  • 1. Data: 2004-03-20 11:44:52
    Temat: Czas dochodzenia
    Od: "Wheelman" <w...@p...onet.pl>

    witam :)

    Zeznawalem jako swiadek w sprawie w ktorej byc moze bede oskarzony (jesli
    prokuratura i policja zbierze dowody). Jak dlugo od mojego przesluchania
    prokurator moze prowadzic dochodzenie. W tej chwili jest to juz 4 miesiace i
    narazie jest cicho. Przypomniec sie jakims pismem ? Bo wiem ze jak sledztwo
    zostalo by morzone to bym dostal o tym zawiadomienie.

    w...@g...pl gg:4331408
    "Magia to nie zabawa, Magii sie nie pije"

  • 2. Data: 2004-03-20 15:02:42
    Temat: Re: Czas dochodzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wheelman" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    W praktyce to może trwać długo, bo może zostać zawieszone celem otrzymania
    wyników ekspertyzy, a ta może trwać i rok.

  • 3. Data: 2004-03-21 11:30:56
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    sledztwo
    > zostalo by morzone to bym dostal o tym zawiadomienie.

    Dochodzenie może trwać najwyżej 3 miesiące,
    potem przekształca się w śledztwo, ale to tylko
    formalność bez większego znaczenia. Później
    może trwać, trwać, trwać ...

    Możliwe, że sprawa, októrej piszesz, została
    zakończona i nie zebrali przeciwko Tobie dowodów.
    Świadkowie nie są powiadamiani o zakończeniu
    postępowania przygotowawczego, jeśli nie są stroną.
    W tym przypadku brak wiadomości to dla Ciebie
    dobra wiadomość.

  • 4. Data: 2004-03-21 12:39:04
    Od: "Wheelman" <w...@p...onet.pl>

    > Dochodzenie może trwać najwyżej 3 miesiące,
    > potem przekształca się w śledztwo, ale to tylko
    > formalność bez większego znaczenia.

    Czy to oznacza ze jesli by zostalo wszczete sledztwo to dostalbym jakis list
    mowiocy o tym ?

    > Możliwe, że sprawa, októrej piszesz, została
    > zakończona i nie zebrali przeciwko Tobie dowodów.

    Czyli nie zostalo wszczete sledztwo i zakonczono dochodzenie ?

    > Świadkowie nie są powiadamiani o zakończeniu
    > postępowania przygotowawczego, jeśli nie są stroną.
    > W tym przypadku brak wiadomości to dla Ciebie
    > dobra wiadomość.

    Z tym ze ja jestem strona bo zeznawalem jako swiadek a policjant na tym
    przesluchaniu probowal wymusic moje przyznanie sie do winy. Jesli bym to
    zrobil to bym byl oskarzonym.

  • 5. Data: 2004-03-21 12:52:00
    Od: "aneta" <a...@l...pl>

    No nie wiem jak to jest tak do konca ale kolega kolegi został teraz po 5
    latach wezwany w sprawie gdzie byl pomówiony a teraz prokuratoe zastanawia
    sie czy postawic mu zarzuty.Jedna prokurator(ka) ma bardzo malo dowodow a w
    sumie jeden jakis glupi.Ale sam fakt ze koles sie denerwuje bo minelo 5 lat
    i nie pamieta nawet dobrze co i jak.Jedyny dowod to jakis koles co go
    pomawia i w sumie sypie wszystkich w jakiejs bzdurnej sprawie
    o komputer i nielegalny program.
    Paranoja.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-03-21 22:56:31
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > Czy to oznacza ze jesli by zostalo wszczete sledztwo to dostalbym jakis
    list
    > mowiocy o tym ?

    Nie.

    > Czyli nie zostalo wszczete sledztwo i zakonczono dochodzenie ?

    Nie wiem, pisałem tylko, że to możliwe.

    > Z tym ze ja jestem strona bo zeznawalem jako swiadek a policjant na tym
    > przesluchaniu probowal wymusic moje przyznanie sie do winy. Jesli bym to
    > zrobil to bym byl oskarzonym.

    Dopiero wtedy byłyś stroną.

  • 7. Data: 2004-03-23 19:25:39
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Dochodzenie może trwać najwyżej 3 miesiące,
    > potem przekształca się w śledztwo, ale to tylko
    > formalność bez większego znaczenia.

    nieprawda, poczytaj art. 310 k.p.k.
    dochodzenie moze trwac 6 miesicecy (w praktyce w Polsce tyle trwa, rzadko
    konczy sie przed uplywem 3 mcy)
    przekksztalcenie w sledztwo ma znaczenie istotne - moze je prowadzic tylko
    prokurator (a nie np. policja).

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 8. Data: 2004-03-23 19:54:05
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
> [...]
    > konczy sie przed uplywem 3 mcy)
    > przekksztalcenie w sledztwo ma znaczenie istotne - moze je prowadzic tylko

    a może czas kupić sobie kpk po nowelizacji? :)

    dochodzenie trwa 2 miesiące, prokurator może je przedłużyć do 3
    miesięcy, potem sledztwo (art.325h kpk)

    "Śledztwo prowadzi Policja jeśli nie prowadzi go prokurator" art.311§1kpk

    KG

  • 9. Data: 2004-03-23 20:41:15
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konczy sie przed uplywem 3 mcy)
    > przekksztalcenie w sledztwo ma znaczenie istotne - moze je prowadzic tylko

    Pouczaj dalej.

  • 10. Data: 2004-03-23 20:56:50
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    .
    > nieprawda, poczytaj art. 310 k.p.k.
    > dochodzenie moze trwac 6 miesicecy (w praktyce w Polsce tyle trwa, rzadko
    > konczy sie przed uplywem 3 mcy)

    i błędne terminy (patrz zmiany w kpk), i absurdalne stwierdzenie, że
    dochodzenia w Polsce rzadko kończą sie w terminie 3 miesięcy. Przed
    nowelizacją kpk w postepowaniu uproszczonym rozpoznawane były jedynie sprawy
    w których prowadzono dochodzenie, które zakończyły się w terminie 2
    miesiecy, takich spraw była ogromna większość w sądach, wiec nie wiem skąd
    twierdzenie, że zakończenie dochodzenia w ciągu 3 miesiecy to rzedkość

    pozdrawiam
    wowka