  • 1. Data: 2004-09-04 21:56:22
    Temat: Czy nowe prawo nie jest kretyńskie? ("pedofilia")
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Czy nowe prawo nie jest kretyńskie? Wg mnie jest i to bardzo. Opieram
    się na tym, co przeczytałem na http://info.onet.pl/975079,11,item.html

    No i tak - z tego wynika coś, co zupełnie kłóci się z jakąkolwiek
    logiką. Mianowicie mam złość na pana Kowalskiego, więc idę na policje i
    mówie, że p. Kowalski trzyma na dysku w komputerze pornografie
    dziecięcą. W międzyczasie gdy policja przygotowuje akcje przeciw temu
    bardzo groźnemu bandycie, ja wysyłam mu anonimowego maila ze zdjęciami
    pedofilskimi (mniejsza o to skąd je mam, bo oficjalnie to w ogóle nie
    ja, zresztą mail jest w 100% anonimowy). Kowalski odbiera maila i już ma
    go przejrzeć, gdy nagle słyszy walenie w drzwi, a chwile potem ma już w
    mieszkaniu "kominiarzy". Kowalski idzie siedzieć do więzienia za to, że
    odebrał maila, nie wiedząc nawet co w nim jest.

    Druga sytuacja. Poszedłem do Kowalskiego i wspólnie bawiliśmy sie
    internetem, wyszukując rozmaite strony :) Jedna z nich, która miała być
    stroną o Muminkach, w rzeczywistości okazała się jakąś stroną
    pedofilską. Każdy kto troche surfuje po internecie, wie, że erotyka jest
    tam wszechobecna i można ją znaleść pod każdym hasłem praktycznie (nie
    wnikamy w to, że to akurat nie erotyka tylko pedofilia). Po wyjściu od
    Kowalskiego uświadomiłem sobie, że tak jakoś coraz mniej go lubie.
    Poszedłem na policje i powiedziałem, że Kowalski trzyma na dysku
    pornografie dziecięcą. Okazało się to prawdą - policja znalazła te
    zdjęcia w Temporary Internet Files. Kowalski idzie siedzieć do więzienia
    za to, że przypadkiem otworzyła mu sie strona umieszczona przez jakiegoś
    kretyna pod hasłem "muminki" w goglach.

    Sytuacja trzecia. Kowalskiemu urodziła się córka, porobił jej troche
    zdjęć, m.in. zdjęcia w kąpieli. Niemowle jest więc nagie. Pokazał mi je,
    a potem ja poszedłem na policje i nadałem na niego. Wpada policja i
    znajdują zdjęcia nagiej 2-tygodniowej córki Kowalskiego, a Kowalski
    idzie siedzieć do więzienia za to, że chciał mieć pamiątkę.

    I tak to się po krótce przedstawia. Przecież to jest kurewski idiotyzm.
    Czy któryś z naszych wspaniałych parlamentarzystów mógłby z łaski swojej
    powiedzieć nam, użytkownikom internetu, jak mają się ustrzec
    pedofilskiej strony pod hasłem "muminki", czy też odebrania maila z
    takowymi zdjęciami wysłanego przez jakiegoś kretyna który nas nie lubi?
    (a może to być zwykły spam przecież) Kontrolowanie tego jest w
    rzeczywistości niemożliwe i może się okazać, że każdy z nas wkrótce
    stanie sie przestępcą. Nieświadomie i niewinnie.

    Co z tym zrobić? Przestać używać komputera, czy powystrzelać idiotów
    ustanawiających takie kretyńskie prawa?
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2004-09-04 22:06:29
    Temat: Re: Czy nowe prawo nie jest kretyńskie? ("pedofilia")
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik scream napisał:
    [...]

    aha, żeby mnie nikt opacznie nie zrozumiał... Jak najbardziej jestem za
    surowym karaniem pedofilów, pod warunkiem, że robi się to z głową i nie
    robi się pedofili/zboczeńców ze zwykłych, niewinnych ludzi tak jak
    opisałem to powyżej. Również sytuacja, gdy policja wpada do mieszkania i
    znajduje w komputerze 5, 10, 50 czy 150 zdjęć lub maili z pedofilią jest
    jasna i nie wymaga komentarza - taka osoba powinna być ukarana. Ale nowe
    prawo dopuszcza ukaranie kogoś za 1 maila z załącznikiem czy nawet 1
    zdjęcie które ściągnęło się zupełnie przypadkiem...

  • 3. Data: 2004-09-04 22:28:21
    Od: Dredd<...@...pl>

    Prawo karne to nie tylko normy o tym jaka kara za co grozi ale nade
    wszystko i po pierwsze część ogólna kodeksu karnego, której
    uregulowania - w razie wykazania okolicznoiści o których piszesz wyżej -
    pozwalają na wydanie adekwatnego do sytuacji wyroku (w tym np.
    uniewinnienie czy umorzenai porocesu)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-04 22:56:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 04 Sep 2004 23:56:22 +0200, scream naskrobał(a):

> [...]
    > mieszkaniu "kominiarzy". Kowalski idzie siedzieć do więzienia za to, że
    > odebrał maila, nie wiedząc nawet co w nim jest.

