  • 1. Data: 2003-11-16 17:28:17
    Temat: Czy odpowiadam za długi rodziców ?
    Od: "eSWu" <w...@W...onet.pl>

    Witam ?

    Zasatanawiam się, czy w świetle prawa zobowiązanaia (np zaciągniete kredyty)
    moich rodziców w przypadku ich śmierci zostaną przeniesione na mnie, czy też
    nie.

    Będę wdzięczny za wszelkie info.
    Pozdrawiam,
    SW

  • 2. Data: 2003-11-16 17:50:32
    Temat: Re: Czy odpowiadam za długi rodziców ?
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    eSWu wrote:
    > Zasatanawiam się, czy w świetle prawa zobowiązanaia (np zaciągniete kredyty)
    > moich rodziców w przypadku ich śmierci zostaną przeniesione na mnie, czy też
    > nie.

    Jeśli będziesz spadkobiercą i przyjmiesz spadek - tak.

    KG

  • 3. Data: 2003-11-16 18:28:15
    Od: w...@p...onet.pl

    > Jeśli będziesz spadkobiercą i przyjmiesz spadek - tak.

    a jeśli odmowię przyjecia spadku, lub nie bedzie wcale sprawy spadkowej ?

  • 4. Data: 2003-11-16 18:39:52
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    w...@p...onet.pl wrote:
    > a jeśli odmowię przyjecia spadku, lub nie bedzie wcale sprawy spadkowej ?

    Spadek nabywa się z mocy prawa, sprawa spadkowa jest tylko tego
    potwierdzeniem.
    Po odrzuceniu spadku dziedziczą kolejni uprawnieni (odrzucającego
    traktuje się tak, jakby nie dożył śmierci spadkodawcy), na końcu kolejki
    dziedziczenia ustawowego jest gmina albo Skarb Państwa.
    A szczegóły - niedawno było kilka poświęconych temu wątków, tam też o
    przyjęciu z dobrodziejstwem inwentarza, terminach itd.
    Albo http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/tytulo
    wa.html

    KG

  • 5. Data: 2003-11-17 09:19:51
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

> [...]
    > A szczegóły - niedawno było kilka poświęconych temu wątków, tam też o
    > przyjęciu z dobrodziejstwem inwentarza, terminach itd.

    Innym rozwiazaniem jest przyjecie spadku "z dobrodziejstwem inwentarza".

    Boguslaw