  • 1. Data: 2012-02-24 22:10:57
    Temat: Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
    Od: to <t...@i...pl>

    Zastanawiam się czy któreś z poniższych powoduje utratę prawa do zasiłku
    dla bezrobotnych:

    - posiadanie udziałów w spółce
    - pełnienie funkcji członka zarządu w spółce (bez pobierania
    wynagrodzenia)
    - pełnienie funkcji prezesa zarządu w spółce (bez pobierania
    wynagrodzenia)

    Oczywiście osoba ta nie byłaby zatrudniona w tej spółce na umowę o pracę
    i spełnia pozostałe warunki do otrzymania zasiłku (staż pracy itp.).

    Ktoś wie? Ciężko znaleźć w necie, a ostatecznie kilka stówek piechotą nie
    chodzi.

  • 2. Data: 2012-02-24 22:16:55
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "to"

> [...]
    > wynagrodzenia)
    > - pełnienie funkcji prezesa zarządu w spółce (bez pobierania

    punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego
    pozostałe niestety nie powodują że prezes jest bezrobotny.
    bo przecież ma pracę

    macso

  • 3. Data: 2012-02-24 22:23:22
    Od: to <t...@i...pl>

    begin macso

    > punkt pierwszy bezwzględnie w sytuacji bezrobotnego

    Tzn. powoduje utratę prawa do zasiłku?

    > pozostałe niestety
    > nie powodują że prezes jest bezrobotny. bo przecież ma pracę

    Ale to nie jest przecież umowa o prace i nie ma z tego tytułu żadnego
    wynagrodzenia (w omawianym przypadku). Jak będę zbierał szyszki, sklejał
    z nich figurki i ustawiał we własnym ogrodzie to też będę miał pracę?

  • 4. Data: 2012-02-24 22:59:45
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > begin macso

    > Tzn. powoduje utratę prawa do zasiłku?

    nawet go nie dostaniesz.
    jak się rejestrujesz, to pytają o to, i jeśli coś masz, to nici z zasiłku

    > Ale to nie jest przecież umowa o prace i nie ma z tego tytułu żadnego
    > wynagrodzenia (w omawianym przypadku). Jak będę zbierał szyszki, sklejał
    > z nich figurki i ustawiał we własnym ogrodzie to też będę miał pracę?

    wytłumacz to babie w pośredniaku.
    działasz na rzecz spółki, dziś może bez wynagrodzenia, ale jutro?

    macso

  • 5. Data: 2012-02-24 23:21:37
    Od: "Tercet" <t...@g...com>

    Facet dostał na urodziny papugę. Szybko zorientował się, że ma ona okropny
    nawyk przeklinania i rzuca "mięsem" co drugie słowo. Cóż miał jednak
    zrobić - wyrzucić?

    Żal, zawsze to jakiś towarzysz, zresztą prezent. Wiele dni starał się
    walczyć ze słownictwem papugi. Mówił do niej miłe słowa, puszczał łagodną,
    klasyczna muzykę, robił wszystko, żeby dać papudze dobry przykład. Słowem -
    pełna poświęcenia terapia. I wszystko na nic.

    Pewnego dnia, kiedy papuga wstała lewą nogą i była wyjątkowo wredna, facet
    nie wytrzymał. Zaczął krzyczeć, ale papuga darła się głośniej. Potrząsnął
    nią. Wtedy nie dość, że go zbluzgała, to jeszcze dostał parę razy dziobem.

    Zdesperowany wrzucił ptaszysko do zamrażarki, zatrzasnął drzwi, oparł się o
    nie i zsunął w dół. Papuga rzuciła się kilka razy o ściany zamrażarki, coś
    zabełkotała i nagle wszystko ucichło.

    Facet ochłonął trochę, zaczął mieć wyrzuty sumienia. Otworzył szybko drzwi
    zamrażarki.

    Papuga milcząc weszła na jego wyciągnięte ramię i powiedziała:
    - Najmocniej przepraszam, że uraziłam pana moim słownictwem i zachowaniem.
    Proszę o przebaczenie, dołożę wszelkich starań, aby się poprawić i nie
    dopuścić do podobnych scen w przyszłości.

    Facet był w szoku, już otwierał usta żeby zapytać, co spowodowało tak
    radykalną zmianę, kiedy odezwała się papuga:

    - Czy mogę pana uprzejmie zapytać: Co przeskrobał kurczak?

  • 6. Data: 2012-02-24 23:38:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-24 23:59, Użytkownik macso napisał:

    > nawet go nie dostaniesz.
    > jak się rejestrujesz, to pytają o to, i jeśli coś masz, to nici z zasiłku

    Od kiedy pytają ?
    Bo akcje jednej spółki mam sporo lat, bezrobotnym na zasiłku
    trafiło mi się być jakieś pięć lat temu i nikt o to nie pytał.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-02-25 00:10:52
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <

    > Od kiedy pytają ?
    > Bo akcje jednej spółki mam sporo lat, bezrobotnym na zasiłku
    > trafiło mi się być jakieś pięć lat temu i nikt o to nie pytał.

    nie wiem od kiedy,
    dwa lata temu pytali.

    macso

  • 8. Data: 2012-02-25 03:34:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-24 23:23, to pisze:

    > Ale to nie jest przecież umowa o prace

    Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-02-25 09:00:41
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    :

    > Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

    nie wiem czy zalezy to od typu umowy,
    ale w trakcie ustalonej wizyty podsuwają do podpisania kateczkę
    że nie zarobiłeś w tym okresie więcej niż ..... ( kwoty nie pamiętam).
    Czyli można jakąś niewielką kwotę zarobić nie tracąc statusu bezrobotnego

    macso

  • 10. Data: 2012-02-25 11:13:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-25 10:00, macso pisze:

> [...]
    > że nie zarobiłeś w tym okresie więcej niż ..... ( kwoty nie pamiętam).
    > Czyli można jakąś niewielką kwotę zarobić nie tracąc statusu bezrobotnego

    Według mnie nie można nic zarobić. Ba, nie można nawet pracować, choćby
    się *jeszcze* nie zarobiło, albo wypłaty nie otrzymało.

    --
    Liwiusz