  • 1. Data: 2003-11-24 04:27:49
    Temat: Czy naklejanie ogloszen na rynnach kamienic jest karane?
    Od: "Bax" <b...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Dzisiaj rozklejalem ulotki swojej firmy i jedna z osob grozila
    mi jakims konsekwencjami. Naklejalem na rynnach kamienic, nigdzie nie bylo
    zakazu naklejania. Jak to jest w polskim prawie, czy jest to zabronione? I
    ewentualnie jakie sa kary i kto to egzekwuje, straz miejska, czy Policja?

  • 2. Data: 2003-11-24 06:25:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <0...@n...onet.pl>, Bax wrote:
    > Jak w temacie. Dzisiaj rozklejalem ulotki swojej firmy i jedna z osob grozila
    > mi jakims konsekwencjami. Naklejalem na rynnach kamienic, nigdzie nie bylo
    > zakazu naklejania.

    A na czyimś samochodzie też nakleisz? Na samochodach ludzie zwykle
    nie umieszczają zakazu naklejania. Naklejaj coś na swojej własności, a
    nie niszcz czyjejś własności. Kodeks pewnie mówi o mieniu, ale to już
    niech się fachowcy wypowiedzą.

    Renata

  • 3. Data: 2003-11-24 06:45:53
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    b...@p...onet.pl news:0300.00000d73.3fc188c4@newsgate.onet.pl

> [...]
    > nigdzie nie bylo zakazu naklejania. Jak to jest w polskim prawie, czy
    > jest to zabronione? I ewentualnie jakie sa kary i kto to egzekwuje,

    Ok 2-3 tyg temu bylo o osobie ktora wlasnie dostala wezwanie za naklejanie
    na przystanku. Wyglad na to ze nie wolno. Btw szkoda ze nie ma jakichs
    wydzielonych miejsc na takie ogloszenia.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2003-11-24 13:32:03
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Bax wrote:
> [...]
    > ewentualnie jakie sa kary i kto to egzekwuje, straz miejska, czy Policja?

    kodeks wykroczeń:
    Art. 63a. § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie
    przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek
    albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody
    zarządzającego tym miejscem,
    podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    stanowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500
    złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    KG

  • 5. Data: 2003-11-24 16:06:31
    Od: "Leszek" <l...@o...pl>

    Namoim osiedliu "klient"okl szesc rynien nformujac
    o swoim punkcie sprzedazy tel.kom.Dorwal go jeden z czlonkow zarzadu
    wspolnoty,wezwal straz miejska ."Klient" zaplacil grzywne 300 zł i czyscil
    szesc rynien co zajelu mu po godzince na kazda rynne.I tak trzeba karac.Sa inne
    formy reklam i ogłoszen i przeznaczone do tego celu miejsca.
    Podobnie ma sie sprawa z zasmiecaniem ulotkami reklamowymi klatek
    schodowych,skrzynek pocztowych.
    Z tym tez nalezy zrobic porzadek.Skora duze firmy stac na taka ilosc ulotek to
    niech powiesz specjalne stojaki na te foldery

  • 6. Data: 2003-11-24 16:36:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Leszek" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Namoim osiedliu "klient"okl szesc rynien nformujac

    Co to jest za podszywanie się?? ;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-11-24 18:52:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W najlepszym razie stanowi to wykroczenie z bodaj art. 63a, więc można
    dostać mandat. Jeśli klej będzie za dobry i w czasie zrywania odejdzie
    farba, to może to zostać potraktowane dodatkowo jako uszkodzenie mienia. W
    krańcowym wypadku, gdyby koszt naprawy przekroczył 250 zł, to może to
    stanowić nawet przestępstwo.

  • 8. Data: 2003-11-24 20:31:36
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał
    w wiadomości news:bptc33$7i5$1@topaz.icpnet.pl

    > Co to jest za podszywanie się?? ;)))

    Hehe, nie przejmuj się. Po "charakterze"
    pisma od razu widać, że to nie Ty. LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę

  • 9. Data: 2003-11-25 16:01:11
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj napisał:

    > Ok 2-3 tyg temu bylo o osobie ktora wlasnie dostala wezwanie za naklejanie
    > na przystanku. Wyglad na to ze nie wolno. Btw szkoda ze nie ma jakichs
    > wydzielonych miejsc na takie ogloszenia.

    Sa.

    --
    pozdrawiam
    Filip

  • 10. Data: 2003-11-25 17:27:54
    Od: b...@p...onet.pl

    >I tak trzeba karac.
    Ciekawe co bys powiedzial cwaniaczku jakbys za to mial utrzymac swoje dzieci?
    A co komu szkodzi oklejona rynna jak na scianie ma nabazgrane tysiac obrazkow
    sprayem? W dodatku wlasciciel kamienicy lub spoldzielnia, ktora ma kasy jak
    lodu i kradnie na lewo i prawo.

    >Sa inne formy reklam i ogłoszen i przeznaczone do tego celu miejsca.
    Gdzie widziales specjalne miejsca na ogloszenia? Co 5 kilometrow, ktorych nikt
    nie czyta? Odpada.

    > Podobnie ma sie sprawa z zasmiecaniem ulotkami reklamowymi klatek
    > schodowych,skrzynek pocztowych.
    Tu sie zgodze.