  • 1. Data: 2007-10-11 11:34:09
    Temat: Udostępnianie netu poza lokal, a wysokość kary umownej wg prawa
    Od: "Tomasz H." <p...@i...pl>

    Witam,

    Otóż przeprowadziłem się niedawno od rodziców do własnego M. Ponieważ do
    tej pory byłem zadowolony z dostawcy netu, a aktualnie pora roku nie
    sprzyja ofertom promocyjnym u providerów, to też pomyślałem o przesłaniu
    netu od rodziców do mojego M za pomocą radiówki (odległość ok. 300m).
    Odległość ta wymusza wywleczenie anten na balkon, co nie pozostawia
    złudzeń, że jest to udostępnianie poza lokal. Więc:

    Czy jest zgodne z prawem (myślę o prawie telekomunikacyjnym) w
    przypadku stwierdzenia przez providera, że udostępniam łącze poza lokal
    roszczenie obciążające mnie karą umowną w wysokości 4 000zł?

    P.S.
    Dodam jeszcze tylko, że o ile dobrze pamiętam TPSA nalicza taką karę
    mnożąc kwotę miesięcznego abonamentu przez ilość komputerów poza
    lokalem, na które udostępniono łącze oraz mnoży to przez ilość miesięcy
    takiego procederu.

    Tomasz H.
    p...@i...pl

  • 2. Data: 2007-10-11 12:37:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz H. wrote:

    > Odległość ta wymusza wywleczenie anten na balkon, co nie pozostawia
    > złudzeń, że jest to udostępnianie poza lokal. Więc:

    I co z tego, że anteny? Łączysz sobie swoje prywatne komputery - kto
    powiedział, że musi to być jakieś "udostępnianie poza lokal"?

    > Czy jest zgodne z prawem (myślę o prawie telekomunikacyjnym) w
    > przypadku stwierdzenia przez providera, że udostępniam łącze poza lokal

    A jak on to sprawdzi? Legalnej możliwości nie ma.

  • 3. Data: 2007-10-12 10:51:29
    Od: "Tomasz H." <p...@i...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I co z tego, że anteny? Łączysz sobie swoje prywatne komputery - kto
    > powiedział, że musi to być jakieś "udostępnianie poza lokal"?

    > A jak on to sprawdzi? Legalnej możliwości nie ma.

    Nie chcę się rozwodzić na temat CZY mogą to stwierdzić, bo wiem, że mogą
    jak będzie im się chciało i dostaną małpiego uporu. Bardziej interesuje
    mnie to, czy mogę się śmiać z tych 4000zł w regulaminie.

    Dodam tylko, że u rodziców komp będzie tylko do konfigurowania routera,
    a nie do netu.
    Jakieś 2 mies. temu chciałem z nimi się umówić na rozdzielenie łącza z
    udostępnieniem poza lokal (rozmawiałem anonimowo) oferując jakąś
    symboliczną dopłatę, to powiedziano mi, że nie mam składać o to wniosku,
    bo odpowiedź i tak będzie odmowna. Dałem przy tym do zrozumienia, że
    tego providera nie ma w bloku w którym jest moje mieszkanie i nie
    będzie, bo inny provider ma tam swoje kable i nie mają co liczyć na
    drugą umowę, ale to ich nie przekonało. Nie chcą zarobić, to nie.
    Ich cyrk, ich małpy.

    Pozdrawiam
    Tomasz H.
    p...@i...pl

  • 4. Data: 2007-10-12 11:28:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz H. wrote:

    > Nie chcę się rozwodzić na temat CZY mogą to stwierdzić, bo wiem, że mogą
    > jak będzie im się chciało i dostaną małpiego uporu.

    Jak? Przyjadą z pelengatorem i zaczną przechwytywać pakiety latające
    między Twoimi antenami? ;) Ni dudu. A obecność routera o niczym nie
    świadczy - w końcu w to w lokalu może być kilka komputerów.

    > Bardziej interesuje
    > mnie to, czy mogę się śmiać z tych 4000zł w regulaminie.

    Zważywszy powyższe (brak możliwości udowodnienia) owszem.

    Poza tym czepnąłbym się słowa "udostępnianie" - udostępniać można komuś.
    A Ty "udostępniasz" samemu sobie :)