  • 1. Data: 2003-03-22 17:12:05
    Temat: pomocy
    Od: "elais" <e...@p...fm>

    potrzebuje strony z kazusami z prawa cywilnego ,karnego
    gdyyscie byli uprzejmi mi pomoc ,studiuje prawo na 2 roku w krakowie (UJ)
    kiedys ktos tu podawal swietne strony ,ale nie moge ich odszukac
    dziekuje
    kasia

  • 2. Data: 2003-03-22 23:05:31
    Temat: Re: pomocy
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    elais w So 22 mar 2003 06:12:05p napisala nastepujace slowa :

    > studiuje prawo na 2 roku w krakowie (UJ)

    i jak Ci sie podoba?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-23 10:15:16
    Od: "elais" <e...@p...fm>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >

    i jak Ci sie podoba?

    * hmm nie jest latwo ,trzymaja renome ,ale najgorsze przede mna, czyli prawo
    cywilne ,ktore zdaje ok 40 % studentow a reszta poprawia rok :( wiec egzamin
    ten mam w polowie czerwca ,ale wole juz zaczac kuc ,bo jeszcze prawo karne i
    łacinka mnie czeka :)
    wiec mam co robic
    pozdrawiam
    eLaIs

  • 4. Data: 2003-03-23 15:14:15
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    elais w N 23 mar 2003 11:15:16a napisala nastepujace slowa :

    > egzamin
    > ten mam w polowie czerwca

    trzymam kciuki, a powiedz mi ilu bylo kandydatow na miejsce jak zdawalas na
    studia?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-03-24 01:59:47
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    ">
> [...]
    egzamin
    > ten mam w polowie czerwca ,ale wole juz zaczac kuc ,bo jeszcze prawo karne

    Bez nerwow, jeszcze kupa czasu. Poczekaj az przyjdzie Ci zdawac "dwojke".
    No ale z tymi kazusami na egzaminie teraz to jest duzo latwiej...
    Lacina sie nie martw - trzeba sie dobrze "zaopatrzyc" na ten egzamin i tyle.
    A karne jak to karne - wiekszosc ludzi wykuje teorie a nie potrafi rozwiazac
    kazusu. Problem na karnym polega na tym, ze trzeba kazus rozwiazac naprawde
    dobrze, tzn. odpowiedz musi byc wlasciwa, tzn. na 100% taka, jakiej oczekuje
    egzaminator.
    Na cywilu mozna rozwiazac kazusy w rozny sposob a ocena bedzie i tak
    pozytywna. Podstawa to dobre uzasadnienie oparte na przepisach,
    orzecznictwie i zdrowym rozsadku.
    Po co Ci strona z kazusami? W sumie to to forum jest w pewnym sensie taka
    strona, jej problemem jest tylko w wiekszosci brak wiarygodnych rozwiazan
    tych "kazusow".
    Polecam kazusy z rozwiazaniami pod red. Pisulinskiego. Tamtejsze odpowiedzi
    sa wiarygodniejsze :-)

    pozdr
    Przemek

  • 6. Data: 2003-03-24 08:44:07
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
> [...]
    > dobrze, tzn. odpowiedz musi byc wlasciwa, tzn. na 100% taka, jakiej oczekuje

    To właściwa, czy taka jak oczekuje egzminator? ;)

    KG

  • 7. Data: 2003-03-30 17:11:08
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > To właściwa, czy taka jak oczekuje egzminator? ;)
    >
    > KG

    No wlasnie "wlasciwa" w jego mniemaniu. Czyli w sumie tzw. wlasciwa byloby
    lepiej powiedziane ;-)

    --
    pozdr
    Przemek

  • 8. Data: 2003-03-30 19:46:09
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - N 30 mar 2003 07:11:08p Przemyslaw Lipin napisal(a)
    nastepujace slowa :

    > No wlasnie "wlasciwa" w jego mniemaniu. Czyli w sumie tzw. wlasciwa byloby
    > lepiej powiedziane ;-)

    A tak abstrahuja od tematu to jak to wyglada w praktyce? Pytram dlatego iz
    taka sytuacje daje duze pole manewru egzaminatorowi i duzo zalezy od tego czy
    jest uczciwy stosuje jasne kryteria i ocenia sprawiedliwie.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 9. Data: 2003-03-30 20:02:13
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "huski" <h...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    czy
    > jest uczciwy stosuje jasne kryteria i ocenia sprawiedliwie.

    Co to znaczy, ze jest uczciwy? W tym przypadku moze to oznaczac tylko tyle,
    ze nie robi dla nikogo wyjatku, tylko ocenia wszystkich wedlug tego samego
    wzorca rozwiazania.
    Problem polega tylko na tym, ze prace ocenia kilku asystentow i czasami ich
    poglad na rozwiazanie kazusu sie dosyc rozni. I w taki sposob ktos moze byc
    pokrzywdzony, a inny skorzystac.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 10. Data: 2003-03-31 21:02:18
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - N 30 mar 2003 10:02:13p Przemyslaw Lipin napisal(a)
    nastepujace slowa :

    > Co to znaczy, ze jest uczciwy? W tym przypadku moze to oznaczac tylko tyle,
    > ze nie robi dla nikogo wyjatku, tylko ocenia wszystkich wedlug tego samego
    > wzorca rozwiazania.

    wlasnie to mialem na mysli

    --
    huski