  • 1. Data: 2003-09-21 18:35:08
    Temat: Czy policja mogła tak postąpić ??
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Witam

    Czy policja mogła postąpić z nami jak jest niżej opisane ??? i czy nie
    przysługują nam żadne prawa ???

    Niniejszym chciałem was poinformować o zajściu które miało miejsce wczoraj w
    Rzeszowie podczas opuszczania przeze mnie i znajomych pub'u. Sprawa zostanie
    oczywiście skierowana na drogę postępowania sądowego, ponieważ policjanci
    przekroczyli swoje uprawnienia oraz użyli bezpodstawnie przemocy wobec
    młodych kobiet, bo sprawę nie podania swoich numerów, nie przedstawienia
    się, przekroczenia swoich uprawnień i w ogóle chamskiego i wulgarnego
    zachowania pomijam. A było tak:
    Jeden z naszych kolegów (barman w w/w lokalu) w trakcie wychodzenia z knajpy
    został zaproszony do radiowozu, my staliśmy z boku , obserwowaliśmy całe
    zajście i czekaliśmy na niego, "policjant" (P1) otworzył okno i kazał się
    rozejść upiększając swoje zdanie staropolskim "spieprzajcie stąd". Po
    poproszeniu go o numer odznaki powiedział, ze to nie nasza sprawa i
    powtórzył swoje żądanie "spieprzać stąd". Gdy odeszliśmy jakieś 20 m,
    usłyszeliśmy z radiowozu odgłosy szamotaniny, krzyków i wołanie przytłumione
    duszeniem "Przemek pomocy !!! Ewa duszą". Po dobiegnięciu do samochodu moja
    siostra, która stała najbliżej zobaczyła ze "policjant P1" jedną ręką dusi
    naszego kolegę a drugą zasłania mu usta, w czasie gdy "policjant P2" ciągnie
    go za nogę próbując go przytrzymać. Gdy reszta podbiegła, puścili go mówiąc
    , że przecież nic się nie dzieje a my mieliśmy się chyba rozejść, w tym
    czasie "policjant P2" wezwał posiłki. Widząc co się dzieje i że mamy do
    czynienia z ewidentnym przekroczeniem uprawnień przez "policjantów"
    odszedłem od radiowozu na jakieś 20 m i zacząłem telefonować do znajomych
    którzy mogliby pomóc załagodzić sytuację, bo wiedziałem co się święci... W
    momencie przyjazdu posiłków - policji kryminalnej wszyscy stali i
    dyskutowali z "policjantem P1", panowie z kryminalnej i jeszcze jednego
    przybyłego radiowozu popatrzyli trochę zdziwieni dlaczego były wzywane
    posiłki bo nic dalej się nie działo. Moja koleżanka powiedziała do
    przybyłych policjantów, którzy wysiedli z pałkami policyjnymi że interwencja
    nie jest potrzebna i nic się nie dzieje, a wtedy nagle "policjant P1" złapał
    ją za szyje i zaczął przyduszać do ściany. Wiedzieliśmy dokładnie co się
    zaraz stanie i świadomi naszej sytuacji nie mogliśmy zareagować na tą
    napaść, ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę, że byłby to atak na
    funkcjonariusza. Byliśmy tylko biernymi obserwatorami. Po tym zajściu
    wszystkim nam (8 osób = 4K+4M) kazano wsiadać do radiowozów, co grzecznie
    uczyniliśmy , byliśmy nieświadomi że wiozą nas na izbę wytrzeźwień. Mnie
    "policjant P1" wyrwał z ręki telefon i popchnął mnie; dzwonili znajomi a on
    trzymając telefon odbierał go i od razu wyłączał. Podczas oczekiwania pod
    izbą radiowóz w którym siedzieliśmy dostał wezwanie do innych interwencji.
    Policjanci skwitowali to do centrali, że są teraz baaaardzo zajęci i niech
    pojedzie ktoś z komendy. Na izbie wytrzeźwień okazało się że alkomat wykazał
    następujące wyniki (nie pamiętam dokładnie bo nas nie informowali o wydruku
    z alkomatu , tylko każdy wchodził pojedynczo i mówili mu że zostaje w
    "hotelu" albo wraca do domu, słychać było szepty prowadzonych przez nich
    rozmów i stąd to wiem):
    0,05; 0,23 ; 0,25 ; 0,41 ; 0,53 ; 0,54 ; 0,67 i ostatniego wyniku nie znam
    ale był najwyższy i wynosił około 1,5 o/oo. Po uzyskaniu mojego wyniku
    (0,23) mojej siostry(0,05) mojego szwagra (0,25) - "policjant P1" stał
    trochę nerwowo i mówił że to chyba nie możliwe. Mnie , moją siostrę i
    szwagra wypuścili bo nie byliśmy pijani, ale moją drugą siostrę ze
    wskazaniem 0,41 zatrzymali , pomimo że miała zapewnioną opiekę osób
    trzeźwych i to rodziny i zgodnie z przepisami mogli ją wypuścić.

