  • 1. Data: 2013-02-07 14:38:13
    Temat: Czy można badać produkty?
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Czy mogę kupić sobie jakiś produkt, wysłać go do laboratorium by zbadali jego
    skład. Gdy okaże się że skład tego produktu jest różny od tego co producent
    deklaruje na opakowaniu, a ja napisze o tym na forum i wrzucę skan badania z
    laboratorium, to producent przyłapany na oszustwie może mi coś zrobić?
    Oskarżyć o coś czy cóś?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 2. Data: 2013-02-07 14:44:15
    Temat: Re: Czy można badać produkty?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.02.2013 14:38, Adramelech pisze:
    > Witam
    >
    > Czy mogę kupić sobie jakiś produkt,

    O ile nie jest to produkt wymagający koncesji lub pozwolenia (np. broń
    palna).

    > wysłać go do laboratorium by zbadali jego skład.

    Jak masz pieniądze na to badanie, to niby dlaczego nie??

    > Gdy okaże się że skład tego produktu jest różny od tego co producent
    > deklaruje na opakowaniu, a ja napisze o tym na forum i wrzucę skan badania z
    > laboratorium, to producent przyłapany na oszustwie może mi coś zrobić?

    Nasłać płatnych zabójców.

  • 3. Data: 2013-02-07 19:45:36
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-02-07 14:38, Adramelech pisze:
> [...]
    > laboratorium, to producent przyłapany na oszustwie może mi coś zrobić?

    Producent może ci naskoczyć, O ILE
    laboratorium, które zbadało twój produkt
    potrafi udowodnić, że wyniki badań są
    wiarygodne. A to nie jest już takie proste.

    JK

  • 4. Data: 2013-02-08 07:01:18
    Od: <news>

    Użytkownik "Alek" napisał:
> [...]
    > pobrania próbek, ich wielkość, liczebność, sposób przechowywania
    > i transportu itd. Z kolei laboratorium powinno mieć odpowiednie
    > certyfikaty, akredytacje, stosowć adekwatne procedury badawcze
    > itp. Kolejna sprawa to prawidłowa interpretacja wyników badań. Ogólnie
    > rzecz biorąc w rachubę wchodzi szereg zagadnień, których
    > istnienia nawet się nie spodziewasz. Masz szansę popełnić szereg
    > błędów. A nawet jeśli przypadkiem wszystko zrobisz prawidłowo
    > to możesz mieć problem z udowodnieniem że tak było.
    > A pomówiony producent każdy twój błąd wykorzysta przeciw tobie.

    Jakoś żywność GMO i sól odpadowa z produkcji nawozów zostały uznane za
    zdrowe i bezpieczne bez żadnych badań:)
    Tylko naturalną zdrową żywność trzeba badać w nieskończoność i ładować w
    badania wielkie pieniądze, to wymusiły korporacje.
    Polecam film "korporacyjna żywność" gdzie podanych jest kilka praktyk
    korporacji, między innymi pozywanie ludzi o zniesławienie za to że ośmielili
    się głosić o wykonanych badaniach że ich żywność jest niezdrowa i przez to
    narazili korporację na straty.
    Normalni ludzie takie procesy przegrywają bo nie mają kasy ma prawników,
    znani i bogaci wygrywają, ale tracą miliony dolarów na prawników i procesy:)
    Okazuje się jeszcze że najczęściej sędziowie orzekający w tych procesach są
    jednocześnie byłymi, lub obecnymi pracownikami owych korporacji:)

  • 5. Data: 2013-02-08 08:04:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał

  • 6. Data: 2013-02-08 10:32:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2013, Adramelech wrote:

> [...]
    > z laboratorium, to producent przyłapany na oszustwie może mi coś zrobić?

    Załóżmy że wyjaśnia iż podróbkę kupiłeś.
    Jak udowodnisz, że produkt był oryginalny?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-02-08 11:43:30
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > Załóżmy że wyjaśnia iż podróbkę kupiłeś.
    > Jak udowodnisz, że produkt był oryginalny?

