  • 1. Data: 2003-11-23 22:34:57
    Temat: Prawo kontraktowe
    Od: "Maciek Majer" <d...@g...pl>

    Witam, jestem tu po raz pierwszy i chciałbym prosić o pomoc w znalezieniu
    polskiego terminu dla ang. 'nominee', który oznacza potencjalnego następcę
    praw jednej strony na podstawie kontraktu. Chodzi o to, że strona ma prawo
    zbyć swoje prawa na inną kogoś innego. Słownik prawniczy podaje kilka opcji,
    ale wcale nie jestem pewien czy 'nominat' jest tu dobrym określeniem.

    Dziękuję z góry, czyli thank you from the mountain :-)

    Maciek

  • 2. Data: 2003-11-23 22:45:49
    Temat: Re: Prawo kontraktowe
    Od: "hugonex" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Majer" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    opcji,
    > ale wcale nie jestem pewien czy 'nominat' jest tu dobrym określeniem.

    Jeśli masz na myśli cesję - to będzie cedent.

    hugonex

  • 3. Data: 2003-11-23 23:10:29
    Od: "Maciek Majer" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jeśli masz na myśli cesję - to będzie cedent.
    >
    > hugonex

    dzięki, rozumiem, że chodzi o cesjonariusza, bo to chodzi o nabywcę prawa;

    pozdrowienia

    maciek

  • 4. Data: 2003-11-25 01:39:54
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Majer" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > dzięki, rozumiem, że chodzi o cesjonariusza, bo to chodzi o nabywcę prawa;

    Oj nie bylbym taki pewien - podaj szerszy kontekst, bo cesjonariusz to jest
    dosyc specyficzne i waskie pojecie.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-11-25 06:21:08
    Od: "P N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciek Majer <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale wcale nie jestem pewien czy 'nominat' jest tu dobrym określeniem.
    >
    > Dziękuję z góry, czyli thank you from the mountain :-)

    http://dictionary.lp.findlaw.com/scripts/search.pl?s
    =nominee

    Również słownik terminologii ekonomicznej i prawniczej w formie książkowej
    który mam w domu w ogóle nie rozpatruje słowa "nominee" w kontekscie umowy.
    Pzdr

  • 6. Data: 2003-11-26 21:15:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "P N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Również słownik terminologii ekonomicznej i prawniczej w formie książkowej
    > który mam w domu w ogóle nie rozpatruje słowa "nominee" w kontekscie

    Dlatego tez mówię, że ten cejonariusz mi wcale nie pasuje, ale zdaje się, że
    pytacz na swą zgubę zadowolił się pierwsza otrzymaną odpowiedzią i zwiał :-)

    Depi.