  • 1. Data: 2004-03-23 11:31:44
    Temat: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Zwracam sie z prosba o wyjasnienie czy Pracodawca moze zastosowac metode
    typu "wszyscy za jednego jeden za wszystkich"
    A mianowice pracuje w komorce skladajacej sie z 5 osob, pracujemy w soboty
    oraz Niedziele , za soboty dostajemy tzw godziny do wybrania w innym
    terminie (8 godz pracy w sobote = 8 godzin do wybrania w innym terminie).
    Pracodawca ukaral nas wszystkim pozbawieniem wszystkich dotychczas nie
    wykorzystanych godzin ( kazdy mial ich po kilkadziesiat )poniewaz
    stwierdzil ze nie bedzie dochodzil kto i co tylko zabral kazdemu godziny do
    wybrania.( nikt nie przyznal sie do szafki odziezowej -bezimiennej do
    ktorej ma dostep praktycznie kazdy a tam znalazl produkowany towar )
    Oczywiscie nic nikt z nas nie podpisywal zadnego oswiadczenia bo zreszta
    Pracodawca oglosil to ustnie.
    Mam pytanie czy jest jakas wykladnia ze mogl tak zrobic ???
    Czy godziny do wybrania ktore mielismy przepadly czy nie ???

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-23 12:19:46
    Temat: Re: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie czy jest jakas wykladnia ze mogl tak zrobic ???
    > Czy godziny do wybrania ktore mielismy przepadly czy nie ???

    oczywiscie ze nie mogl tak zrobic, jednak pytanie co ty mozesz zrobic?
    odpowiedz brzmi, ze jesli chcesz dalej pracowac tu gdzie teraz, to nic nie
    mozesz zrobic, i taka jest nasza smutna rzeczywistosc

  • 3. Data: 2004-03-23 12:57:33
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > wykorzystanych godzin ( kazdy mial ich po kilkadziesiat )poniewaz
    > stwierdzil ze nie bedzie dochodzil kto i co tylko zabral kazdemu godziny

    Mogl tak zrobic.
    Ale zrobil glupio: teraz bedzie mial zespol pracownikow
    przeciwko sobie.
    A z niewolnika nie bedzie pracownika.

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-03-23 13:47:13
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mogl tak zrobic.

    ciekaw jestem na jakiej podstawie :)

  • 5. Data: 2004-03-23 13:53:46
    Temat: Odp: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    oczywiscie ze nie mogl tak zrobic, jednak pytanie co ty mozesz zrobic?
    odpowiedz brzmi, ze jesli chcesz dalej pracowac tu gdzie teraz, to nic nie
    mozesz zrobic, i taka jest nasza smutna rzeczywistosc

    Odpowiedź dobra dla loosera o mentalności niewolnika i tchórza.
    Trzeba walczyć o swoje - niekoniecznie od razu pozywając pracodawcę, ale
    racjonalnie argumentując swoje prawa. Z doświadczenia wiem, że w ten sposób
    można wiele uzyskać, ale kolega szerszen woli zakopać głowę w piasek.
    Jeśli sam siebie uważasz za osobę zbędną dla pracodawcy, to i on będzie
    cię za taką miał, ale jeśli zrozumiesz, że po coś jednak pracujesz, i
    pracodawca nie od razu znajdzie kogoś na twoje miejsce, to ceń siebie, i każ
    się cenić innym.

    W większości przypadków ( po spokojnej rozmowie i namyśle ) pracodawca
    dojdzie do wniosku, że lepiej jest dać ci te parę godzin, niż wdrażać od
    podstaw kogoś zatrudnionego na twe miejsce.

    brett

  • 6. Data: 2004-03-23 14:01:04
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sposób
    > można wiele uzyskać, ale kolega szerszen woli zakopać głowę w piasek.

    wez pod uwage ze to nie ty bedziesz to robil, i to nie ty ewentualnie
    wylecisz z pracy, i to nie ty ewentualnie bedziesz w swojej okolicy mial
    wilczy bilet,
    latwo sie mowi jak sie mieszka w duzym miescie, albo jak sie ma nietypowa
    prace, a sadze ze jak ktos zasowa w soboty i niedziele i nie dostaje za to
    zlamanego grosza, tylko godziny do odbioru, to jego stanowisko nie jest
    zbytnio stworzone do jakichkolwiek negocjacji, jesli dodatkowo mieszka i
    pracuje w malej miejscowosci, to smrod takiego co walczy o swoje prawa i
    moze byc przyczyna problemow, moze sie niesc za nim i spowodowac ze juz w
    swojej okolicy zatrudnienia nie znajdzie

    prawo prawem a rzeczywistosc swoja droga

> [...]
    > cię za taką miał, ale jeśli zrozumiesz, że po coś jednak pracujesz, i
    > pracodawca nie od razu znajdzie kogoś na twoje miejsce, to ceń siebie, i

    demagogia, kasjerka w geancie, tez sie uwaza za osobe cenna, tymczasem dla
    pracodawcy nic nie znaczy bo na jej miejsce ma 5 innych

    > W większości przypadków ( po spokojnej rozmowie i namyśle ) pracodawca
    > dojdzie do wniosku, że lepiej jest dać ci te parę godzin, niż wdrażać od
    > podstaw kogoś zatrudnionego na twe miejsce.

    moze tak moze nie, moze da godziny, a moze wypowiedzenie, nie masz pewnosci,
    bo masz za malo danych

  • 7. Data: 2004-03-23 18:32:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > mozesz zrobic, i taka jest nasza smutna rzeczywistosc

    Czekać na kontrolę z Inspekcji Pracy, bo pracodawcy będzie brakowało
    godzin pracy w kartach. można ją ewentualnie trochę zainspirować, ale
    delikatnie.

  • 8. Data: 2004-03-24 10:25:44
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > ciekaw jestem na jakiej podstawie :)

    A jest jakis zakaz? Kto mu tego zabronil?
    Czy poszkodowani maja dowod, ze mieli jakies
    nadgodziny?

    Oczywiscie nie jestem entuzjasta takich metod.

    WOJSAL

  • 9. Data: 2004-03-24 10:43:03
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > A jest jakis zakaz?

    jest, konstytucja, wine nalezy udowodnic :)

    > Kto mu tego zabronil?

    prawo

    > Czy poszkodowani maja dowod, ze mieli jakies
    > nadgodziny?

    i to jest wlasciwe pytanie, a odpowiedz zna zainteresowany

  • 10. Data: 2004-03-25 13:09:54
    Temat: Re: Odp: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 23 Mar 2004 14:53:46 +0100, na pl.soc.prawo, brett napisał(a):

> [...]
    > dojdzie do wniosku, że lepiej jest dać ci te parę godzin, niż wdrażać od
    > podstaw kogoś zatrudnionego na twe miejsce.

    Na dwoje babka wrozyla albo .....albo pracodawca dojdzie do wniosku ze
    trzeba powiadomic policje i pozbyc sie wszystkich pracownikow co do ktorych
    stracil zaufanie. Mysle,ze jakby wydali zlodzieja nadgodziny by wrocily.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)