  • 1. Data: 2003-09-21 15:38:07
    Temat: Poinformowanie pracownika o zmianie pracodawcy
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Witam

    Pewien pracodawca z jednej firmy tworzy trzy i stara firma zostaje zamknięta
    ( przekształca się )
    a powstają na jej miejsce 3 nowe
    i teraz pracownicy sa wydzielani do oddzielnych firm.
    Czy pracodawca musi podpisać z pracownikami aneks do umowy o pracę ?
    W firmie , w której pracuje zmienił się NIP , nazwa firmy ale siedziba
    pozostała w tym samym miejscu.

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2003-09-22 13:40:02
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robert drygala" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy pracodawca musi podpisać z pracownikami aneks do umowy o pracę ?
    > W firmie , w której pracuje zmienił się NIP , nazwa firmy ale siedziba
    > pozostała w tym samym miejscu.

    Raczej tak , ponieważ firmy pierwotnej z którą miał podpisaną umowę , jako
    takiej już nie ma . Możliwe jest też wypowiedzenie umowy i zawarcie jej z
    nowo powstała firmą .Pozdrawiam !

    p/s skłaniam się raczej do tego drugiego rozwiązania , bo pozostaje jeszcze
    kwestia rejestracji w ZUS I US.

  • 3. Data: 2003-09-23 15:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2003, robert drygala wrote:
    [...]
    >+ Pewien pracodawca z jednej firmy tworzy trzy [...]
    >+ i teraz pracownicy sa wydzielani do oddzielnych firm.
    >+ Czy pracodawca musi podpisać z pracownikami aneks do umowy o pracę ?

    IMO - nie musi.
    "Musi" tylko wobec stosunków pracy nie z umowy
    o pracę, czyli powołania, wyboru i innych takich (w praktyce:
    zarząd i rady różniste).
    Natomiast IMHO - może, razem z powiadomieniem (o czym niżej),
    bo nic go to nie kosztuje (i tak "mogą się wypiąć") a pozwoli
    uregulować umowy żeby później się nie powoływać "XYZ na mocy
    ustawowego przejęcia umowy zakładu ACB..."
    Konkretnie:
    +++++++
    Art. 23[1]. § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.
    § 5. Pracodawca, z dniem przejęcia zakładu pracy lub jego części, jest
    obowiązany zaproponować nowe warunki pracy i płacy pracownikom świadczącym
    dotychczas pracę na innej podstawie niż umowa o pracę [...]
    -------

    Przeczytaj od art. 23[1] komplet paragrafów, bo nie będę
    grupy zanudzał :) a jest tam że pracownicy muszą być
    *powiadomieni* (a to co innego :)) i *mogą* rozwiązać
    umowę o pracę bez wypowiedzenia.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-23 15:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Dorcia wrote:
    [...]
    >+ p/s skłaniam się raczej do tego drugiego rozwiązania , bo pozostaje jeszcze
    >+ kwestia rejestracji w ZUS I US.

    Hm... ja bym tych kwestii nie mieszał.
    Szczególnie ZUSu, w którym niemal każda zmiana w ubezpieczeniach
    wymaga wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania płatnika
    lub ubezpieczonego :]

    pozdrowienia, Gotfryd