  • 1. Data: 2004-03-20 12:49:03
    Temat: Szkoda trawy
    Od: "Cray" <c...@n...o2.pl>

    Witam

    Mam taka prośbę do was, czy moglibyście mi wskazac art. kk (lub
    przybliżone miejsce gdzie moglbym go znalesc) dotyczacy niszczenia
    mienia "chyba panstwowego". Chodzi mianowicie o to że przed moim domem
    (jednorodzinnym) notorycznie parkuja własciciele aut, nic by w tym nie
    bylo dziwnego tylko ze oni parkuja na trawie niszcząc ja tym samym ....
    jest tak: moj dom - chodznik - pas zieleni (trawa) - jezdnia -> i oni na
    tej trawie wlasnie parkuja - ten trawnik nie jest ...wróć ... nie mam do
    niego aktu wlasnosci ale jako Polak poczuwam sie do tego aby dbac o to
    mienie. Chcialbym ten trawnik odnowic (przekopac i zasiac trawe nowa)
    ale jakos sie do tego nie spiesze wlasnie z tego powodu ze pewnie jak to
    zrobie to zaraz znow beda tam stawac i cala moja prace zniszcza ....
    prosze was o porade, co moglbym zrobic ? Mysle ze moglbym takich cieciow
    nastraszyc kk ... a jak przestana - przestraszeni - parkowac to bede
    mogl z czystym sumieniem go przekopac.

    Wiem ze moge dzwonic na policje i na straz miejska (ale zanim oni
    przyjada to pewnie wlasciciel autka zdazy sie ulotnic)... poza tym co mi
    to da ... nic ... ja bym po prostu wolal aby tam byla ladna trawa a nie
    ... błocko....

    Pozdrawiam Cray
    ...........:::::::: [ @ ] ::::::::...........
    Cray at o2.pl

  • 2. Data: 2004-03-20 15:01:10
    Temat: Re: Szkoda trawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cray" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    To wykroczenie drogowe polegające na parkowaniu w miejscu niedozwolonym.
    Możesz sam wnieść oskarżenie do sądu, albo wezwać policję lub straż
    miejską.

  • 3. Data: 2004-03-20 16:53:59
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

> [...]
    > przyjada to pewnie wlasciciel autka zdazy sie ulotnic)... poza tym co mi
    > to da ... nic ... ja bym po prostu wolal aby tam byla ladna trawa a nie
    Sądzę że nie chcesz się zemścić za niszczenie trawy więc zastanów się jakby
    tu obrzydzić parkowanie w tamtym miejscu. Ważne pytania czy to droga loklna
    czy krajowa. U mnie sąsiad na parkingu wbił tuż za krawężnikiem metalowe
    słupki. Nie wiem czy tak mógł zgodnie z prawem.

  • 4. Data: 2004-03-21 19:14:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cray wrote:

> [...]
    > przyjada to pewnie wlasciciel autka zdazy sie ulotnic)... poza tym co mi
    > to da ... nic ... ja bym po prostu wolal aby tam byla ladna trawa a nie

    Rozwiążanie proste: rób zdjęcia, zbając u upamiętnienie tablic
    rejestracyjnych.

    Oczywiście jak ktoś próbuje stać dłużej - wzywaj funkcjonariuszy.

    Możnakombinować ze słupkami, ale wiesz - nie Twój teren... Poza tym
    koszta. Moja spółdzelna chroni trawniki układając na ich brzegach dość
    solidne głazy :)

    Poza tym może senswone byłby pomysł dogadania się z właścicielem tego
    terenu (gmina?) żeby Ci ten teren wydzierżawili w zamian o np. dbanie o
    to - wtedy będziesz miał pełne prawo wzywać do takiego parkującego
    holowanie i potem jeszcze zażądać zwrotu kosztów za naprawienie zniszczeń.