    To kolejny powód aby używać programów umożliwiających podglądanie
    wiadomości na serwerze bez ściągania do kompa. Dzięki czemu moża kasować
    każdy podejrzany mail ( w szczególności z zagranicy lub z załącznikami)
    nawet bez jego ściągania.

> [...]
    > zdjęcia w Temporary Internet Files. Kowalski idzie siedzieć do więzienia
    > za to, że przypadkiem otworzyła mu sie strona umieszczona przez jakiegoś

    ustawić w przeglądarce - automatycznie kasowanie cache/historii/cookies
    itd.

    Nie zmienia to faktu że prawo wymaga 'drobnych' poprawek.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-09-04 23:04:50
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Sebol napisał:
> [...]
    > wiadomości na serwerze bez ściągania do kompa. Dzięki czemu moża kasować
    > każdy podejrzany mail ( w szczególności z zagranicy lub z załącznikami)

    używam MailWashera, ale załączników w nim nie podejrze :)

    > ustawić w przeglądarce - automatycznie kasowanie cache/historii/cookies
    > itd.

    skasowany plik da sie bez problemu odtworzyć
    podejrzewam, że w takim wypadku jeszcze dołożyliby Ci pare lat za
    zacieranie śladów :))

  • 6. Data: 2004-09-04 23:15:39
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> naskrobał/a w

    > Nie zmienia to faktu że prawo wymaga 'drobnych' poprawek.

    Po co? Nie lepiej wysłać 561 wiadomości z dziecięcą pornografią? :-]

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.

  • 7. Data: 2004-09-05 01:49:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Po co? Nie lepiej wysłać 561 wiadomości z dziecięcą pornografią? :-]

    I co to zmieni? W Czechach gdy wprowadzono karalność za posiadanie
    konopii ktoś sprezentował takowe prezydentowej i prezydentowi. Ci nie
    wiedząc co to jest ładnie je wychodowali. I co? I psińco. Jak zwykle
    okazało się, że prawo jest dla frajerów, reszta jest ponad nim.
    Tu byłoby tak samo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 8. Data: 2004-09-05 07:34:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 05 Sep 2004 01:04:50 +0200, scream naskrobał(a):

    > używam MailWashera, ale załączników w nim nie podejrze :)

    nie ma potrzeby - wystarczy zobaczyć wielkość pliku. Generalnie nikt
    normalny nie wysyła załączników bo najprościej jest podać link na źródło.
    Inna sprawa że wystaczy stworzyć w washerze filtr typu:
    "If the From field doesn't contain ".pl" then add the sender to the
    blacklist, mark the message as mail to be deleted and mark the message as
    mail to be bounced." Problem w 99% załatwiony :)

    > skasowany plik da sie bez problemu odtworzyć
    > podejrzewam, że w takim wypadku jeszcze dołożyliby Ci pare lat za
    > zacieranie śladów :))

    hehe, to ustaw na wielkość cache na 0 ;) albo zainstalować program do
    szyfrowania w locie. :)

  • 9. Data: 2004-09-05 09:24:50
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Sebol napisał(a):
> [...]
    > blacklist, mark the message as mail to be deleted and mark the message as
    > mail to be bounced." Problem w 99% załatwiony :)

    Oczywiście można kombinować, aby być w zgodzie z "prawem", ale czy taki
    jest cel uchwalanego prawa??

    Przy okazji, ciekaw jestem, które z państw mają podobne przepisy??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 10. Data: 2004-09-05 09:34:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:

    > nie ma potrzeby - wystarczy zobaczyć wielkość pliku. Generalnie nikt
    > normalny nie wysyła załączników bo najprościej jest podać link na źródło.

    No popatrz. To ja na prawdę jestem świr... Ciągle jakieś załączniki
    wysyłam...

    A jak mogę podać komuś 'link' na plik leżący u mnie prywatnie na dysku?
    Zlecenie muszę klientowi odesłać...

    (OK, ja akurat mam stałe IP i sobie postawiłem serwerek, ale nie będę
    publicznie wystawiał tłumaczeń - niektóre są poufne).

> [...]
    > blacklist, mark the message as mail to be deleted and mark the message as
    > mail to be bounced." Problem w 99% załatwiony :)

    Kolejny 'genialny' pomysł - wielu moich znajomych z własnymi małymi
    serwerami niema końcówki .pl, bo nie chcą sobie głowy zawracać
    chandryczeniem się z NASK.

    Przepis jest debilny i z nim należy walczyć, a nie kombinować, jak się
    do bezmózgów z Wiejskiej dostosować.