    W dalszej części pobytu w poczekalni izby (trzymali nas tam w sumie 2
    godziny) nie chciałem podpisać protokołu z uwagi na pozostawione różne wolne
    miejsca w rubrykach i linijkach, powiedziałem że mogę podpisać to jak
    powstawiają duże "Z" w wolnych miejscach, "policjanci" powiedzieli że w
    takim razie napiszą że odmówiłem i mnie aresztują . Po tej groźbie
    powiedziałem żeby dali to podpisze, i sam powstawiałem "Z" w wolnych
    miejscach. W tym momencie "policjant P1" dostał furii, wyrwał mi i szwagrowi
    protokoły z rąk i długopisy. Widziałem że "policjant P1" podniósł na mnie
    rękę (ale było zbyt dużo świadków). Po tym małym incydencie "policjant P1"
    powiedział że idę do aresztu na 48 godzin za niszczenie dokumentów
    państwowych i że może tam zmądrzeję. Na pytanie o numery ich odznak,
    odpowiedzieli: " to nie jest informacja".
    Po jakiejś godzinie siedzenia na ławeczce wypuścili mnie, a "policjant P2"
    powiedział żeby przeprosił tamtego pierwszego i będę mógł iść do domu. Po
    jakiś 10 sekundach ciszy panującej pomiędzy mną a "policjantami", "policjant
    P2" kazał mi iść do domu....
    Sprawa skończy się oczywiście wniesieniem przez nas skargi do Komendanta
    Policji w Rzeszowie dotyczącej "pracy" "policjantów" z IV Komisariatu
    Policji w Rzeszowie przy ul. Jagiellońskiej oraz doniesieniem do
    Prokuratury. W poniedziałek idziemy do prawnika, bo zamykanie prawie
    trzeźwych ludzi nie stawiających żadnego oporu oraz w żaden sposób nie
    zagrażających innym, udających się do domu, bezproblemowo poddających się
    badaniu alkomatem , w wieku 24-29 lat jest niedorzeczne i bezpodstawne. Rano
    opuszczając izbę wytrzeźwień zostały moim znajomym przedstawione dokumenty,
    które mieli szybko podpisać. Dotyczyły one odbioru rzeczy osobistych,
    rachunku za nocleg oraz wypuszczenia z izby (teraz okazało się, że wszyscy
    podpisali się nieświadomie pod protokołem w którym było stwierdzone, że
    stawiali czynny opór policji). Nikt z tego towarzystwa nigdy nie przebywał
    na izbie wytrzeźwien, i myśleliśmy że trafiają tam tylko osoby poważnie
    pijane i rozrabiające, a nie grupka ludzi wracających spokojnie do domu.
    Większość osób miała pierwszy raz w życiu kontakt z policją i nie wiedziała
    jak się zachować w sytuacji tak ekstremalnej, będąc upokarzanym przez
    policjantów i personel izby wytrzeźwień. Komentarz jednego z pracowników był
    następujący: "bardzo dawno nie mieliśmy tu takich ładnych dziewczynek".
    Ubrania otrzymane przez moich znajomych były oczywiście za małe , wszystkim
    odsłaniały cześć pleców w miejscu gdzie kończy się ich szlachetna nazwa.

    Policja powinna być od pilnowania, przestrzegania prawa i łapania
    przestępców, a nie znęcania się nad młodymi obywatelami. "Policjanci" z tego
    Volkswagena nie powinni pracować w policji, ponieważ są pozostałościami
    starego systemu , w którym milicjant mógł wszystko i był bezkarny. A to w
    jaki sposób ci ludzie otrzymali stopnie sierżantów sztabowych pozostaje
    przynajmniej dla mnie jednym wielkim znakiem zapytania !!!

