    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 8 Feb 2013 21:06:21 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy można badać produkty?

    On Fri, 8 Feb 2013, Adramelech wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > Czyli producent musi mi udowodnić że to ja popełniłem jakiś czyn niezgodny
    > z prawem, tak?

    Tak.
    Przedstawia treść, pyta "pan to napisał?" i po pozytywnej
    odpowiedzi odpowiada "to oszczerstwo, to nie był mój produkt".
    To ten "czyn niezgodny z prawem" :D

    > A tak się zdaża.

    Zdaża. Ale jeśli nie napisałeś tego na początku, to masz
    istoną większość z rozważanych NA POCZĄTKU wersji uwalonych.

    > A co mają zrobić jak kupie towar, zapłace za niego a jako adres podam lab?
    > Odmówią wysyłki?

    A to zależy co mają w regulaminie.

    Czyli mamy już paczkę założeń nie ujątych na początku:
    - producent oferuje bezpośrednią sprzedaż ze sklepu firmowego
    - regulamin umożliwia wskazanie wysyłki pod dowolny adres

    > Możeo to być dowolny sklep, niekoniecznie producenta. Czy to istotne?

    Oczywiście.
    Dlaczego producent ma odpowiadać za to, że ktoś inny
    sprzedał Ci podróbkę lub towar niewłaściwie przechowywany
    lub transportowany?
    Wady konkretnego towaru nie muszą wynikać z wad produkcyjnych.
    Nawet, jeśli jest to sklep który z mocy umowy odpowiada przed
    producentem za jakość prowadzenia sprzedaży, to wcale nie
    powoduje, że producent odpowiada za JEGO uchybienia, a już
    wcale za ewentualne czyny karalne tego sprzedawcy.

    Stawiając tezę ze to producent odpowiada za wadę towaru
    trzeba umieć udowodnić, że to on, a nie kto inny.

    > Jeżeli forum jest tematyczne, a uczciwość producentów jest na nim jednem z
    > tematów... O zainteresowanie bym sie nie martwił.

    A, to co innego.
    Mamy kolejne zawężenie :)

    > Uściślając, towar xxx ma mieć 80% ale wynik ten uzyskał dodając składniki
    > których powinno być dużo mniej, a jest wiecej(ale mniej aaa) - przez to towar
    > traci na jakości.

    Uściślając, miałem na myśli fakt, że opisujący *nie wskazuje
    producenta*, lecz wskazuje iż kupił towar oznaczony logiem
    producenta w określonym sklepie.
    Wtedy producent może ewentualnie zażądać dopisania, że
    to jest podróbka i że będzie ścigał oszusta, który mu
    podróbki rozprowadza :P

    Widzisz różnicę?
    Jak ktoś napisze, że PRODUCENT sfałszował skład, to ten
    piszący musi dowieść, że to właśnie wina PRODUCENTA.

    > Cała sprawa jest czystko hipotetyczna i wynikła z dyskusji na taki
    > temat - czy mozna tak zrobić czy nie mozna.

    Podejrzewam :)
    Co wcale nie umniejsza faktu, iż przedstawione założenia
    nie były do końca spójne :) (trzeba było dopiero w trakcie
    je poprawiać).
    Ba, to co mamy pozbierane pewnie nadal nie jest kompletne.

    Ciekawe jakie elementy jeszcze mamy niezauważone...

    pzdr, Gotfryd