  • 1. Data: 2010-09-21 05:20:11
    Temat: Czy przedsiebiorca niebedacy w ZUS, to nieprzedsiebiorca??
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Witam,

    Zapytam z ciekawosci, czy bedac w KRUS mam prawo ubiegac sie o dotacje
    niezwiazane z rolnictwem i nieprzeznaczone dla rolnikow?
    Kila lat temu wyslalem zapytanie do GARR i przy okazji dodalem, ze jestem
    platnikiem KRUS, na co dostalem odpowiedz w jednym zdaniu, iz wlasciwym
    dla mnie organem jest ARiMR. Nie bylo odsylania do ustaw itd, tylko jedno
    suche zdanie i nic poza tym.

    Zaniechalem drazenia tematu, ale niedawno na nowo zaczal mnie ten temat
    nurtowac. Jak to jest w przypadku osoby, ktora prowadzi dz. gosp. przy tym
    bedac platnikiem KRUS?

    Ktora ustawa to definiuje? Jakby nie bylo, to wobec skarbowki i wszystkich
    innych urzedow bylem klasyfikowany jako dz. gosp. a nie jako rolnik. Malo
    tego - bylem platnikiem VAT i nikt nie pytal, czy oplacalem skladki w ZUS,
    czy tez w KRUS.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-23 10:20:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010, jurajski Jaskiniowiec wrote:

    > innych urzedow bylem klasyfikowany jako dz. gosp. a nie jako rolnik. Malo
    > tego - bylem platnikiem VAT i nikt nie pytal, czy oplacalem skladki w ZUS,
    > czy tez w KRUS.

    Bądź łaskaw wywalić ten ostatni argument na aut - z p. widzenia VAT
    działalność rolnicza to "prawie" taka sama działalność gospodarcza
    jak każda inna, różnica jest tylko w wysokości stawek (ale dotyczy
    również "zwykłych DG" które mają sprzedaż 7% i *mogą* być w takim
    trybie, że więcej VAT do nich wraca niż zbierają) oraz przypadkowi
    specjalnemu rolnika ryczałtowego, który defaultowo jest odbiorcą
    (a nie wystawcą) faktury sprzedaży (przy innych DG też to jest możliwe,
    ale wymaga odrębnych umów z kupującymi-wystawcami).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-09-24 13:01:13
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 23-09-2010 o 12:20:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (a nie wystawcą) faktury sprzedaży (przy innych DG też to jest możliwe,
    > ale wymaga odrębnych umów z kupującymi-wystawcami).

    Tak, zgadza sie, ale nie chodzilo mi o dzialalnosc rolnicza, tylko wlasnie
    _pozarolnicza_, a przeciez bedac w KRUS taka dz. gosp. tez mozna prowadzic
    i nie musi byc ona w jakikolwiek sposob zwiazana z rolnictwem/wsia.

  • 4. Data: 2010-09-27 12:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2010, jurajski Jaskiniowiec wrote:

    > Tak, zgadza sie, ale nie chodzilo mi o dzialalnosc rolnicza, tylko wlasnie
    > _pozarolnicza_, a przeciez bedac w KRUS taka dz. gosp. tez mozna prowadzic
    > i nie musi byc ona w jakikolwiek sposob zwiazana z rolnictwem/wsia.

    :)
    Ale ja się przyczepiłem *TYLKO* powoływania się na VAT w kwestii
    znajdowania lub nieznajdowania różnicy. VATowi nic do tego, jest
    ortogonalny do podziału na rolnictwo i nierolnictwo.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-10-26 18:48:16
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    www.sp-z-oo.pl/

    www.ksse.com.pl/prawo/dok%2012.pdf

    www.pomocpubliczna.com.pl/article.php?id=90

    www.e-pip.pl/index.php?m=docs&i=81&idd=724&a=View

    www.naukowy.pl/encyklopedia/Formy_prawne_przedsi%C4%
    99biorstw

    www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-sa-ke-52-10,srodki_un
    ijne,7937e4.html

    www.nauka.gov.pl/finansowanie/finansowanie-nauki/pom
    oc-publiczna/definicja-
    pomocy-publicznej

    http://wspolnoty.net.pl/viewtopic.php?t=5096

    http://bezrobocie.org.pl/wiadomosc/631777.html

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/09E27D48

    http://latajacaakademia.eu/artykuly/Uzasadnienie

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:32004R0364:PL:HTML

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:62003C0205:PL:HTML

    http://spolki.wieszjak.pl/spolka-cywilna/281308,Rozw
    iazanie-czy-likwidacja-
    spolki-cywilnej.html

    http://firma.wieszjak.pl/firma-za-granica/277017,Kto
    -jest-uslugodawca--a-kto-
    prowadzi-przedsiebiorstwo-w-UE-.html

    http://ubezpieczenia-spoleczne.wieszjak.pl/ubezpiecz
    enia-
    zdrowotne/212128,Kiedy-przedsiebiorca-nie-musi-oplac
    ac-skladki-zdrowotnej.html

    -----