

    Kpisz sobie z nas?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2007-10-13 15:37:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No i dobrze. W regulaminie jest napisane co jest napisane, natomiast
    > organ, który mógł udzielić pełnomocnictwa - udzielił go innej osobie.

    A no właśnie i to jedyna sytuacja faktyczna o której można by podyskutować.

    Co jest "ważniejsze" regulamin umowy czy późniejsze pełnomocnictwo.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 25. Data: 2007-10-13 15:38:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream pisze:

    > Kpisz sobie z nas?

    Nie. Widocznie słabo kojarzysz, albo pisze zbyt skomplikowanym językiem.

  • 26. Data: 2007-10-13 15:39:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Wewnętrznie możesz się ograniczyć, natomiast na zewnątrz będzie działał
    > ten, komu udzielono pełnomocnictwa w sposób zgodny z przepisami kodeksu
    > cywilnego. Nawet jeśli regulamin mówił coś innego.

    Dla mnie to wcale nie jest oczywiste.

  • 27. Data: 2007-10-13 20:31:38
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 17:39:13 +0200, Johnson napisał(a):

    > Dla mnie to wcale nie jest oczywiste.

    Dla mnie jest. Nie wierzę, żeby komuś udało się zrobić coś z umową
    wskazując, że zawarła ją osoba, która miała wprawdzie pełnomocnictwo -
    prawidłowe - ale zgodnie z regulaminem powinien był to zrobić ktoś inny.

  • 28. Data: 2007-10-13 20:33:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 17:37:26 +0200, Johnson napisał(a):

    > A no właśnie i to jedyna sytuacja faktyczna o której można by
    > podyskutować.
    >
    > Co jest "ważniejsze" regulamin umowy czy późniejsze pełnomocnictwo.

    Może porównanie nie jest bardzo adekwatne do sytuacji, ale dużo mówi jak
    się ustawodawca ustosunkował to pewnego rodzaju nieprawidłowych czynności
    -> art. 17 par. 3 ksh.

  • 29. Data: 2007-10-14 04:49:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Może porównanie nie jest bardzo adekwatne do sytuacji, ale dużo mówi jak
    > się ustawodawca ustosunkował to pewnego rodzaju nieprawidłowych czynności
    > -> art. 17 par. 3 ksh.

    Po pierwsze nie bardzo rozumiem związek tego przykładu z sytuacją, a po
    drugie nie jest znaczący brak analogicznego uregulowania w kc ?

  • 30. Data: 2007-10-14 04:49:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Dla mnie jest.

    Więc pozostańmy przy naszych przekonaniach.