  • 31. Data: 2008-05-21 20:26:19
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie, ponieważ nie można odmówić przyjęcia zapłaty za towar/usługę.

    Ale dotyczy to tylko gotówkowej formy płatności.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-05-21 20:36:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    > Tak, osobiście jeśli mam wybór to *zawsze* wybieram punkt z terminalem. W
    > Empikach się nie patyczkuję i nawet 1,50 zł za gazetę płacę kartą.

    a ja zawsze kieruje sie zdrowym rozsądkiem...

  • 33. Data: 2008-05-21 20:46:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał

    > Nie, ponieważ nie można odmówić przyjęcia zapłaty za towar/usługę.

    To może brak terminala uznać za wykroczenie?

    Albo zrobię tak: wydam ci towar jak otrzymam zapłatę. Przecież nie
    mam obowiązku ciebie kredytować. Środki z transakcji kartowej mam
    na koncie po dwóch dniach, poczekasz dwa dni na gazetę lub pączka?

    > Jeśli ktoś robi sklepik na 5-złotowy obrót to faktycznie. Ale
    > terminala
    > też pewnie sobie nie założy?

    Założy - dla transakcji na wyższe kwoty jest to opłacalne.
    Stąd stosowanie limitów.

    > Tak, osobiście jeśli mam wybór to *zawsze* wybieram punkt z
    > terminalem.
    > W Empikach się nie patyczkuję i nawet 1,50 zł za gazetę płacę kartą.

    Skoro to oferują to nie ma sprawy. Choć ja wolałbym za taki
    drobiazg po prostu zapłacić i iść. A tu czekanie na autoryzację,
    wydruk dodatkowych paragonów, piny lub podpisy - kupa ambarasu
    jak na taki drobny zakup.

  • 34. Data: 2008-05-21 20:49:27
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 21 May 2008 22:36:23 +0200, gasper napisał(a):

    > a ja zawsze kieruje sie zdrowym rozsądkiem...

    A to się wyklucza?

    AK

  • 35. Data: 2008-05-21 20:50:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wszystkie umowy zawierają dolny limit transakcji - w Polsce od 1,01 do 5
    > zł. Niektóre mogą też zawierać limit górny.

    Nie wszystkie, bo co najmniej moja z BPH takiego limitu nie zawiera - przed
    chwilą sprawdziłem.

  • 36. Data: 2008-05-21 20:51:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał

    > Zwykle tak robię. Jednak ten sklep ma takie specyficzne
    > umiejscowienie, że w pobliżu nie ma bankomatu z mojego banku.
    > Mogę pobrać gdzieś indziej, ale nie zawsze przypomnę sobie, aby
    > pobrać pieniążki.

    A jak już idziesz do sklepu kupić bułkę to próbujesz wypłacić
    z bankomatu 50 groszy?
    Ja rozumiem płatności bezgotówkowe, wygoda, bezpieczeństwo,
    te sprawy, ale, do licha, bez przesady! Banknoty i monety nadal
    istnieją i czasem są po prostu wygodniejsze od karty.

  • 37. Data: 2008-05-21 21:09:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Nie wszystkie, bo co najmniej moja z BPH takiego limitu nie
    > zawiera - przed chwilą sprawdziłem.

    Ty mówisz o umowie między klientem a bankiem - wystawcą karty,
    a Maciej chyba ma na myśli umowy między sklepami a operatorami
    płatności (np. Polcard). Oczywiście klient nie zna tych umów
    i nie jest nimi związany, ale ich skutki czasem go dotykają.

  • 38. Data: 2008-05-21 21:12:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g1232e$q1d$1@news.onet.pl...

> [...]
    > płatności (np. Polcard). Oczywiście klient nie zna tych umów
    > i nie jest nimi związany, ale ich skutki czasem go dotykają.

    Tyle, ze owe umowy powinny współgrać z umowami klienta z bankiem. Brak
    takich korelacji jest dowodem na niską kulturę prawną banków.

  • 39. Data: 2008-05-21 21:13:24
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:
    > platniczym, ktory MUSZA przyjac. Wiec w twoim przypadku
    > nie ma 'paragrafu' przy pomocy ktorego moglbys ich zmusic
    > do karty przy dowolnie niskich kwotach. Z uwagi na bardzo wysokie
    > haracze PolCardu ma to sens. W przypadku branz o niskich
    > marzach taki haracz (o ile pamietam 2%) potrafi zjesc polowe
    > zysku.

    Hmm, przecież płacąc 1000 zł prowizji będzie 20 zł, a płacąc 1 zł prowizji
    będzie 2 gr. No chyba że są jeszcze jakieś stałe opłaty za transakcję.
    Niektórzy łączą się przez analogowy modem telefoniczny, więc płacą jeden
    'impuls' za transakcję - 29+1 gr przy płatności 0,50 zł to już 60% kwoty.

    P.

  • 40. Data: 2008-05-21 21:16:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> wrote:

    > A to się wyklucza?

    Dla niektórych płacenie tak małej kwoty kartą to faux pas :)

    P.