  • 1. Data: 2003-03-22 20:44:58
    Temat: Czy należy się zasiłek przedemerytalny?
    Od: "_e-PAULI_" <p...@d...priv>

    Witam.

    Najpierw postaram się opisać sytuację...

    Kobieta (z województwa wielkopolskiego) straciła pracę 28
    lutego 2002 roku. Wtedy to miała przepracowane 30 lat i
    liczyła sobie 49 wiosen. Od 1 marca 2003 roku została
    zarejestrowana jako bezrobotna i pobiera do tej pory zasiłek
    dla bezrobotnych. W styczniu 2003 roku owa kobieta skończyła
    50 lat.

    Pytania...

    Czy ta pani ma prawo do zasiłku przedemerytalnego? Jeśli
    nie, to dlaczego? Czy miała prawo do zasiłku
    przedemerytalnego wcześniej tylko coś źle zrobiła?

    Szukałem w Google'ach i nie znalazłem podobnego przypadku. A
    szanowne urzędniczki w Urzędzie Pracy powiedziały, że nie
    przysługuje i już. Proszę o pomoc i wyjaśnienia. Dzięki.

    Pozdrawiam.
    Kosmosek.

  • 2. Data: 2003-03-22 22:48:54
    Temat: Re: Czy należy się zasiłek przedemerytalny?
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > zarejestrowana jako bezrobotna i pobiera do tej pory zasiłek
    > dla bezrobotnych. W styczniu 2003 roku owa kobieta skończyła

    zarejestrowala sie chyba 1 marca 2002?

    > Czy ta pani ma prawo do zasiłku przedemerytalnego? Jeśli
    > nie, to dlaczego? Czy miała prawo do zasiłku
    > przedemerytalnego wcześniej tylko coś źle zrobiła?

    nie, nie ma prawa do ZPE, gdyz zostal on zniesiony z dniem 13 stycznia 2002
    (po aktualizacji ustawy z grudnia 2002, a wczesniej z dniem 1 sty 2002)

    Jean

  • 3. Data: 2003-03-23 13:47:58
    Od: "_e-PAULI_" <p...@d...priv>

    > zarejestrowala sie chyba 1 marca 2002?

    Masz w 100% rację. Pomyliłem się. Sorki.

    > nie, nie ma prawa do ZPE, gdyz zostal on zniesiony z dniem
    > (po aktualizacji ustawy z grudnia 2002, a wczesniej z
    dniem 1 sty 2002)

    Czy to znaczy, że w ogóle już nie ma zasiłku
    przedemerytalnego? A jest jakiś substytut?

    Pozdrawiam.
    Kosmosek.

    PS:
    Dzięki za zainteresowanie.

  • 4. Data: 2003-03-23 18:48:44
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > dniem 1 sty 2002)
    >
    > Czy to znaczy, że w ogóle już nie ma zasiłku
    > przedemerytalnego? A jest jakiś substytut?

    jest tylko swiadczenie przedemerytalne, ale aby na nie przejsc naley spelnic
    od nowa warunki do jego uzuskania, tzn nie mozna obecnie na nie przejsc ze
    zwyklego zasilku

    Jean