  • 1. Data: 2004-03-20 12:44:22
    Temat: Czy poslowie tego chcieli (interpretacja prawna) ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Rozważmy sytuację: ktoś kupuje pojazd w dn. 1 marca, otrzymując od
    poprzedniego właściciela m.in. umowę ubezpieczenia OC ważną do
    dnia 3 marca. W dniu 2 marca nowy właściciel wypowiada ją, a 'stary'
    zgłasza ubezpieczycielowi fakt zbycia. Czy tym sposobiem umowa
    ubezpieczenia rozwiązuje się "upływem 30 dni następujących po dniu
    nabycia pojazdu" (cytat z ustawy -tekst poniżej), czyli 30 marca ?
    Czy ubezpieczyciel będzie musiał odpowiadać za okres 17 dni bez
    zapłaty składki ?

    Ustawa z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    (Dz. U. Nr 124, poz. 1152) weszła od 1 stycznia br.

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz
    zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na
    nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej
    umowy. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na
    który została zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30
    dni od dnia nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia
    umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących po dniu
    nabycia pojazdu mechanicznego.
    =====

    Artur Golański

  • 2. Data: 2004-03-22 15:16:36
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni od dnia nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia
    > umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących po dniu

    To nie tak,

    Przeciez: "W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz
    > zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na
    > nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej
    > umowy."

    czyli po dniu 1 marca (data sprzedazy) poprzedni wlasciciel nie jest strona
    umowy ubezpieczeniowej i nie moze jej zgodnie z prawem wypowiedziec.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-22 21:10:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał:

    >czyli po dniu 1 marca (data sprzedazy) poprzedni wlasciciel nie jest strona
    >umowy ubezpieczeniowej i nie moze jej zgodnie z prawem wypowiedziec.
    A gdzie przeczytałeś, że "poprzedni wlasciciel wypowiada" ?
    Czytaj dokładnie ! Tnij zbędny tekst (netykieta)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-03-23 19:21:13
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > A gdzie przeczytałeś, że "poprzedni wlasciciel wypowiada" ?

    a po co nowy mialby wypowiadac?
    zapomniales tez, ze OC jest obowiazkowe, jak "wypowie" to musi wyrejestrowac
    pojazd.
    30 dni to po prostu "okres przejsciowy" - niezalezny od dzialan stron.
    nie troszcz sie tak bardzo o ubezpieczyciela, ma to wszystko wkalkulowane.
    nie tylko takie przepisy nakladaja na rozne podmioty rozne obciazenia.
    przepis jest po to, abys mial czas na oplacenie nowej umowy i bardzo dobrze
    ze jest.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-23 20:48:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał:

    >a po co nowy mialby wypowiadac?
    Po pstro ;-P

    >zapomniales tez, ze OC jest obowiazkowe, jak "wypowie" to musi wyrejestrowac
    Niczego nie zapomniałem. Nie masz pojęcia o wyrejestrowaniu, OC i
    całej reszcie, więc po co piszesz ? Pytania nawet nie rozumiesz.
    Pij mleko - będziesz Wielki ;-)
    EOS

    Artur Golański