  • 31. Data: 2012-02-27 11:09:16
    Temat: Re: Re: Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Feb 2012, macso wrote:

    > nie znam podstawy, sprawę znam z autopsji.

    Wierzę :)
    Ale tu w rachubę może wchodzić zarówno niekompetencja obu
    stron (urzędnikowi "się wydawało" a bezrobotny pozwolił sobie
    wmówić), albo:

    > być może nie chodzi o sam fakt posiadania, ale możliwość uzyskiwania
    > przychodu
    > w postaci dywidendy

    ...właśnie, ale nie "możliwość", lecz fakt uzyskiwania.
    "W zeszłym roku dostał pan Y000zł dywidendy, dzielimy to przez
    aktualną wysokość zasiłku, więc jeszcze przez X miesięcy
    zasiłku pan nie dostanie".
    To by mnie akurat nie dziwiło (w myśl zapodanego przez Ciebie
    p.13 z linku)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2012-02-27 17:25:59
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-27 08:54, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Kiedy logika przemawia mocno przeciw, zaś "googlanie" prowadzi albo
    > do znalezienia braku odpowiedzi:
    > http://www.biznesforum.pl/dotacja-z-up-a-posiadanie-
    udzialow-w-sp-z-o-o-vt75126.html

    > ...albo do gdybania że "chyba wyklucza" z ostatecznym wnioskiem
    > że jednak nie:
    > http://www.eporady24.pl/status_bezrobotnego_czy_mozn
    a_go_przyznac_udzialowcowi_spolki_z_oo_w_zawieszeniu
    ,pytania,16,101,2069.html

    No własnie - wyjatkowo mętne jest to tłumaczenie w drugim z przypadków.

    Czytając jednak warunki jakie trzeba spełnić by mieć status bezrobotnego
    nie znajduję ani jednego punktu w którym posiadanie udziałów w sp. z
    o.o. wyklucza jego nabycie, łącznie z prawem do zasiłku.

    --
    spp

  • 33. Data: 2012-02-28 09:22:37
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 23:16:55 +0100, macso napisał(a):

    > punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

    Czyli PUPy/RUPy i podobne organa spokojnie mogą przetrzepać teraz wszytkie
    wypłacone zasiłki bezrobotnym pod kątem czy nie posiadają oni.. akcji
    (wszak to UDZIAŁY) np. ING, TPS.A. or more :))
    I ci wszyscy pracownicy (byli) którzy w ramach prywatyzacji dostawali
    "darmowe akcje", a zaraz potem te zakłady czyniły zwolnienia, więc ci
    którzy pobierali zasiłki... będą zmuszeni do ich oddania (no chyba że już
    się przedawniły) ;)))

    Więc niech Anthony V-R da każdemu polakowi po 1 udziale w czymś tam, ale z
    zastrzeżeniem że tego udziału nie może zbyć przez np. 5 lat...i już kasa
    wydawana na zasiłki będzie równa 0 :))))

  • 34. Data: 2012-02-28 21:50:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin macso

    > zwróć uwagę na punkt 13
    > http://www.mup.lublin.pl/dla_bezrobotnych/status_bez
    robotnego.html

    Tam jest mowa o otrzymywaniu, a nie o potencjalnej możliwości.
    Potencjalnie to każdy może zarobić milion.

  • 35. Data: 2012-02-28 21:52:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin spp

    > No własnie - wyjatkowo mętne jest to tłumaczenie w drugim z przypadków.

    Jak dla mnie cała ta "interpretacja" jest niechlujna, gość coś tam pisze
    o intencjach ustawodawcy, chociaż ten wyraźnie mówi o wpisie do ewidencji
    działalności gospodarczej, a nie o działalności gospodarczej jako takiej
    itp.

    > Czytając jednak warunki jakie trzeba spełnić by mieć status bezrobotnego
    > nie znajduję ani jednego punktu w którym posiadanie udziałów w sp. z
    > o.o. wyklucza jego nabycie, łącznie z prawem do zasiłku.

    Ano właśnie, mam takie samo wrażenie.

  • 36. Data: 2012-02-28 21:54:46
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Gotfryd Smolik news

    > Taka sama, jak 99++% tzw. "umów zlecenia", które de facto są
    > umowami *na warunkach* umowy zlecenia.
    > A nawet "lepsza" (w znaczeniu formalnego spełniania warunków
    > ścisłego pojęcia zlecenia) niż większość tych umów o świadczenie usług.

    To jakie są właściwie kryteria? I czy prezes potrzebuje w zasadzie takiej
    umowy? Zarząd nie może go po prostu powołać... i tyle? Czy jak gram w
    kościele na organach to automatycznie oznacza, że mam jakąś umowę? Chyba
    nie. :>

  • 37. Data: 2012-02-29 05:19:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-28 22:52, to wrote:
> [...]
    > działalności gospodarczej, a nie o działalności gospodarczej jako takiej

    A nawet gdyby miało to dotyczyć działalności gospodarczej to przecież
    posiadanaie akcji czy udziałów nie jest jej prowadzeniem.

    --
    spp

  • 38. Data: 2012-02-29 09:58:13
    Od: "newz" <nuwz>

    spp wrpte:
    > A nawet gdyby miało to dotyczyć działalności gospodarczej to
    > przecież posiadanaie akcji czy udziałów nie jest jej prowadzeniem.

    Ale akcje mają konkretną wartość, przynoszą konkretne dochody i jeśli te
    dochody przekraczają pewien limit to nici z zasiłku, problem teraz jak US
    sobie ten przychód policzy, ale pewnie lepiej niż oprocentowanie wartości
    akcji.

    Zresztą przepisy podatkowe są dziwne i nic wspólnego z logiką nie mają, na
    przykład właściciel kawałka gruntu rolnego nie dostanie zasiłku, niezależnie
    od tego czy pracuje, czy nie, czy posiada dochód czy nie, pewnie z prezesem
    jest podobnie,
    więc złóż podanie o zasiłek, napisz jeśli wymagają że jesteś charytatywnym
    prezesem i posiadasz bez dochodowe akcje, jeśli odmówią zasiłku to muszą
    podać podstawę prawną odmowy, wtedy zapodaj ją nam tutaj.

  • 39. Data: 2012-02-29 16:54:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-29 10:58, newz wrote:

> [...]
    > sobie ten przychód policzy, ale pewnie lepiej niż oprocentowanie wartości

    Tutaj nic nie trzeba liczyć - albo jest wypłata dywidendy albo nie.
    Wszystko widać czarno na białym. Jeżeli wyskość wypłaconej dywidendy
    przekracza ... (wstawić wielokrotnie cytowany tekst) to następuje utrata
    zasiłu, jeżeli nie to nie widzę podstaw.

    --
    spp

  • 40. Data: 2012-02-29 21:03:58
    Od: "newz" <nuwz>

    spp" wrote:
> [...]
    > przekracza ... (wstawić wielokrotnie cytowany tekst)
    > to następuje utrata zasiłu, jeżeli nie to nie widzę podstaw.

    ale dochód akcjonariusza to nie tylko dywidendy, wzrost wartości akcji też,
    a to że akcjonariusz nie pobiera dywidend, tylko je lokuje w firmę to jego
    sprawa.