    No własnie, na kim spoczywa ciężar dowodu?
    Kupuje w sklepie internetowym producenta 2 sztuki towaru, jedną sklep wysyła
    do akredytowanego laboratorium, druga zostawiam sobie "na wszelki wypadek".
    Dostaje wynik z laba wg którego skałd produktu jest inny od deklarowanego.
    Wrzucam skan tego wyniku w neta, np na jakieś forum. Bez żadnego komentarza.
    Co dalej? Producent pewnie będzie groził i mi i właścicielowi forum,
    wysyłając Straszne Listy od Prawników itp.
    A proktycznie, co może zrobić? Pozwie mnie ? Kto musi wtedy i co udowodnić?
    Ja że dopełniłem wszystkich formalności, czy on (producent) że ja coś
    zrobiłem źle?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 8. Data: 2013-02-08 18:41:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Adramelech wrote:

    > No własnie, na kim spoczywa ciężar dowodu?

    Na tym, "kto wywodzi skutki prawne".
    Producent dowód oskarżenia ma w ręku - zarzut jakoby jego produkt
    miał wadę.

    > Kupuje w sklepie internetowym producenta 2 sztuki towaru,

    A, o tym mowy *chyba* dotąd nie było, prawda?
    To jeszcze przejrzyj swoje zakupy z portali i sklepów internetowych
    i zapodaj, jaki procent to zakupy "u producenta" :D

    > jedną sklep wysyła
    > do akredytowanego laboratorium, druga zostawiam sobie "na wszelki wypadek".

    Jaki SKLEP, sklep będzie wysyłał do laboratorium żeby sporządzić
    dowód PRZECIWKO SOBIE?
    Nie zaplątałeś się aby w zeznaniach, twierdząc teraz że ma to być
    sklep producenta? :)

    > Wrzucam skan tego wyniku w neta, np na jakieś forum.
    > Bez żadnego komentarza. Co dalej?

    Pewnie... nic.
    Brak komentarza spowoduje, że pewnie pies z kulawą nogą nie
    zainteresuje się na tyle, żeby w ogóle zauważyć, że wyniki
    testów nie pokrywają się z deklaracją producenta.

    > Kto musi wtedy i co udowodnić?
    > Ja że dopełniłem wszystkich formalności, czy on (producent)
    > że ja coś zrobiłem źle?

    No to już widzisz.
    "Wersja na Leppera" :P
    "Kupiłem w sklepie XXX towar onaczony jako TTTT na którym
    była specyfikacja ZZZ, a w laboratorium wyszło YYY".
    IMO w ten sposób ujawniacz zostaje bohaterem ... walki
    z podróbkami :P (na wypadek jakby producent zechciał
    twierdzić że to nie jego towar).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-02-08 19:50:40
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > Na tym, "kto wywodzi skutki prawne".
    > Producent dowód oskarżenia ma w ręku - zarzut jakoby jego produkt
    > miał wadę.

    Czyli producent musi mi udowodnić że to ja popełniłem jakiś czyn niezgodny z
    prawem, tak?

    > A, o tym mowy *chyba* dotąd nie było, prawda?
    > To jeszcze przejrzyj swoje zakupy z portali i sklepów internetowych
    > i zapodaj, jaki procent to zakupy "u producenta" :D

    A tak się zdaża.

    > Jaki SKLEP, sklep będzie wysyłał do laboratorium żeby sporządzić
    > dowód PRZECIWKO SOBIE?

    A co mają zrobić jak kupie towar, zapłace za niego a jako adres podam lab?
    Odmówią wysyłki?

    > Nie zaplątałeś się aby w zeznaniach, twierdząc teraz że ma to być
    > sklep producenta? :)

    Możeo to być dowolny sklep, niekoniecznie producenta. Czy to istotne?

    > Pewnie... nic.
    > Brak komentarza spowoduje, że pewnie pies z kulawą nogą nie
    > zainteresuje się na tyle, żeby w ogóle zauważyć, że wyniki
    > testów nie pokrywają się z deklaracją producenta.

    Jeżeli forum jest tematyczne, a uczciwość producentów jest na nim jednem z
    tematów... O zainteresowanie bym sie nie martwił.

