    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można badać produkty?
    Date: Fri, 8 Feb 2013 18:50:40 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na
    news:Pine.WNT.4.64.1302081832030.2696@quad:

    > Na tym, "kto wywodzi skutki prawne".
    > Producent dowód oskarżenia ma w ręku - zarzut jakoby jego produkt
    > miał wadę.

    Czyli producent musi mi udowodnić że to ja popełniłem jakiś czyn niezgodny z
    prawem, tak?

    > A, o tym mowy *chyba* dotąd nie było, prawda?
    > To jeszcze przejrzyj swoje zakupy z portali i sklepów internetowych
    > i zapodaj, jaki procent to zakupy "u producenta" :D

    A tak się zdaża.

    > Jaki SKLEP, sklep będzie wysyłał do laboratorium żeby sporządzić
    > dowód PRZECIWKO SOBIE?

    A co mają zrobić jak kupie towar, zapłace za niego a jako adres podam lab?
    Odmówią wysyłki?

    > Nie zaplątałeś się aby w zeznaniach, twierdząc teraz że ma to być
    > sklep producenta? :)

    Możeo to być dowolny sklep, niekoniecznie producenta. Czy to istotne?

    > Pewnie... nic.
    > Brak komentarza spowoduje, że pewnie pies z kulawą nogą nie
    > zainteresuje się na tyle, żeby w ogóle zauważyć, że wyniki
    > testów nie pokrywają się z deklaracją producenta.

    Jeżeli forum jest tematyczne, a uczciwość producentów jest na nim jednem z
    tematów... O zainteresowanie bym sie nie martwił.

    > No to już widzisz.
    > "Wersja na Leppera" :P
    > "Kupiłem w sklepie XXX towar onaczony jako TTTT na którym
    > była specyfikacja ZZZ, a w laboratorium wyszło YYY".

    Uściślając, towar xxx ma mieć 80% ale wynik ten uzyskał dodając składniki
    których powinno być dużo mniej, a jest wiecej(ale mniej aaa) - przez to towar
    traci na jakości.

    > IMO w ten sposób ujawniacz zostaje bohaterem ... walki
    > z podróbkami :P (na wypadek jakby producent zechciał
    > twierdzić że to nie jego towar).

    Cała sprawa jest czystko hipotetyczna i wynikła z dyskusji na taki temat -
    czy mozna tak zrobić czy nie mozna.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d