  • 1. Data: 2012-02-24 08:33:34
    Temat: Ten pierwszy raz, elektryczny,..
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Jest gdzieś dobry bryk do postępowania elektrycznego?
    Przykładowo, czy w pozwie można powołać się na ewentualny dowód z
    przesłuchania świadka/świadków (np. na okoliczność udzielenia pożyczki,
    wręczenie pieniędzy, zapłaty, dostawy towaru, zwrotu towaru, wykonania
    usługi/dzieła, wykonywania zlecenia, świadczenia nakładu pracy itp.)?
    THX

  • 2. Data: 2012-02-24 09:12:32
    Temat: Re: Ten pierwszy raz, elektryczny,..
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-24 09:33, _THX. pisze:
> [...]
    > wręczenie pieniędzy, zapłaty, dostawy towaru, zwrotu towaru, wykonania
    > usługi/dzieła, wykonywania zlecenia, świadczenia nakładu pracy itp.)?

    Ja się powołuje (bo postępowanie gospodarcze, więc nie chce trafić na
    prekluzję po sprzeciwie) i robię to w treści pozwu:

    "w razie wniesienia sprzeciwu wnoszę o przeprowadzenie dowodu ze
    świadków [...]"

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-02-24 11:23:49
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak swoją drogą w bok od tematu wątku:
    Jaka jest defnicja postępowania gospodarczego?
    W szczególności interesuje mnie sytuacja, gdy jedna strona jest wspólnotą
    mieszkaniową (ułomną osobą prawną) - a rzecz w terminach przedawnienia (art.
    118 K.C.).
    Ciekawa sprawa, czy przykładowo w przypadku energii elektrycznej, energii
    cieplnej (pomińmy chwilowo art. 554-555 KC), serwisowania wind - wspólnota
    miszkaniowa jako ogół właścicieli jest konsumentem, czy może podmiotem
    gospodarczym?

    -----

  • 4. Data: 2012-02-24 12:39:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-24 12:23, _THX. pisze:
    > Tak swoją drogą w bok od tematu wątku:
    > Jaka jest defnicja postępowania gospodarczego?

    art. 479(1)kpc
    § 1. Przepisy niniejszego działu stosuje się w sprawach ze stosunków
    cywilnych między przedsiębiorcami, w zakresie prowadzonej przez nich
    działalności gospodarczej (sprawy gospodarcze).

    co do dalszych pytań, to się nie wypowiem ;)

    --
    Liwiusz