    > No to już widzisz.
    > "Wersja na Leppera" :P
    > "Kupiłem w sklepie XXX towar onaczony jako TTTT na którym
    > była specyfikacja ZZZ, a w laboratorium wyszło YYY".

    Uściślając, towar xxx ma mieć 80% ale wynik ten uzyskał dodając składniki
    których powinno być dużo mniej, a jest wiecej(ale mniej aaa) - przez to towar
    traci na jakości.

    > IMO w ten sposób ujawniacz zostaje bohaterem ... walki
    > z podróbkami :P (na wypadek jakby producent zechciał
    > twierdzić że to nie jego towar).

    Cała sprawa jest czystko hipotetyczna i wynikła z dyskusji na taki temat -
    czy mozna tak zrobić czy nie mozna.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 10. Data: 2013-02-08 21:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Adramelech wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > Czyli producent musi mi udowodnić że to ja popełniłem jakiś czyn niezgodny
    > z prawem, tak?

    Tak.
    Przedstawia treść, pyta "pan to napisał?" i po pozytywnej
    odpowiedzi odpowiada "to oszczerstwo, to nie był mój produkt".
    To ten "czyn niezgodny z prawem" :D

    > A tak się zdaża.

    Zdaża. Ale jeśli nie napisałeś tego na początku, to masz
    istoną większość z rozważanych NA POCZĄTKU wersji uwalonych.

    > A co mają zrobić jak kupie towar, zapłace za niego a jako adres podam lab?
    > Odmówią wysyłki?

    A to zależy co mają w regulaminie.

    Czyli mamy już paczkę założeń nie ujątych na początku:
    - producent oferuje bezpośrednią sprzedaż ze sklepu firmowego
    - regulamin umożliwia wskazanie wysyłki pod dowolny adres

    > Możeo to być dowolny sklep, niekoniecznie producenta. Czy to istotne?

    Oczywiście.
    Dlaczego producent ma odpowiadać za to, że ktoś inny
    sprzedał Ci podróbkę lub towar niewłaściwie przechowywany
    lub transportowany?
    Wady konkretnego towaru nie muszą wynikać z wad produkcyjnych.
    Nawet, jeśli jest to sklep który z mocy umowy odpowiada przed
    producentem za jakość prowadzenia sprzedaży, to wcale nie
    powoduje, że producent odpowiada za JEGO uchybienia, a już
    wcale za ewentualne czyny karalne tego sprzedawcy.

    Stawiając tezę ze to producent odpowiada za wadę towaru
    trzeba umieć udowodnić, że to on, a nie kto inny.

    > Jeżeli forum jest tematyczne, a uczciwość producentów jest na nim jednem z
    > tematów... O zainteresowanie bym sie nie martwił.

    A, to co innego.
    Mamy kolejne zawężenie :)

    > Uściślając, towar xxx ma mieć 80% ale wynik ten uzyskał dodając składniki
    > których powinno być dużo mniej, a jest wiecej(ale mniej aaa) - przez to towar
    > traci na jakości.

    Uściślając, miałem na myśli fakt, że opisujący *nie wskazuje
    producenta*, lecz wskazuje iż kupił towar oznaczony logiem
    producenta w określonym sklepie.
    Wtedy producent może ewentualnie zażądać dopisania, że
    to jest podróbka i że będzie ścigał oszusta, który mu
    podróbki rozprowadza :P

    Widzisz różnicę?
    Jak ktoś napisze, że PRODUCENT sfałszował skład, to ten
    piszący musi dowieść, że to właśnie wina PRODUCENTA.

    > Cała sprawa jest czystko hipotetyczna i wynikła z dyskusji na taki
    > temat - czy mozna tak zrobić czy nie mozna.

    Podejrzewam :)
    Co wcale nie umniejsza faktu, iż przedstawione założenia
    nie były do końca spójne :) (trzeba było dopiero w trakcie
    je poprawiać).
    Ba, to co mamy pozbierane pewnie nadal nie jest kompletne.

    Ciekawe jakie elementy jeszcze mamy niezauważone...

    pzdr, Gotfryd