  • 2. Data: 2003-09-21 18:48:02
    Temat: Re: Czy policja mogła tak postąpić ??
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@o...pl news:bkkr2v$dms$1@nemesis.news.tpi.pl

    [...]

    Witaj,
    przedewszystkim udez do mediow, na pewno chetnie podchwyca ta sprawe,
    szczegolnie w zwiazku z gosna afera afair gwaltu policjantow na kobiecie.

    Takich ch*ji powinno sie bezwzglednie udupiac imho.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-09-21 18:53:22
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

> [...]
    > Policji w Rzeszowie przy ul. Jagiellońskiej oraz doniesieniem do
    > Prokuratury. W poniedziałek idziemy do prawnika,

    skoro było Was tylu (i wszyscy- jak sądzę- potwierdzą
    Twoją wersję), to przede wszystkim skontaktujcie
    się z prasą; być może podejmą temat.

    g.

  • 4. Data: 2003-09-21 18:53:48
    Temat: Odp: Czy policja mogła tak postąpić ??
    Od: "try" <t...@n...no.pl>

> [...]
    > szczegolnie w zwiazku z gosna afera afair gwaltu policjantow na kobiecie.
    >
    > Takich ch*ji powinno sie bezwzglednie udupiac imho.

    Popieram ten pomysł. Zainteresuj tym koniecznie media. Biorąc pod uwagę dużą
    liczbę uczestników zdarzenia gliny łatwo się z tego nie wywiną.

  • 5. Data: 2003-09-21 19:04:08
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > skoro było Was tylu (i wszyscy- jak sądzę- potwierdzą
    > Twoją wersję), to przede wszystkim skontaktujcie
    > się z prasą; być może podejmą temat.
    >

    > g.

    Media zostały już poinformowane, ale dalej działamy w kierunku nagłosnienia
    wszytskiego

  • 6. Data: 2003-09-21 19:07:38
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > skoro było Was tylu (i wszyscy- jak sądzę- potwierdzą
    > Twoją wersję), to przede wszystkim skontaktujcie
    > się z prasą; być może podejmą temat.

    Dokładnie - proponuję coś w stylu "Interwencja" lub TVN - ten temat każdy
    chętnie podchwyci - panuje teraz duża moda wśród dziennikarzy na tego typu
    reportaże - więc kontaktuj się - numery telefonów i maile znajdziesz na
    stronach stacji. I mam nadzieję, że wkrótce zobaczę w telewizji świetny
    reportaż z Waszym udziałem, a te gnojki, które przynoszą hańbę mundurowi
    policjanta już go więcej nie założą.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-09-21 19:17:14
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Now24" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronach stacji. I mam nadzieję, że wkrótce zobaczę w telewizji świetny
    > reportaż z Waszym udziałem, a te gnojki, które przynoszą hańbę mundurowi

    Tak mi się jeszcze skojarzyło CIA - może oni będą chcieli o tym słyszeć -
    ostatnio są przeciwko wszystkiemu :) http://www.samoobrona.home.pl/

  • 8. Data: 2003-09-21 19:29:58
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Air Lord <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkkr2v$dms$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > zachowania pomijam. A było tak:
    > Jeden z naszych kolegów (barman w w/w lokalu) w trakcie wychodzenia z

    Witam!

    Skad tam sie wzieli policjanci? Bylo jakies doniesienie?
    Czy na poczatku byla jakas informacja po co zaprosili jednego z Was
    (barmana) do radiowozu
    i dlaczego akurat jego?

    Jaka to knajpa i gdzie? (znam Rzeszow ;)

    pozdrawiam
    mdr

  • 9. Data: 2003-09-21 20:14:56
    Od: "lano" <l...@g...pl>

    kurcze suuuuper temat na aferę ....

    ale .....

    wygląda mi na Wielką Bajkę ....

  • 10. Data: 2003-09-21 20:23:40
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "lano" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wygląda mi na Wielką Bajkę ....

    Hmm.. Ciekawe spostrzeżenie...
    A dlaczego uważasz, że autor wątku wymyślałby takie Bajki i w jakim celu?
    Sądzisz, że wymyślił tę historię?