  • 1. Data: 2003-11-16 16:42:49
    Temat: Przejazd bez biletu w pkp
    Od: "Zbysio" <z...@w...pl>

    Witam

    Mam takie krotkie pytanko - czy konduktor ma prawo wyrzucic z pociagu osobe,
    ktora jedzie bez biletu i posiada przy sobie dokument tozsamosci.

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2003-11-16 19:24:47
    Temat: Re: Przejazd bez biletu w pkp
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wyrzucić na pewno nie. Choćby dla tego, że to w moim rozumieniu oznacza
    użycie co najmniej siły fizycznej, do czego nie ma prawa. Po za tym
    konduktor wystawia gapowiczowi bilet z podwyższoną opłatą, a bilet ten już
    uprawnia do przejazdu, zatem brak jest podstaw do proszenia o opuszczenie
    wagonu.

  • 3. Data: 2003-11-16 20:44:42
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Mam takie krotkie pytanko - czy konduktor ma prawo wyrzucic z pociagu
    osobe,
    > ktora jedzie bez biletu i posiada przy sobie dokument tozsamosci.

    O ile jest trzezwa, nie cuchnie i zachowuje sie odpowiednio to zasadniczo
    nie.

    pdr
    Olo

  • 4. Data: 2003-11-16 21:01:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A kto Ci naopowiadał takich głupot?

    Olek to ujął dość dosadnie jednym zdaniem, więc ja - choć pytanie było
    poniekąd do mnie - już nie odpowiem.

  • 5. Data: 2003-11-17 02:14:21
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > uprawnia do przejazdu, zatem brak jest podstaw do proszenia o opuszczenie
    Wystawia, a co jeśli osobnik nie ma pieniędzy?
    Bilet kredytowy przysługuje _wyłącznie_ w przypadku podróży do miejsca
    stałego zamieszkania. Co z pozostałymi przypadkami?
    IMHO wyrzucić nie może, ale SOK/Policja owszem. Do tego opłata za
    zatrzymanie pociągu w przypadku odmowy wyjścia i przymusowego czekania
    na organy uprawnione do usunięcia.

    Jak to mówią:
    Jak kto nie ma miedzi niech na dupie siedzi.

    chester

  • 6. Data: 2003-11-17 05:53:20
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

  • 7. Data: 2003-11-18 11:55:41
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > A kto Ci naopowiadał takich głupot?
    A konduktor w pociągu bo się kiedyś spytałem.
    Jeśli jest inaczej, to może jakiś link do konkretnego umocowania
    przeciwnej opinii? Bo ja wierzę bardziej konduktorowi.

    chester

    --
    "Nie ma złego tytoniu, tak jak nie ma brzydkich kobiet." (Albert Einstein)

  • 8. Data: 2003-11-18 18:16:58
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A konduktor w pociągu bo się kiedyś spytałem.
    > Jeśli jest inaczej, to może jakiś link do konkretnego umocowania
    > przeciwnej opinii? Bo ja wierzę bardziej konduktorowi.

    Ehhhh Prawo Przewozowe (Ustawa z dnia 15 listopada 1984 z późn. zmianami)
    Art. 33a pt 4.

    pdr
    Olo